Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Anouschka vervolg

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Anouschka vervolg

Sorry ,ik snap heus wel wat beoogt en ik heb het daar moeilijk mee , het proces waarin je je bevindt levert momenteel niet het hoog niveau qua foto's die we van jou gewoon zijn .
    Heb dan ook begrip als je minder wil posten maar durf je voor jezelf de stap zetten om probeersels in foto beoordeling te posten , ook al is jou niveau 10x hoger dan de mijne .
    Ter verduidelijking je hoeft dat hier heus niet te doen , het gaat over de groei intensie.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MadMax Bekijk bericht
      Misschien moet ik een tijd niet meer posten en eerst die groei doormaken. Geen idee.
      Iets om over na te denken.
      'k weet niet Jorgen. Ik heb een beetje de indruk dat je geforceerd "contraire"/averechts aan het doen bent, maar nog niet weet waar je naar toe wilt.

Het artificieel strepen en artefacten willen introduceren werkt niet echt bij mij.

Ook persé onscherp willen maken werkt niet voor mij. Want dan wordt daar wel weer verscherping op gegooid en dan komt dit lelijk en halo-achtig eruit. (Zelfde heb je als niet-selectief verscherpt en bokeh gaat meescherpen; dan is die ook nr de botten). Tilt-Shift ok, maar zo onscherp, neen.

Ook de ruis en algemene "rendering" vind ik niet goe. Op 1x.com vind je genoeg foto's met ruis maar hier zit het voor mij niet goed. Doet me denken aan de eerste foto's die uit de D3 kwamen en die zo een 'vuile' rendering in de schaduwen hadden.
      Zie vb 2e foto op deze thread; zie het verschil met de Fuji :
      Forum voor het plaatsen van foto's waarbij de mens centraal staat: modellen, glamour, straatleven,...... Kies door middel van de prefix of je ze wil laten beoordelen of enkel showen.

Typisch alsof je een onderbelichte foto digitaal optrekt. Aangezien elke stop de helft minder data bevat, krijg je dan zo'n vuile rendering met nog weinig 'echte' details.

Ik denk dat het voor mij wat neerkomt op authenticiteit.
      Artefacten zijn niet authentiek, verscherping van geblurde delen geeft niet-authentieke details (hardheid en halo's) en de 'rendering' lijkt op niet-echte details van digitaal opgetrokken foto's die onderbelicht waren. Waar je ook weer de nodige hardheid hebt.

Ik zie eerder naar een meer 'analoge' look op zoek gaan...

Het kan overigens ook camera gebonden zijn. Eén van de redenen dat ik mijn 5D heb gekocht is de vrij analoge rendering bij normale en hoge iso's. Toen daarentegen de D3 werd geintroduceerd vond ik de rendering vaak heel slecht.

Voila, dit was mijn subtiele bijdrage .
      Denk nu niet dat ik u aan het aanvallen ben hoor. In tegendeel, ik heb mijn tijd gestoken om proberen uit te leggen waarom het plaatje volgens mij niet werkt. En heb zelfs nog een hele oude thread opgezocht om het wat plastischer te maken.

En allicht trek je er u toch geen ruk van aan.

Ik denk dat het inderdaad nog moet rijpen.
      Totdat je die evolutie door bent, is dit bovendien het laatste wat ik erover zeg.

Groetjes en veel plezier ermee.
      Last edited by PSG; 26 augustus 2009, 10:40.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PSG Bekijk bericht
        Iets om over na te denken.
        'k weet niet Jorgen. Ik heb een beetje de indruk dat je geforceerd "contraire"/averechts aan het doen bent, maar nog niet weet waar je naar toe wilt.

Het artificieel strepen en artefacten willen introduceren werkt niet echt bij mij.

Ook persé onscherp willen maken werkt niet voor mij. Want dan wordt daar wel weer verscherping op gegooid en dan komt dit lelijk en halo-achtig eruit. (Zelfde heb je als niet-selectief verscherpt en bokeh gaat meescherpen; dan is die ook nr de botten). Tilt-Shift ok, maar zo onscherp, neen.

