Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

La Béninoise

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• La Béninoise

Ik ben pas terug van een intensief werkbezoek aan het West-Afrikaanse land Benin.
    In de rand van een strategisch seminarie heb ik er heel wat projecten bezocht van de NGO waar ik voor werk. Ik had mijn fotospullen mee om de projecten in beeld te brengen. En natuurlijk kon ik het niet laten om ook wat portretten te schieten.
    Ik publiceer in de komende dagen en weken enkele van deze foto's die allen op het terrein gemaakt werden. Mensen in hun dagdagelijkse doen.

Bovenstaand portret werd gemaakt in Calavi waar we een project steunen dat microkredieten verschaft aan de allerarmsten. Kleine bedragen (30 à 50 euro) met zeer lage rente waarmee de vrouwen kleine ondernemingen opstarten. Een zeer efficiënte aanpak om armoede te bestrijden.
    Meer foto's op mijn website

Re: La Béninoise

Je geeft mooi het concept weer van het idee van Muhammad Yunus, maar je toont dan een foto die daar niets van weergeeft. Let op, een mooi portret - alhoewel wat ruis, misschien mooier in z/w - maar dan zie ik wel een graag link naar je uitleg.

Je ziet ook weinig van het dagdagelijkse dat je wilt vastleggen, als je een hoofdbreed portret neemt zonder decor of context...

Een mens verwacht dan een beeld van vrouw die fier staat te wezen in haar eigen entreprise of in contact met haar klanten etc...

Misschien anders bij de foto's die nog komen natuurlijk...

Comment

Ik zie een portret van een fiere vrouw die moet werken dat het zweet eraf loopt Ik vind het een mooi portretje, maar had misschien de zus (?) gevraagd om of uit of in het beeld te komen staan.
      :::[ w w w . f o t o m a c h i . m x ]::: :::[ M a c h i g l a z k i . О п т и к . B l o g ]:::

Comment

Heel mooie foto!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door machi Bekijk bericht
          Ik zie een portret van een fiere vrouw die moet werken dat het zweet eraf loopt Ik vind het een mooi portretje, maar had misschien de zus (?) gevraagd om of uit of in het beeld te komen staan.
          Hetgeen we in het donkere deel zien, zou ook een spiegeling kunnen zijn.

De foto is een Pendragon, zoveel is zeker.
          Last edited by Jos Vanhengel; 13 oktober 2009, 00:36.
          Vriendelijke groet,

Jos

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
            Hetgeen we in het donkere deel zien, zou ook een spiegeling kunnen zijn.
            Hmm, dan zouden we toch normaal de ogen van de "spiegeling" niet kunnen zien en zou de spiegeling ook geen andere hoofddoek hebben.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
              Hmm, dan zouden we toch normaal de ogen van de "spiegeling" niet kunnen zien en zou de spiegeling ook geen andere hoofddoek hebben.
              Inderdaad.

Ik denk dat het op vele schermen erg donker zal zijn in die hoek.
              Vriendelijke groet,

Jos

Comment

mooie belichting.
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Ik blijf respect houden voor je inzet voor deze mensen. Siert je behoorlijk als mens.
                  En mooie fotos kun je ook nog maken Wat wil een mens nog meer
                  Groetjes, Jörgen
                  www.beautyshoot.nl

Comment

Bedankt voor alle reacties.

Toch enkele bedenkingen:
                    Voldoet deze foto aan de normen die op BD gelden i.v.m. modellenfotografie? Absoluut niet.
                    Zit er wat ruis op? My god, er zit wat ruis op (wat je bij een afdruk toch niet ziet)
                    Is het bij dit soort fotografie te velde mogelijk om zomaar aan iemand te vragen om uit het beeld te stappen? Absoluut niet.
                    Is dit een reden om dit soort foto's hier niet te posten? Wat mij betreft niet. Het gaat me hier om een beeld dat ik plots voor ogen kreeg en dat ik vastgelegd heb. Geen poses, geen reflectieschermen, geen make-up, ... Mensen en geen modellen.

In Benin is het een grote eer om iemand zo te mogen fotograferen. Het zijn zeer fiere mensen en de Voodoo cultus is alom aanwezig (fotograferen is ziel wegnemen).

Deze naar mijn smaak knappe dame zat bij de open deur van een bloedhete (als de Afrikanen al zaten te zweten kan je je misschien voorstellen hoe ik er uitzag op dat moment ) en pikdonkere vergaderruimte. Ik heb gebruik gemaakt van het invallende natuurlijke licht om, on the spot en met de beschikbare omstandigheden, een portret te maken.
                    Meer foto's op mijn website

Comment

Working...
                    X