Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

een verloren foto

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • een verloren foto

    Onverwachts vond ik deze foto nog op een van mijn kaartjes.
    Deze had ik van de shoot van een paar weken terug nog niet bekeken, maar vond hem eigenlijk wel grappig.Mocht ik er nog meer vinden plaats ik ze erbij.


  • #2
    Re: een verloren foto

    hmm.. nee. Had verloren mogen blijven van mij. Weet niet wat je met de achtergrond gedaan hebt, maar die is compleet gewolkt op dit kantoor tft'je.
    Tevens vind ik de plaat te grijs en onscherp.
    Licht is ook tang.
    Hmm.. nee.. heb wel betere van je gezien
    Groetjes, Jörgen
    www.beautyshoot.nl

    Comment


    • #3
      Re: een verloren foto

      Oorspronkelijk geplaatst door MadMax Bekijk bericht
      hmm.. nee. Had verloren mogen blijven van mij. Weet niet wat je met de achtergrond gedaan hebt, maar die is compleet gewolkt op dit kantoor tft'je.
      Tevens vind ik de plaat te grijs en onscherp.
      Licht is ook tang.
      Hmm.. nee.. heb wel betere van je gezien
      hahaha o jee...ik zie het Jorgen het tafeltje en randen zijn helemaal gebold en raar.
      komt door verkeerd klonen.
      Ik ben wat aan het uittesten geweest, maar is duidelijk niet goed gelukt.
      De scherpte snap ik niet, want ik heb hem helemaal vergroot en alles was hoe groot ook...haarscherp.
      Wat bedoel je precies met te grijs?
      De huid? Ik had het juist wat donkerder gemaakt omdat ik dacht dat hij anders te grijs zou zijn..hihi.Ik zal de foto nog eens onder handen nemen.
      Bedankt voor je reactie..hier leer ik van.

      gr Daan

      Comment


      • #4
        Re: een verloren foto

        Oorspronkelijk geplaatst door MadMax Bekijk bericht
        hmm.. nee. Had verloren mogen blijven van mij. Weet niet wat je met de achtergrond gedaan hebt, maar die is compleet gewolkt op dit kantoor tft'je.
        Tevens vind ik de plaat te grijs en onscherp.
        Licht is ook tang.
        Was ook mijn mening,heb vlug wat bijgewerkt en toont,m.i.,welke richting hij moet uitgaan.
        Voorbeeld HIER
        'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

        Comment


        • #5
          Re: een verloren foto

          Denk niet dat het zin heeft om van een grijze foto een ander omzetting te maken zonder de originele kleuren.
          Maar grijs in de vorm van algeheel beeld grijs. Doordat de belichting al erg vlak is is omzetten vaak niet de manier.
          Zw komt mooier uit als er ook meer contrasten in de plaat zitten. (uitzonderingen daargelaten en smaak natuurlijk ook)

          scherpte kan natuurlijk komen door verkleinen.

          Beste manier is om de plaat vanuit fotoshop naar 900 pixels om te verkleinen en dan pas unsharpmask toe te passen, om te zetten naar sRGB en dan save for web.
          Uiteraard zijn er ook andere tools, maar deze werkt voor mij het beste.
          Groetjes, Jörgen
          www.beautyshoot.nl

          Comment

          Working...
          X