Ook de ruis en algemene "rendering" vind ik niet goe. Op 1x.com vind je genoeg foto's met ruis maar hier zit het voor mij niet goed. Doet me denken aan de eerste foto's die uit de D3 kwamen en die zo een 'vuile' rendering in de schaduwen hadden.
        Zie vb 2e foto op deze thread; zie het verschil met de Fuji :
        Forum voor het plaatsen van foto's waarbij de mens centraal staat: modellen, glamour, straatleven,...... Kies door middel van de prefix of je ze wil laten beoordelen of enkel showen.

Typisch alsof je een onderbelichte foto digitaal optrekt. Aangezien elke stop de helft minder data bevat, krijg je dan zo'n vuile rendering met nog weinig 'echte' details.

Ik denk dat het voor mij wat neerkomt op authenticiteit.
        Artefacten zijn niet authentiek, verscherping van geblurde delen geeft niet-authentieke details (hardheid en halo's) en de 'rendering' lijkt op niet-echte details van digitaal opgetrokken foto's die onderbelicht waren. Waar je ook weer de nodige hardheid hebt.

Ik zie eerder naar een meer 'analoge' look op zoek gaan...

Het kan overigens ook camera gebonden zijn. Eén van de redenen dat ik mijn 5D heb gekocht is de vrij analoge rendering bij normale en hoge iso's. Toen daarentegen de D3 werd geintroduceerd vond ik de rendering vaak heel slecht.

Voila, dit was mijn subtiele bijdrage .
        Denk nu niet dat ik u aan het aanvallen ben hoor. In tegendeel, ik heb mijn tijd gestoken om proberen uit te leggen waarom het plaatje volgens mij niet werkt. En heb zelfs nog een hele oude thread opgezocht om het wat plastischer te maken.

En allicht trek je er u toch geen ruk van aan.

Ik denk dat het inderdaad nog moet rijpen.
        Totdat je die evolutie door bent, is dit bovendien het laatste wat ik erover zeg.

Groetjes en veel plezier ermee.
        nja.. geen ruk van aantrekken is beetje overdreven. Ik kijk en luister en filter.

Het introduceren van strepen en artifacts is ook niks nieuws trouwens. Wordt ook al veel langer toegepast echter zien jullie het waarschijnlijk minden dan dat ik omdat ik.
        Alleen doet de ene het zus en de ander zo.
        Zelfde als een blur. Waarom gooien mensen die erover? Dat doe ik al jaren niet meer. (wel gedaan trouwens).
        Ook kun je digitale korrel en blur en artifacts niet gaan vergelijken met analoog. Dat verschil zul je altijd blijven zien. Er gaat gewoon niks boven de echtheid van dit soort effecten .. dat zul je nooit kunnen kopieren met digitaal. Maar goed. Ik schiet digitaal en gebruik die middelen.
        Ik ga even denken en misschien zien jullie mij voorlopig niet meer. Of wel.... maar gewoon met mijn ding. Dan kun je komen kijken of niet.. of reageren of niet... dat laat ik lekker aan jullie over.

@Mark.. daar heb jij weer gelijk in
        Groetjes, Jörgen
        www.beautyshoot.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door micka Bekijk bericht
          Sorry ,ik snap heus wel wat beoogt en ik heb het daar moeilijk mee , het proces waarin je je bevindt levert momenteel niet het hoog niveau qua foto's die we van jou gewoon zijn .
          Heb dan ook begrip als je minder wil posten maar durf je voor jezelf de stap zetten om probeersels in foto beoordeling te posten , ook al is jou niveau 10x hoger dan de mijne .
          Ter verduidelijking je hoeft dat hier heus niet te doen , het gaat over de groei intensie.
          Niveau heeft hier niks mee te maken.
          Iedere TS hier denk (met nadruk op denkt) dat zijn foto goed genoeg is voor SC anders plaatst hij/zij deze niet (beginner of gevorderd).

