Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
Voila, dat heb je nu met de update, gans de sfeer verdwenen spijtig.
Sfeer is even belangrijk als goede belichting. Wat is het volgende dat moet veranderd worden. Voor we het weten zitten we met een totaal andere foto dan de eerste en is dat eigelijk de bedoeling.
Robby BB
Minder tijd achter de computer
Is meer tijd achter de camera
Een zwarte achtergrond, die je ook zwart wilt houden, geeft altijd een histogram die naar links helt. Tenminste...bij mij dan. Ik heb deze foto's met zelfde lichtopstelling en een witte achtergrond...daar heb je wel mid-en highkeys in het histgram. Maar ik kijk hier niet naar het histogram, maar naar wat ik mooi vind. Ik hou nu eenmaal ook van donkere foto's waar de modellen voor een deel opgaan in de zwarte achtergrond
Tuurlijk mag die naar links hellen. Je hebt echter een gat van anderhalve cm aan de rechterkant wat duidt op onderbelichting
Sfeer bepaal je door juist te belichten.. niet door fout te belichten. En dat je niet naar je histogram kijkt, is dus een slecht excuus.
Pas je bron dusdanig aan dat het nog difuser wordt. Hang er bijv nog een laken voor, meter voor de softbox... (weet je nog.. wolkjes.. zon )
Dat je later de plaat achteraf kunstmatig donkerder wilt maken is een keuze natuurlijk, maar blijft het feit dat je beter de basis goed kunt hebben om 2 kanten op te kunnen.
Je bewerkte heeft idd meer lord of de rings sfeer dus lekker zo laten
ik vind je bewerkte versie echt super goed
De sfeer van lord of the rings komt helemaal tot uiting.
Heb je bewerkte foto (dus niet de update, want daar is je beoogde effect inderdaad weg), even in lightroom 2 binnengehaald en je histogram bekeken (was benieuwd ).
Heb je foto een tikkeltje opgelicht +0,29 en het zwart (blacks) wat opgetrokken +5.
Vind dat resultaat nog iets sterker ogen...
Als je hem zo eens wenst te zien, zeg het me maar via forum of pm...
Mvg. Peter
PS : heb hem ook omgezet naar zw... Dan is hij ook heel mooi
Voila, dat heb je nu met de update, gans de sfeer verdwenen spijtig.
Sfeer is even belangrijk als goede belichting. Wat is het volgende dat moet veranderd worden. Voor we het weten zitten we met een totaal andere foto dan de eerste en is dat eigelijk de bedoeling.
Robby BB
Ik vrees dat ik nu eenmaal een wat zoete smaak heb wat foto's betreft Robby en daar moet je van houden. Je hebt gelijk dat dit twee totaal verschillende foto's zijn.
Hier op het forum...de een wil meer kleur, de ander minder soft...ik vind het allemaal prima, maar men vergeet dat er een bepaald idee achter de foto zat, die bij het orgineel niet terug te vinden is.
Julia is ook wild van de eerste en voor haar is hij uiteindelijk bestemd.
ik vind je bewerkte versie echt super goed
De sfeer van lord of the rings komt helemaal tot uiting.
Heb je bewerkte foto (dus niet de update, want daar is je beoogde effect inderdaad weg), even in lightroom 2 binnengehaald en je histogram bekeken (was benieuwd ).
Heb je foto een tikkeltje opgelicht +0,29 en het zwart (blacks) wat opgetrokken +5.
Vind dat resultaat nog iets sterker ogen...
Als je hem zo eens wenst te zien, zeg het me maar via forum of pm...
Mvg. Peter
PS : heb hem ook omgezet naar zw... Dan is hij ook heel mooi
Tof als mensen meedenken....wil je hem hier laten zien?
Ik snap niets van LR...moet daar toch maar eens in duiken.
Tuurlijk mag die naar links hellen. Je hebt echter een gat van anderhalve cm aan de rechterkant wat duidt op onderbelichting
Sfeer bepaal je door juist te belichten.. niet door fout te belichten. En dat je niet naar je histogram kijkt, is dus een slecht excuus.
Pas je bron dusdanig aan dat het nog difuser wordt. Hang er bijv nog een laken voor, meter voor de softbox... (weet je nog.. wolkjes.. zon )
Dat je later de plaat achteraf kunstmatig donkerder wilt maken is een keuze natuurlijk, maar blijft het feit dat je beter de basis goed kunt hebben om 2 kanten op te kunnen.
Je bewerkte heeft idd meer lord of de rings sfeer dus lekker zo laten
De softbox stond al bijna voor haar neus maar je hebt gelijk....ik ga er even mee stunten.
Comment