Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
De muzikant staat er goed en scherp op Maar je werkt een beetje andersom. Je had hem in kleur moeten laten en de achtergrond z/w, zo vraagt hij de aandacht; ofwel volledig z/w....
Wat de z/w omzetting betreft: Kan het zijn dat je die symbolisch bedoeld hebt?
Iets zoals het "verleden" (de accordeonspeler) in het "heden" (de mensen met jeans in de stad)?
In dat geval zou de symboliek volgens mij meer tot zijn recht gekomen zijn indien er meer van de omgeving op de foto te zien was en de accordeonspeler (in z/w) een kleiner gedeelte van de foto in beslag nam. Ik vermoed dat dan de aandacht meer naar het onderwerp getrokken werd. Nu wordt mijn oog eerder van het onderwerp afgeleid door de kleuren op de achtergrond.
Zoals Picasso en K@rel tercht opmerkten, wou ik iets anders.
Eerst de foto omgezet naar z/w, en daarbij de sfeer van een FP4 gesimuleerd.
De foto was -in mijn ogen -goed, en kwam zeer goed door een clubwedstrijd. Maar ik vond dat voor- en achtergrond teveel ineenvloeiden. Dan de achtergrond geblurred, maar dit ging van kwaad tot erger. Na verschillende pogingen met toning... kwam ik tot dit "omgekeerde" resultaat. En vond het "grijze" bestaan van de man tussen de hippe kleurige massa wel wat hebben.
Ik had graag commentaar gehad over de omzetting: gradatie, toning ...
Zoals Picasso en K@rel tercht opmerkten, wou ik iets anders.
Eerst de foto omgezet naar z/w, en daarbij de sfeer van een FP4 gesimuleerd.
De foto was -in mijn ogen -goed, en kwam zeer goed door een clubwedstrijd. Maar ik vond dat voor- en achtergrond teveel ineenvloeiden. Dan de achtergrond geblurred, maar dit ging van kwaad tot erger. Na verschillende pogingen met toning... kwam ik tot dit "omgekeerde" resultaat. En vond het "grijze" bestaan van de man tussen de hippe kleurige massa wel wat hebben.
Ik had graag commentaar gehad over de omzetting: gradatie, toning ...
grt,
Walt
Wel nog een stukje rood vergeten rechts aan de accordeon
Comment