Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

......Nog eventjes vasthouden.......

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: ......Nog eventjes vasthouden.......





    Ze hebben veel mooie pluginns voor CS4, zoals D Fine (ruis onderdrukker) en Color Efex.

    Comment


    • #17
      Re: ......Nog eventjes vasthouden.......

      Oorspronkelijk geplaatst door Monica Bekijk bericht
      Niet te technisch worden Peter ....Zwart wit laag?
      Zwarte achtergrond, 1 softbox, 1 transparante plu (anders kreeg ik de lengte...inc buik... niet goed verlicht, werk het liefst met gewoon 1 lamp)
      Daar overheen silverexpress gedaan en hier en daar wat opgelicht.
      Wat bedoel je met zwart-wit laag? (nieuwsgierig)
      Ik doel op de omzetting van een kleurenfoto naar zwart-wit door middel van een laag in PS.

      Comment


      • #18
        Re: ......Nog eventjes vasthouden.......

        Oorspronkelijk geplaatst door MadMax Bekijk bericht
        Ziet er netjes uit zo. Verscherpt is beter.
        ik volg deze stelling Moon , en je blijft experimenteren zeer belangrijk
        ik bewonder u daarvoor

        grtjs

        jk

        Comment


        • #19
          Re: ......Nog eventjes vasthouden.......

          Oorspronkelijk geplaatst door jeroen.k Bekijk bericht
          ...en hij is mij te zwart...er gaat nu zoveel verloren in het zwarte, waarbij het kleine stukje bovenarm van het mannelijke model me ook iets stoort (had hem dan zelf weggehaald denk ik)...

          Ik kan er natuurlijk heel erg naast zitten (scherm op het werk is ook niet alles) maar dat is het eerste dat ik dacht bij de foto.
          Wat mij betreft zit je er niet naast...

          Het voornaamste met deze foto is, dat het koppel er blij mee is. Ik vind hem persoonlijk te dichtgelopen.

          Mvg

          Chris

          Comment


          • #20
            Re: ......Nog eventjes vasthouden.......

            Wat wordt er bedoeld met dichtgelopen Chris?
            Is dat altijd het geval bij lowkey foto's? Of doe ik iets verkeerd met de belichting?
            gaarne tips.

            De bedoeling was om een zwart foto te creeeren, waarin alleen de huid van mijn vriendin en haar vriend zichtbaar waren (gelaat armen en buik)

            Tx gnO...Misschien niet zo gedurfd als sommige revolutionairen hier, maar ik probeer niet steeds hetzelfde ding te doen en een beetje te groeien. Nadruk op beetje.

            Comment


            • #21
              Re: ......Nog eventjes vasthouden.......

              Oorspronkelijk geplaatst door Monica Bekijk bericht
              Wat wordt er bedoeld met dichtgelopen Chris?
              Is dat altijd het geval bij lowkey foto's? Of doe ik iets verkeerd met de belichting?
              gaarne tips.

              De bedoeling was om een zwart foto te creeeren, waarin alleen de huid van mijn vriendin en haar vriend zichtbaar waren (gelaat armen en buik)
              Monica, ik zie graag overal detail in foto's, ook in low-key foto's. Van mij mag je zoveel zwart in een foto steken als dat je zelf wil, maar als je deze laat afdrukken en tegen een wand hangt, ben ik er 100% zeker van dat men er gauw op uitgekeken is, omdat het zwart overheerst. M.i. zou je een veel betere foto hebben, mochten de personen het beeld vullen, i.p.v. de zwarte ruimte.
              Goed dat je je eigen weg gaat, en je eigen ding doet, maar daarom moet ik het nog allemaal niet goed vinden...
              Ik geef ook maar een mening. Ik ben geen prof, geen modelfotograaf, slechts een geëvolueerde beginner die zijn mening geeft.
              Ik herinner me nog dat ik hier een jaar of twee geleden een stel foto's plaatste, met enkele zwart dichtgelopen plekken in de achtergrond. ik wou het duistere, het beangstigende accentueren. Toen werd het door mensen die toen op het forum zaten, en iets van fotografie kenden, terecht gekraakt.
              Inmiddels heb ik al heel veel rondgekeken, op tentoonstellingen, op salons, in fotowinkels en etalages... zo'n dichtgelopen foto's zie ik nooit. Er zal wel een reden voor zijn...

              Mvg

              Chris

              Comment


              • #22
                Re: ......Nog eventjes vasthouden.......

                Prachtige foto monica....ik vind het hem geslaagd

                Comment


                • #23
                  Re: ......Nog eventjes vasthouden.......

