Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Stoere mannen en ...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Stoere mannen en ...

Twee portretten uit een reeks van 180 voor mijn nieuwste project, met bijhorend fotoboek.
    Het lag in mijn bedoeling geen enkel detail te verhullen of bij te schaven, integendeel, WYSIWYG als het ware...

Kleine aanpassing van mijn tekst na de opmerkingen/bemerkingen: met WYSIWYG bedoel ik dat ik geen rimpels, kippevel, kraaiepootjes, etc. wil wegwerken of ga bewerken. De man heeft die kraaiepootjes, de man heeft die rimpels, dus ze zijn er, en je krijgt ze te zien. Of ze al dan niet versterkt worden door de (overdreven) bewerkingen, tja, dat maakt iedereen inderdaad maar voor zichzelf uit of hij/zij ze dan mooi vindt.
    Voor alle duidelijkheid en de goede verstaander: alle geportretteerde mannen en vrouwen krijgen de foto's te zien voor ze op mijn site of ergens in een forum verschijnen.
    Dit is geen verschoning of niet kunnen omgaan met zogenaamde kritiek, verre van, anders zou ik ze hier niet posten, eerder is deze aanvulling een duiding van de gemaakte keuze.

Last edited by Lambert Jan; 22 oktober 2009, 16:34. Reden: toelichting
    "Smaken verschillen en over smaak kun je wel degelijk twisten, zolang het met respect voor de visie van de fotograaf blijft"
    Alles is al gefotografeerd... Maar nog niet door mij !

Re: Stoere mannen en ...

dat (in tegendeel) is heel goed gelukt.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Ga persoonlijk voor de tweede,prachtig beeld.Het kader helpt ook,past er perfect bij.
      "There are always two people in every picture: the photographer and the viewer."~Ansel Adams

Comment

prachtig hoor, heb je ook zo stoere vrouwen?
        groetjes
        hilde

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lambert Jan Bekijk bericht
          Het lag in mijn bedoeling geen enkel detail te verhullen of bij te schaven, integendeel, WYSIWYG als het ware...
          WYSIWYG past niet binnen de fotografie, dat kan gewoon niet, No way.
          Maar ik begrijp wat je bedoelt, je wil veel contrast en veel structuur en dan denken mensen dat ze de werkelijkheid zien.

En de foto's zijn goed, vooral de 2e, de sfeer die je schept zit juist.
          Om het nog geloofwaardiger te laten overkomen zou je de man wel een vest kunnen geven uit het tijdperk van de helm.
          Vriendelijke groeten,Raf

www.rafvandenbogaert.be

Comment

zeer knappe 2de

grtjs

JK

Comment

Als WYSIWYG de bedoeling is, dan vind ik het niet geslaagd: alle details door de bewerking gaan overdrijven is ook niet de werkelijkheid. De eerste foto vind ik er sowieso over, de tweede is iets 'realistischer', maar ook hier is de werkelijkheid anders dan de foto. Sorry, dat is mijn mening. Als fotografisch experiment zullen er ongetwijfeld zijn die dit mooi vinden, dat is natuurlijk een kwestie van smaak, en je weet: de gustibus et coloribus non disputantur.

Comment

Working...
              X