Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

... in het wit +UPDATE

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: ... in het wit

Caleido,...voor mij is het eewige schoolvakantie....that' life!

En ja, je weet het inderdaad beter,(dat asfalt, dat gras,...enz )...dit is dus mijn laatste reactie op eén van je fotos....

Sukses nog...

Grtz, D.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fotodan Bekijk bericht
      En ja, je weet het inderdaad beter,(dat asfalt, dat gras,...enz )...
      Waarom zou ik het beter weten? Ik zeg gewoon dat bij mij de lichtsomtandigheden én de timing ook niet simpel waren. Waarom jij telkens de drang voelt om daar wat modder bij te gooien 'ja je weet het inderdaad beter" ipv iets zinnigs te zeggen over mijn antwoord over de omstandigheden en het licht, zegt veel meer over u dan over mij.

Oorspronkelijk geplaatst door fotodan Bekijk bericht
      dit is dus mijn laatste reactie op eén van je fotos....
      Je reacties waren hier - net als PSG - tot nu toe niet echt veel diepgravend en geargumenteerd. De achterliggende motivatie was mijn opmerkingen op uw foto's in een ander topic. Zeer mooi is dat. Het houdt BD boeiend en leerrijk.

Dus denk persoonlijk niet dat ik of iemand anders jouw commentaar hier zal missen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lonely_driver Bekijk bericht
        ik zou ook zeggen blijf vooral verder oefenen, ik hoop dat het paar blij was met deze foto's
        Mvg
        Ronny
        Ja eigenlijk wel. En dan vooral de spontane foto's vonden ze goed - die technisch niet perfect zijn. Daar gaat het bij mij ook om, deels geposeerde foto's, deels spontane foto's waar het moment en de emotie belangrijker is en fotografische regeltjes ondergeschikt zijn. Ik vind die misschien dan persoonlijk minder qua foto, maar zij zijn natuurlijk subjectiever. En terecht, het was hun dag.

Comment

Top dat ze er blij mee zijn....maar ben jij ook tevreden Caleido?

Comment

Hopelijk was dit een vriendendienst ?

Sorry maar ik zou er echt niet tevreden mee zijn hoor,
            zeker niet als ik er voor moest betalen

grtz

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Monica Bekijk bericht
              Top dat ze er blij mee zijn....maar ben jij ook tevreden Caleido?
              Als je de omstandigheden kent, ja hoor.
              En dit zijn maar 3 plaatjes, van de 200. Ik had geen zin om 3 plaatjes uit de poseersessies te tonen, daarom heb ik er 2 getoond die meer paparazzi style genomen zijn, maar leuke momenten tonen.

Daarom vind ik bepaalde reacties ook redelijk fout. Maar da's pure revanche en kan ik wel plaatsen. Spijtig voor BD wel.

In een ander topic lees je dat je een moment mooi vastgelegd hebt, mooie timing, geen nood aan regeltjes volgen, etc...
              In een ander topic krijg je extra modder over je heen, puur omdat je kritiek gaf op hun eigen foto's.

Het is die inconsequentie die mij stoort. En aan het "ik vind jouw foto mooi, jij dan de mijne" doe ik al helemaal niet mee.

Maar ik heb alleen maar positieve commentaar gehoord over de hele reeks, dus ik heb geen probleem om dit te relativeren.

De saturatie en huidskleur ga ik wel nog eens bekijken.
              De definitieve foto's zijn nog niet op gebrand op DVD.

Comment

Ik wil gerust argumenteren Caleido.
                Maar je weert u als een duiveltje in een wijwatervat om toch maar niet te moeten afgeven. Uw argumenten slaan nergens op en uw foto's spreken boekdelen.
                Daar begin ik niet aan.

Voor de rest had je wel eens een koekje van eigen deeg verdiend.
                Stel u wat minder arrogant op en ik ben de vriendelijkheid zelve.

De evaluatie rond uw foto's is daar evenwel niet door veranderd. Ik ging het alleen wat subtieler hebben aangebracht of gewoon niet gereageerd hebben.
                De algemene lijn in de evaluatie bovendien duidelijk. Geen enkele is hier onder de indruk en er zitten serieus goede fotografen tussen.
                Je leert meer door eens nr hen te luisteren....
                Last edited by PSG; 26 augustus 2009, 15:50.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PSG Bekijk bericht
                  Ik wil gerust argumenteren Caleido.
                  Maar je weert u als een duiveltje in een wijwatervat om toch maar niet te moeten afgeven.

