Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De ontmoeting

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: De ontmoeting

    Oorspronkelijk geplaatst door DermontJelle Bekijk bericht
    Ikvind het een aparte foto maar delampindeed. De comentaar van jemoet toestemming krijgen van die personen ik vind het nogalzever, journalisten enz, vragen dit ook niet als jij ergens op de achtergrond zou staan. Allemaal wat opgeblazen vind ik maarja.
    Bij fotojournalisme zijn het foto's op plaatsen en momenten van publiek belang en niet een intiem diner met twee. Tenzij het Jude Law is met zijn nieuw lief, maar dan spreek je niet voor niets over rioolpers en paparazzi, twee dingen die niet veel respect krijgen.

    Zoals ik al zei, iedereen vind het allemaal zever die privacy, tot wanneer ze zelf op het verkeerde moment worden gefotografeerd.

    Ik fotografeer geen toestanden die ik liever ook zelf niet gefotografeerd zou zien en waar het nut van de foto niet opweegt tegen privacyschending. Simpel principe.
    Moest ik die man zijn, ik zou er niet mee kunnen lachen en zou mij redelijk bespioneerd gevoeld hebben. Totaal onnnodig en het voordeel voor de fotograaf ("een foto van twee mensen aan tafel om eens te tonen op BD") is disproportioneel aan het mogelijke nadeel van de twee op de foto en hun privacy.

    Comment


    • #17
      Re: De ontmoeting

      Amaai, ik had niet verwacht dat deze foto zo veel commentaar zou opleveren, vooral dan niet in verband met de privacy.
      Hiermee wil ik jullie allemaal bedanken (1) voor de commentaar op de foto en (2) om mij alert te maken aangaande de juridische aspecten van het fotograferen van mensen.

      Comment

      Working...
      X