Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
lees de definities nog eens na, Ajuin.. Dit is een lichte foto, maar ik vind het geen HK.
Eerst spreek je van een definitie, dan zeg je: "ik vind het..." Waar zit de definitie dan nog?
Om anders even te leren wat een HK is:
Gewoon overbelichten is geen high key! De Bd-definitie kan dat misschien wel zijn, maar een echte HK is een blank model, blond haar, gecombineerd met een witte achtergrond. Laat het model bovendien witte kledij dragen.
Andersom: low key: zwart model, donkere kledij, donkere achtergrond (over het haar zeg ik niets, weinig zwarte mensen met blond haar gezien namelijk ).
Dat elke fotograaf hier gewoon een HK maakt door volop over te belichten, daar kan ik niet aan doen, maar de juiste definities hanteren en over hetzelfde spreken, daar kan iedereen aan werken. Naar de definitie is dit dus een goed voorbeeld!
ps: in het begin stond er enkel de eerste foto, daar gaat het dus over he...
You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
[...dwarsliggers houden de sporen recht...] Imagening the world with Nikon and Tamron stuff
De Bd-definitie kan dat misschien wel zijn, maar een echte HK is een blank model, blond haar, gecombineerd met een witte achtergrond. Laat het model bovendien witte kledij dragen.
???
definities van High key en low key met modellen en kleur van haar???
High key is toch gewoon wanneer het histogram bijna volledig rechts zit en low key als alles links is. Niets met kleur of onder- of overbelichting te maken, gewoon de hoeveelheid lichte en de hoeveelheid donkere pixels.
Ik zou bovenstaande foto ook niet echt high key noemen. Iets te veel contrast in het gezicht.
In de onderste storen haar blauwe benen me. Licht dat aan mijn scherm?
Comment