Uw argumenten slaan nergens op en uw foto's spreken boekdelen.
                  Waarom slaan ze nergens op? Als je A zegt moet je B zeggen.

Voor de rest had je wel eens een koekje van eigen deeg verdiend.
                  Stel u wat minder arrogant op en ik ben de vriendelijkheid zelve.
                  Koekje van eigen deeg? Ik reageer alleen op arrogantie.
                  Ik ben nog nooit - zoals jij nu hier - een topic binnengevallen met een zin als "dit is brol". Ik zeg altijd wat ik beter zou vinden of liever anders had gezien. Dààrop wordt dan weer niet altijd even goed op gereageerd.

Geen enkele is hier onder de indruk en er zitten serieus goede fotografen tussen.
                  Je leert meer door eens nr hen te luisteren....
                  Ik zou niet liever willen, maar echt leerrijke commentaar heb ik nog niet gehad, behalve van Monica misschien.
                  En het zijn dan toevallig die 'goede fotografen' die het meest probleem hebben met opmerkingen op hun eigen foto's, zie hier het resultaat in dit topic.

Comment

Eerlijk gezegd ben ik niet onder de indruk

Toch vind ik nr 3 inhoudelijk wel iets hebben (mits croppen) : dametje dat aandachtig (of jaloers ? ) naar het dansende koppel kijkt met naast haar een leegstaande stoel...
                    Canikon 40D - D200, D300

Comment

Caleido...ik heb geen idee waar het over gaat en wil het liever ook niet weten Ik beperk me tot je foto's en geef je eerlijke feedback zoals ik dat van jou ook altijd gewend ben.

Voor je de foto's opslaat op DVD...mag ik nog heel even muggenziften?

In foto nr 1 zit een rare lichtveeg op de broek van meneer, het lijkt net een lichte groene vlek. In foto nummer 2 zou ik de reflectie op de bril van de dame verwijderen en het contrast een klein tikje verkleinen.

Ik ben toch een beetje eigenwijs en als je het niet prettig vind haal ik hem weg...
                      ik heb hier iets met de saturatie geklungeld en het contrast iets minder hard gezet. Nu wil ik niet beweren dat ik het allemaal zo goed kan, integendeel. Maar dan begrijp je een beetje waar ik het over heb.
                      btw...foto is door downloaden, bewerken,uploaden van dramatische kwaliteit geworden...kijk daar niet naar.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Monica Bekijk bericht
                        Ik ben toch een beetje eigenwijs en als je het niet prettig vind haal ik hem weg...
                        ik heb hier iets met de saturatie geklungeld en het contrast iets minder hard gezet. Nu wil ik niet beweren dat ik het allemaal zo goed kan, integendeel. Maar dan begrijp je een beetje waar ik het over heb.
                        btw...foto is door downloaden, bewerken,uploaden van dramatische kwaliteit geworden...kijk daar niet naar.
                        Vind ik helemaal niet erg hoor.

Alleen, nu lijkt het groen op de achtergrond en het rood van de sportauto veel grauwer, vond dat fel groen en sterk rood in combinatie met het wit kleed net zo mooi.

Als ik desatureer, zal het meer lokaal zijn ipv heel de foto en het red channel beetje aanpassen op selecties.

EDIT: heb er snel eens 5minuutjes mee gespeeld, ik moet je gelijk geven - ik was iets te enthousiast met de (huids)kleuren
                        Waarschijnlijk omdat ik de bruid snel-snel wat materiaal wou tonen via mail. Ik ga andere foto's ook aanpassen vooraleer ze op DVD te branden.

Hier mijn eigen poging: http://img36.imageshack.us/img36/2223/52540905.jpg

Ook snel wat (slordig) gecloned, de schaduw op de bruidegom en inderdaad die blauwe reflectie op z'n broek.
                        Last edited by caleido; 26 augustus 2009, 20:34.

Comment

Re: ... in het wit +UPDATE

Het was niet zo handig om de foto's in showcase te plaatsen. Beter was het geweest om de foto's in beoordeling te plaatsen. Wellicht had je dan wat (meer) nuttige tips gehad.