En ik denk... correctie ... vind.... deze foto focking SC waardig (de eerste dan)

Thanks voor de input trouwens
          Groetjes, Jörgen
          www.beautyshoot.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MadMax Bekijk bericht
            Er gaat gewoon niks boven de echtheid van dit soort effecten .. dat zul je nooit kunnen kopieren met digitaal.
            Wel, het is niet eenvoudig. Maar er zijn wel zaken die serieus in de richting gaan.
            Ik ben heel tevreden van de hoge iso ruis en rendering van de 5D. Ik heb dan ook wel een hele tijd allerlei sensors zitten onderzoeken. Ook het algoritme Lanczos (meestal wordt Lanczos3 gebruikt) vind ik een veel "analoger" resultaat geven dan bicubic vb. Hoogste tijd dat PS het ook integreert.
            Ook Silver Efex heeft een speciaal ruisalgoritme dat sterk aansluit bij analoog. Gemaakt voor Z/W maar met een luminantielaag kan je het in principe ook toepassen op kleur.

Verder is het verfijnen. Als evenwel blijkt dat je er niet geraakt (vb strepen), dan pas je het volgens mij beter gewoon niet toe.
            Last edited by PSG; 26 augustus 2009, 12:16.

Comment

Wel, het is niet eenvoudig. Maar er zijn wel zaken die serieus in de richting gaan.
              Ik ben heel tevreden van de hoge iso ruis en rendering van de 5D. Ik heb dan ook wel een hele tijd allerlei sensors zitten onderzoeken. Ook het algoritme Lanczos (meestal wordt Lanczos3 gebruikt) vind ik een veel "analoger" resultaat geven dan bicubic vb. Hoogste tijd dat PS het ook integreert.

Verder is het verfijnen. Als evenwel blijkt dat je er niet geraakt (vb strepen), dan pas je het volgens mij beter gewoon niet toe.
              Kan het zijn dat we langs elkaar heen praten mbt de strepen? Dit is out of cam
              Vertikale zijn van de Media Markt op de achter grond en de horizontale zijn van een gebouw achter mij

Even een voor na om te laten zien hoe weinig hier aan bewerkt is:

Groetjes, Jörgen
              www.beautyshoot.nl

Comment

Love it: grain, kleurtoon, blik vh model
                -flickr-

Comment

Ik bekijk het wat ruimer dan enkel deze foto.
                  Ik heb het vb ook over de jongedame tegen de houten achtergrond.

Ik vind de out of cam eigenlijk best wel goed.
                  Voor mij beter dan met bewerking (zie argumenten boven). Veel subtieler. Sorry.

Je kan altijd eens gaan kijken nr Silver Efex. Ik vind de artificiële ruis echt wel goed.
                  Ze hebben een speciaal algoritme die de foto opbouwt vanuit ruissamples, ipv er een digitale ruislaag over te kappen.

Comment

Ik bekijk het wat ruimer dan enkel deze foto.
                    Ik heb het vb ook over de jongedame tegen de houten achtergrond.

Ik vind de out of cam eigenlijk best wel goed.
                    Voor mij beter dan met bewerking (zie argumenten boven). Veel subtieler. Sorry.

Je kan altijd eens gaan kijken nr Silver Efex. Ik vind de artificiële ruis echt wel goed.
                    Ze hebben een speciaal algoritme die de foto opbouwt vanuit ruissamples, ipv er een digitale ruislaag over te kappen.
                    sorry hoeft niet hoor Zou erg saai zijn als iedereen dezelfde smaak had.
                    Ik zal die link eens even bekijken. Thanks.
                    Groetjes, Jörgen
                    www.beautyshoot.nl

Comment

ik vind de foto echt super, ook de kleuren , en die lijnen en korrel vind ik echt de max, ik wou dat ik ook iets meer specialere foto's kon nemen, mss, binnen enkele jaartjes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door krulle Bekijk bericht
                        ik vind de foto echt super, ook de kleuren , en die lijnen en korrel vind ik echt de max, ik wou dat ik ook iets meer specialere foto's kon nemen, mss, binnen enkele jaartjes
                        hallooooooooooooooo!!!!
                        Kijk ff hier ja!

Trek nou eens een Tjikkie voor de lens en doe je ding. Als je bovenstaande kunt qua techniek kun je dit ook
                        Groetjes, Jörgen
                        www.beautyshoot.nl

Comment

Comment

Working...
                          X