Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

......Nog eventjes vasthouden.......

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: ......Nog eventjes vasthouden.......

    Zeer mooi beeld,het spontane druipt er vanaf,de ouders zullen later met plezier terug kijken op deze periode denk ik.
    "There are always two people in every picture: the photographer and the viewer."~Ansel Adams

    Comment


    • #32
      Re: ......Nog eventjes vasthouden.......

      Fantastische foto waaraan de toekomstige ouders fantastisch veel plezier zullen hebben. Persoonlijk zou ik die inderdaad in het groot laten afdrukken en aan de muur hangen.

      De discussie over het "dichtlopen": met de zwarte achtergrond heb ik geen moeite, maar graag had ik toch nog net iets van de omtrekken van de personen kunnen zien (op dit niet-gecalibreerde scherm zie ik die in ieder geval niet). Veel hoef je niet te zien en zeker geen details, maar wel waar ze beginnnen en waar ze ophouden.

      In ieder geval ben ik stikjaloers op zo'n mooie foto, en vele anderen met mij neem ik aan.
      Beauty need only be a whisper
      Camera's: Canon 5D Lenzen: EF 17-40mm F 4.0 L USM, EF 24-105mm F 4.0 L IS USM, EF 50mm F1.8 II, EF 90-300mm F 4,5-5,6 DC - Flitsers: Sigma EF-530 DG ST

      Comment


      • #33
        Re: ......Nog eventjes vasthouden.......

        Tx voor de positieve reakties, fjin dat de foto zo goed ontvangen wordt. Betekent iig dat ik op de goede weg ben.

        tmh: volgende keer zal ik zo'n foto iets sterker belichten, kijken wat dat oplevert. Ik kan de foto altijd nog aanpassen achteraf. Bedankt voor de feedback

        Comment


        • #34
          Re: ......Nog eventjes vasthouden.......

          Met wat goede wil kunnen we hier spreken van Low Key en is het probleem van het dichtlopen opgelost
          Robby BB
          Minder tijd achter de computer
          Is meer tijd achter de camera

          Comment


          • #35
            Re: ......Nog eventjes vasthouden.......

            Oorspronkelijk geplaatst door robbydorine Bekijk bericht
            Met wat goede wil kunnen we hier spreken van Low Key en is het probleem van het dichtlopen opgelost
            Robby BB
            Robby,
            Een lowkey foto bestaat vooral uit donkere tinten. Het model behoeft daarvoor niet extra met een donkere kleding tegen een donkere achtergrond te zijn. Het is de kunst om met minimale belichting juist de donkere partijen wel voldoende detaillering mee te geven. Bij lowkey foto's zet je het accent door één of meer scherpe lichtrandjes. Die accentueren de vorm van het onderwerp. Met wat minimale invulling (denk aan reflectieschermen) kun je dan toch de structuur in je onderwerp zichtbaar maken, maar dan wel minimaal. De kunst is dus om ondanks het zware accent toch de volledige toonschaal te gebruiken.


            OT.
            Voor een privé foto heb je een mooi spontaan plaatje gemaakt.
            mvg
            Antoine
            Last edited by antoine200; 9 oktober 2009, 05:37.

            Comment


            • #36
              Re: ......Nog eventjes vasthouden.......

              Gezien er met het resizen detail verlies optreed kan ik niet echt technies zeggen dat het een tegenvaller is ,mis toch net het detail wat een L-Key zo heerlijk maakt .
              Maar vind het een superplaat wat het vast leggen van geluk betreft , hier ben je met glans geslaagd en dat maakt voor mij een wereld van verschil .
              Hij is een superplaat , daar zou menig koppel het roerend over eens zijn .
              Foto's zijn een weergave , met het sentiment van het moment , van intens geluk .
              Proficiat .

              Comment


              • #37
                Re: ......Nog eventjes vasthouden.......

                Oorspronkelijk geplaatst door antoine200 Bekijk bericht
                Robby,
                Een lowkey foto bestaat vooral uit donkere tinten. Het model behoeft daarvoor niet extra met een donkere kleding tegen een donkere achtergrond te zijn. Het is de kunst om met minimale belichting juist de donkere partijen wel voldoende detaillering mee te geven. Bij lowkey foto's zet je het accent door één of meer scherpe lichtrandjes. Die accentueren de vorm van het onderwerp. Met wat minimale invulling (denk aan reflectieschermen) kun je dan toch de structuur in je onderwerp zichtbaar maken, maar dan wel minimaal. De kunst is dus om ondanks het zware accent toch de volledige toonschaal te gebruiken.


                OT.
                Voor een privé foto heb je een mooi spontaan plaatje gemaakt.
                mvg
                Antoine
                d
                Daarom heb ik ook gezegd "Met wat goede wil", je hebt natuurlijk gelijk met je uitleg, Robby BB
                Minder tijd achter de computer
                Is meer tijd achter de camera

                Comment


                • #38
                  Re: ......Nog eventjes vasthouden.......

                  Ales wat met deze foto, dit beeld, gezegd moest worden komt echt naar voren, Erg mooi daarom
                  Groetjes Christianne
                  Christianne's fotoweb
                  BD0243nl

                  Comment

                  Working...
                  X