Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lowkey blonde

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Lowkey blonde

Setje lowkeys, opnames in de avondschool fotografie.

Een fotograaf zonder persoonlijkheid is zoals een cafe zonder bier .

Re: Lowkey blonde

Uhm... hmm....

Nee. Vind dit zelf niet mooi belicht. Niet lekker in balans dan. En op no2 is het oog of kunstmatig lichter gemaakt, of de huid doorgedrukt. Althans... hmmm.... weird of heel knap juist Maar mooi vinden doe ik het niet.
    Groetjes, Jörgen
    www.beautyshoot.nl

Comment

Hoi Madmax.

En op no2 is het oog of kunstmatig lichter gemaakt, of de huid doorgedrukt.
      Nee hoor niets aan gedaan, het is zoals het is opgenomen.

Ben eens benieuwd wat er nog komt als commentaar, op het einde zal ik het commentaar van de fotograaf leeraar erbij plaatsen.

Groet Flash
      Een fotograaf zonder persoonlijkheid is zoals een cafe zonder bier .

Comment

Afgezien van het feit dat ik de belichting ook maar zwak vind, vind ik dit ook niet echt lowkey fotos.
        Je hebt teveel aandachtspunten. Bij de eerste foto trek je bv de aandacht met het licht naar zowel het haar (links op foto), als de fronsende witte blouse, als de voorarm en het topje van de neus.

Bij de tweede foto, idem, te veel verbrokkelde aandachtspunten. Bovendien ligt de scherpte net iets teveel op het haar i.p.v. het aangezicht/oog in profiel.

Persoonlijk vind ik de schaduwpartijen ook teveel dichtgelopen, waardoor het allemaal niet zo subtiel overkomt. In lowkey fotos heb je veelal tot 90% zwart, en als dit allemaal zwart/zwart is zonder weinig of geen doortekening kan het in veel gevallen vlug vervelen.

Maar niet getreurd, dit is maar één mening.

Comment

eens met de vorige kommentaren en daarbij zou ik de onflatterende oneffenheden op de huid toch wel even weggeshopt hebben. vallen met dit licht teveel op.
          bij de 2e zie ik ook een pak ruis op de kaak - hals.

Ben benieuwd naar het commentaar van de leerkracht.

Groeten, Bert
          Nikon D300s met grip + D80met grip. Sigma 10-20 3.5; 24-70 2.8; 70-200 2.8; 105 2.8 macro. Metz 58. Manfrotto.
          www.bertofotografie.be

Comment

ik sluit me hier volledig bij aan en veronderstel dat het je eerste jaar fotografie is, dus laat je niet ontmoedigen, je kan er alleen maar uit leren
            groeten, Kristof
            Canon EOS 5D mkII

Comment

volgens mij nog wat werk om je belichting juist te krijgen, ik dacht te weten dat bij low-key het niet gaat om onderbelichting, dus normaal eindig je in je histogram nog voor de grens.
              wat hier niet het geval is.
              Daar waar bij High-Key uitgevreten hooglichten taboe zijn, is het bij Low-Key redelijk normaal dat er delen van het beeld totaal dichtlopen met zwart. Dit zijn dan wel de onbelangrijke delen, die geen deel uitmaken van het verhaal dat het beeld vertelt. Omdat de belangrijke delen zelf al in de donkere zones liggen, zou het niet alleen een zeer vlakke foto opleveren, maar ook afleiden als alles in de foto nog doortekening zou hebben.
              ik vind deze foto's in elk geval niet de perfecte low-keys
              Mvg
              Ronny
              gewoon een canonneke

Comment

Ha die Flash,

leuk om weer wat van je te zien. Nog leuker is dat je straks de beoordeling van de leraar plaatst. Dat is voor mij ook weer een leermoment...maar genoeg geleuter

De belichting is te fel ingesteld, denk ik, om er nog een mooie lowkey opname van te krijgen. Je ziet eigenlijk op meerdere punten lichtuitbrandingen en dat hoort niet bij een lowkey. Vooral de lamp links van het model stond een paar stops te hoog! Rechts mag ook nog wel wat minder sterk.
                Wat mij altijd opvalt is dat bij lowkey's juist heel subtiel gebruikt maakt wordt van licht en dat vooral op de belangrijkste punten in e foto dat zwakke licht deze oplicht.

In deze foto zitten vele contrasten: uitgebrand haar waar geen detail meer in terug te vinden is, terwijl de ogen in foto 1 meer aandacht verdienen.

Foto twee vind ik wel hele mooie punten hebben: het silhouet van het model is bij deze belichting heel mooi benadrukt...prachtig gewoon!
                Maar helaas vangt ook in deze foto als enige eigenlijk al het licht...en wat voor licht

Als je modellen zo van opzij belicht, houdt er rekening mee (zoals mijn voorgangers zeggen) dat elk pukkeltje, bultje, haartje ontzetetnd de aandacht trekt, omdat deze bultjes veel schduwe veroorzaken in het gelaat. Een retouche is hier wel op zijn plaats...iig van de pukkeltjes en hun schaduwen

Foto 2 is mijn favo Flash...maar deze kan nog mooier als je het licht wat meer onder controle hebt!
                Last edited by Monica; 30 oktober 2009, 08:46.

Comment

of het nu een blondje is of niet, met de toegepaste belichting kon dit evengoed een zwartharige zijn.
                  Nogal hoog contrast.

foto 2 vind ik persoonlijk niet OK; schaduwzijde van het gezicht ruikt naar solarisatie.

G
                  fijnefotografie.be, blog, workshops en fotostudio te huur in Aalst
                  Een beeldscherm is geen aanvaardbare manier om je foto's te presenteren. Kwaliteit komt pas bovendrijven in een print...

Comment

Working...
                  X