Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fire in the streets of Haikou

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Fire in the streets of Haikou

Haikou, Chinees nieuwjaar 2009, begin van het jaar van de os... Een grijze ochtend in de kleine straatjes van Haikou. In de verte horen we vuurwerk knallen, niks speciaals in die periode van het jaar. Plots consternatie, geroep, gehuil...
    Enkele kinderen waren met vuurwerk aan het spelen en hadden per ongeluk een opslag schuurtje in brand gestoken. De buurt in rep en roer.
    In de verte klinken sirenes die steeds dichter komen en dan ineens verdwijnen. De straten zijn hier zo smal dat een brandweerwagen er gewoon niet door kan. De brandweerwagen stopt dus aan het begin van de straat en vervolgens trekken ze hun slangen tot aan de brand, méér dan 50m. verder.
    Ongelukken als het deze zijn schering en inslag tijdens Chinees nieuwjaar, Chinezen zijn immers verzot op vuurwerk en op elke straathoek kan je een arsenaal vuurwerk kopen. Of je nu 10jaar of 60jaar bent, maakt niet uit, als je geld hebt kan je het kopen.
    Chinees nieuwjaar anders bekeken dus...
    het hele album op www.digitalviolence.be

Tommy
    My homepage : www.digitalviolence.be

Re: Fire in the streets of Haikou

Die eerste vind ik heel sterk.
    Twee en drie vallen een beetje tegen qua 'capturing the moment'. Zeker de derde heeft er als foto eigenlijk niets mee te maken. En de tweede is nogal statisch.

Maar die eerste:

L.
    http://lievendevlaminck.wordpress.com/

Comment

Hmmm....ik vind juist de combinatie van de statische en bewegende foto bij elkaar erg mooi

De foto van het kindje is mooi...door de compo en de kleuren lijkt het kindje wel op te lichten uit de foto. Ik zou hem liever alleen zien. In deze serie komt de foto niet tot zijn recht.

Comment

Als je goed kijkt naar de derde heeft die er wel degelijk iets mee te maken, je kan nog net wat rook op de achtergrond zien... Maar jullie hebben gelijk, in de reeks hoort hij eigenlijk niet thuis. Misschien had ik beter deze als derde gezet?

Bedankt voor de comments!
        Tommy

Comment

als je er meer hebt, zou ik er 10 in fotoverhalen zetten.
          mooie reeks.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Goh, had ik eigenlijk niet aan gedacht Bouk, maar je hebt gelijk... Nu is het natuurlijk te laat, ze staan hier al...
            Tommy

Comment

Het is zeker niet te laat..Vraag de MODS om ze te verplaatsen dan kan je er nog een stuk of tig bij plaatsen en ik ben zeker benieuwd naar de andere want je hebt tussen deze reeks pareltjes staan..Die laatste met dat kindje mag voor mij dadelijk op het hoogste schavotje..
              Mvg, Pascal,Schoonspikke
              Als je schiet..schiet dan raak!
              500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Working...
              X