                  Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
                  Monica, ik zie graag overal detail in foto's, ook in low-key foto's. Van mij mag je zoveel zwart in een foto steken als dat je zelf wil, maar als je deze laat afdrukken en tegen een wand hangt, ben ik er 100% zeker van dat men er gauw op uitgekeken is, omdat het zwart overheerst. M.i. zou je een veel betere foto hebben, mochten de personen het beeld vullen, i.p.v. de zwarte ruimte.
                  Goed dat je je eigen weg gaat, en je eigen ding doet, maar daarom moet ik het nog allemaal niet goed vinden...
                  Beste Chris,
                  Ik heb niet overal zwart ingestoken....de foto is gemaakt op een zwarte achtergrond met heel zacht licht uit een softbox. Ik begrijp dat dit helemaal niet jouw ding is en het niet mooi vindt, maar de mensen waar ik deze foto voor gemaakt heb, hebben zelf aangegeven (via andere foto's van het internet) dat ze OOK zulke foto's wilden hebben. Dat past mooi in hun huis met wit-zwarte interieur en zelfs een zwarte muur (met contrasterende witte meubels)
                  Ik heb je nergens gevraagd of je het aub goed wilt vinden..ik begrijp je punt en ik snap dat het niet jouw smaak is...klaar toch? Even goede vrienden.


                  Ik geef ook maar een mening. Ik ben geen prof, geen modelfotograaf, slechts een geëvolueerde beginner die zijn mening geeft.
                  Ik herinner me nog dat ik hier een jaar of twee geleden een stel foto's plaatste, met enkele zwart dichtgelopen plekken in de achtergrond. ik wou het duistere, het beangstigende accentueren. Toen werd het door mensen die toen op het forum zaten, en iets van fotografie kenden, terecht gekraakt.
                  Sja, dat is zo relatief.....waar mijn foto's in de beginnershoek, werden "afgekraakt " (te zwaar woord in mijn geval) op deels uitgebrande luchten, worden andere totaal uitgebrande foto's weer de hemel ingeprezen. Ik leer steeds meer ZELF een foto mooi te vinden, en als BD-ers hem ook mooi vinden is dat meegenomen. De bruikbare tips neem ik altijd graag ter harte.


                  Inmiddels heb ik al heel veel rondgekeken, op tentoonstellingen, op salons, in fotowinkels en etalages... zo'n dichtgelopen foto's zie ik nooit. Er zal wel een reden voor zijn...
                  Mvg

                  Chris
                  Hmmm....als je naar zwangerschapsfoto's op het internet kijkt, zie je heel veel van dit soort lowkey foto's met "weinig" detail, behalve gezichten en buik. Chris, je mist een hype
                  Dit is ook geen foto voor winkels en etalages....daarbij gaat het om een product wat verkocht moet worden en wil je juist een hele andere belichting. Dit is een foto, prive voor 2 mensen die hem in een fotoalbum plakken en er later nog van willen genieten.

                  Ik ben blij met je tip over het "beeldvullender" (ga daar mee aan de slag), maar voor de rest heb ik het idee dat je vooral aan het einde van je verhaal een beetje aan het zoeken bent. No offence.

                  Comment


                  • #24
                    Re: ......Nog eventjes vasthouden.......

                    Oorspronkelijk geplaatst door moontje Bekijk bericht
                    Prachtige foto monica....ik vind het hem geslaagd
                    thanks Moontje....
                    het zijn vooral de meiden/dames, waaronder Nena, Krulle, Cheeta en jij die hem geslaagd vinden. Grappig

                    Comment


                    • #25
                      Re: ......Nog eventjes vasthouden.......

                      Oorspronkelijk geplaatst door Monica Bekijk bericht
                      ...maar voor de rest heb ik het idee dat je vooral aan het einde van je verhaal een beetje aan het zoeken bent. No offence.
                      EEuuhh... ik ben slecht in Engels, maar heb het begrepen...

                      Mvg

                      Chris

                      Comment


                      • #26
                        Re: ......Nog eventjes vasthouden.......

                        valt bij mij alvast in de smaak, geen probleem met het overheersende zwart.
                        volgens mij had je een bepaald doel voor ogen en je hebt dat bereikt ook
                        wat betreft dat kleine stukje bovenarm, doe dat nog weg en dan heb je weer meer zwart
                        mooi zo laten, nice job
                        Mvg
                        Ronny
                        gewoon een canonneke

                        Comment


                        • #27
                          Re: ......Nog eventjes vasthouden.......

                          Oorspronkelijk geplaatst door Monica Bekijk bericht
                          thanks Moontje....
                          het zijn vooral de meiden/dames, waaronder Nena, Krulle, Cheeta en jij die hem geslaagd vinden. Grappig
                          Toeval of niet, ik weet het niet.
                          Ik ben geen belichtingsexpert en het is misschien niet de ideale low-key, maar bij deze heb ik de foto vooral beoordeeld vanuit mijn buikgevoel. En hier zie ik vanuit mijn buik een heel gelukkig stel met een gelukkig baby.
                          Al doende leert men...

                          Flickr

                          Comment


                          • #28
                            Re: ......Nog eventjes vasthouden.......

                            Vergroten naar 1M of meer langste zijde kader rond en afgeven als cadoo
                            Robby BB
                            Minder tijd achter de computer
                            Is meer tijd achter de camera

                            Comment


                            • #29
                              Re: ......Nog eventjes vasthouden.......

                              tx Robby, ben blij dat je hem mooi vindt

                              Comment


                              • #30
                                Re: ......Nog eventjes vasthouden.......

                                Te zwart? Misschien, maar het plezier en de spontaniteit dat het koppel uitstraalt, knalt wel uit je plaat. Ik vind het een hele mooie, knappe foto.
                                Mijn gepruts op: http://www.pietervandeur.be

                                Comment

                                Working...
                                X