Om te beginnen, heb jij je aan de opdracht gehouden. Dit zijn traditionele foto's. Waar je volgens mij een beetje in de fout bent gegaan, is de bewerking. Je hebt de afzonderlijke foto's bewerkt en dat is duidelijk te zien. Er is geen eenduidige lijn in bijvoorbeeld de kleurstelling.
                          Volgens mij is de rapportage nog te 'redden' door de opnamen alsnog in batches te verwerken. Batches van foto's met een nagenoeg gelijke kleurtemperatuur. Stel per batch de kleurtemperatuur vast en corrigeer al die opnamen naar die ene kleurtemperatuur. Breng daarna lijn aan in de afzonderlijke kleuren van de foto's. Dat lijkt mij niet al te moeilijk omdat de meeste mensen niet van kleding gewisseld zullen hebben.

Eerder is al een opmerking gemaakt over de verscherping. De hier gepresenteerde foto's zijn veel te veel verscherpt. Denk eerst in het opkrikken van het lokaal contrast en daarna in verscherpen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Peterdep Bekijk bericht
                            Het was niet zo handig om de foto's in showcase te plaatsen. Beter was het geweest om de foto's in beoordeling te plaatsen. Wellicht had je dan wat (meer) nuttige tips gehad.
                            De dingen die ik hier naar mijn hoofd kreeg kan je toch bezwaarlijk typische Showcase commentaar noemen....
                            In Showcase geef ik ook altijd waarom en hoe commentaar, ivp droog afbreken zonder uitleg.

Om te beginnen, heb jij je aan de opdracht gehouden. Dit zijn traditionele foto's. Waar je volgens mij een beetje in de fout bent gegaan, is de bewerking. Je hebt de afzonderlijke foto's bewerkt en dat is duidelijk te zien. Er is geen eenduidige lijn in bijvoorbeeld de kleurstelling.
                            Volgens mij is de rapportage nog te 'redden' door de opnamen alsnog in batches te verwerken. Batches van foto's met een nagenoeg gelijke kleurtemperatuur. Stel per batch de kleurtemperatuur vast en corrigeer al die opnamen naar die ene kleurtemperatuur. Breng daarna lijn aan in de afzonderlijke kleuren van de foto's. Dat lijkt mij niet al te moeilijk omdat de meeste mensen niet van kleding gewisseld zullen hebben.

Eerder is al een opmerking gemaakt over de verscherping. De hier gepresenteerde foto's zijn veel te veel verscherpt. Denk eerst in het opkrikken van het lokaal contrast en daarna in verscherpen.
                            Bedankt, zoiets was ik van plan.

Ondertussen heb ik de huidskleuren ietwat getemperd, door ze apart te selecteren.

Wat bedoel je met gebrek aan éénduidige kleurstelling? Bij de eerste twee foto's is de witbalans gemeten op de trouwjurk. Veel verschil kan daar ook niet in zitten. Het groen is anders ja, maar het zijn ook 2 verschillende planten op 2 verschillende locaties. De ene is een boom, de andere is fel gras...
                            Dat in de 3de foto de witbalans niet dezelfde kan zijn als de witbalans buiten in de zon, is maar normaal toch? Maar ook hier, zoveel mogelijk rekening gehouden met de witte jurk.
                            Last edited by caleido; 26 augustus 2009, 21:04.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
                              Wat bedoel je met gebrek aan éénduidige kleurstelling? Bij de eerste twee foto's is de witbalans gemeten op de trouwjurk. Veel verschil kan daar ook niet in zitten. Het groen is anders ja, maar het zijn ook 2 verschillende planten op 2 verschillende locaties. De ene is een boom, de andere is fel gras...
                              Dat in de 3de foto de witbalans niet dezelfde kan zijn als de witbalans buiten in de zon, is maar normaal toch? Maar ook hier, zoveel mogelijk rekening gehouden met de witte jurk.
                              Misschien kan ik duidelijk maken met een voorbeeld. Een voorbeeld dat ik ontleend heb aan jouw foto's. De kleurstelling in de volgende foto's is nagenoeg gelijk ondanks een andere kleurtemperatuur:

Comment

Misschien kan ik duidelijk maken met een voorbeeld. Een voorbeeld dat ik ontleend heb aan jouw foto's. De kleurstelling in de volgende foto's is nagenoeg gelijk ondanks een andere kleurtemperatuur:
                                Ik begrijp wat je bedoelt, alleen is in jouw bewerking het vestje van de man in de eerste foto geen lichtbruin/beige meer en is het iets te koel geworden (cf.rug)

En in jouw versie van de dansvloer foto... zo waren de kleuren nu eenmaal niet toen ik de foto nam.
                                Ik ben meer van het principe om de kleuren weer te geven zoals ze waren en zoals de mensen zich herinneren...

Ik ga nog zien voor wat ik kies, merci voor de voorbeelden.

Comment

Working...
                                X