Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

... in het wit +UPDATE

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• ... in het wit +UPDATE

Afgelopen zaterdag 15u met camera rondgelopen.
    Van de make-up 's ochtends vroeg tot ver achter de openingsdans.
    Ongeveer 200 goede foto's. Kan ze helaas niet allemaal posten. Kiezen was moeilijk.

Er werd gevraagd naar traditionele foto's, dus niets arty-farty.
    Photoshop werd dan ook beperkt tot het obligate contrast, saturatie en kleurbalans.

UPDATE: http://img36.imageshack.us/img36/2223/52540905.jpg
    Links voor, rechts na aanpassing.

Buitenfoto's telkens ingeflitst met SB-600.
    In tweede foto reflectiescherm gebruikt.
    Derde foto zachte flits gebounced + ISO 800 & f1.4 & 1/4 sec
    Last edited by caleido; 26 augustus 2009, 22:23.

Re: ... in het wit

denk voor de intimi wel voldoende, maar voor op BD of een ander fotoforum toch geen interessante reeks hoor.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Vind ze door de kleurafwijkingen net wel arty en minder traditioneel. Vooral 2 doet het goed vind ik. In 1 heb je wel een goeie dof werking, maar hij lijkt wel malaria te hebben (ik begrijp wel dat ie overhit is hoor )
      Bij 3 een beetje ongelukkig licht waardoor haar gezicht niet zo mooi is, haren lijken littekens....

Comment

Van mij vliegen ze in het vakske van den brol.
        (Ge hebt de voorzet gegeven, jong....)

Basis zit al niet goed. Slechte kleuren en weinig flatterende huidtonen, overscherpt (inclusief de bokeh die zo compleet nr de botten is), ...
        Hopelijk hebben ze niet teveel betaald.
        Ik begrijp dat kiezen moeilijk was, als dat al de beste zijn .

Comment

De foto's zouden echt een stuk mooier zijn als je de saturatie terugschroeft. Meneer heeft echt een hoofd als een tomaat....ik heb in PS gekeken, maar het ziet er echt veel natuurlijker uit als de foto's wat desatureert.
          Ook de uitgebrande delen op het hoofd zou ik wegpoetsen (is goed te doen met kloonpenseel)
          Ik wil je niet kwetsen, maar ik ben het met Bouk oneens. Voor thuis is dit ook niet voldoende...ik kan me echt niet voorstellen dat mensen het zo mooi zouden vinden.
          Naar mijn mening heb je nog wat werk te doen....ze kunnen stukken beter.

Comment

Kwee niet. Traditioneel ..mwa.. tis meer ongedwongen. Maar qua persoonlijke voorkeur zou ik ze bijv. niet in trouwbum willen hebben. Dan maar wat artyfaky
            Vind ze sowieso te gesatureerd.
            Maar man in foto 2.. is dat dezelfde? want hier lijkt ie toch een kuif te hebben? En op de andere is hij kaal?
            Groetjes, Jörgen
            www.beautyshoot.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MadMax Bekijk bericht
              Vind ze sowieso te gesatureerd.
              Yep, vind ik ook.

Oorspronkelijk geplaatst door MadMax Bekijk bericht
              Maar man in foto 2.. is dat dezelfde? want hier lijkt ie toch een kuif te hebben? En op de andere is hij kaal?
              lol, ik dacht het eerst ook die kuif, maar door jouw commentaar heb ik nog eens wat dichterbij gekeken en is de kuif louter schaduw..
              -flickr-

Comment

In een van mijn vorige topics schreef jezelf (en waar je wel redelijk -nutteloos!-arrogant overkwam:
                Oh dear, ik moet nog veel leren.
                Wel ja, Caleido...dit bevestig je zeker hier....

Teveel saturatie in de beelden, belichting kan beter,kleurbalans, hotspots, compos ook...postproduktie heb ik ook twijfels....

Maar het komt allemaal wel goed hoor, gewoon blijven oefenen,...shooten en nog eens shooten,...ook nooit zelf denken dat ge het kunt....

Grtz, Daniel

Comment

ik zou ook zeggen blijf vooral verder oefenen, ik hoop dat het paar blij was met deze foto's
                  Mvg
                  Ronny
                  gewoon een canonneke

Comment

Hmm toch paar opmerkingen.

1. De man wàs een tomaat, hij was de dag ervoor onder de zonnebank gekropen.
                    2. Bij 1 & 2 zit de kleurbalans wel goed. Drie is onmogelijk helemaal goed te krijgen. Volgens de regeltjes dan, want ze dansten in het donker, met regenboogspots en lasers in alle kleuren die rond flikkerden, zó zag het eruit.
                    3. Waar is er overscherpt? Ik zie nergens artifacts. Bokeh is bokeh.
                    4. Het was volle middag en dus volle zon. Als je geen highlights wilt, moet je maar in schaduw staan of gigantische diffusor gebruiken. Het eerste wou ik niet, het tweede heb ik niet. Persoonlijk vind ik het licht rond het koppel in nr 2 wel passen.

De opmerkingen over saturatie kan ik inkomen, maar vergeet vooral puntje 1 niet.

@Fotodan, ipv mijn vorige posts te doorspitten, zou ik veel meer hebben aan tips hoe jij bijvoorbeeld de belichting hier veel beter zou gekregen hebben - felle zon/ schaduw en flikkerde spots in het donker.

Oorspronkelijk geplaatst door PSG Bekijk bericht
                    Ik begrijp dat kiezen moeilijk was, als dat al de beste zijn .
                    Dit zijn niet de beste, ik heb nog een hele reeks genre foto 2 op verschillende locaties. Maar die vond ik minder boeiend om te tonen. Foto' 1 & 3 zijn spontane foto's van mooie momenten tussen de geposeerde shoots door, en doe je toegevingen. Maar blijkbaar speelt dat geen rol hier.

Comment

Doe die man dan een lol en desatureer zijn hoofd in iedergeval. Ik heb het idee dat hij gaat exploderen.
                      (zij heeft ook erg veel rood tinten in de huid btw)
                      Het zal waarschijnlijk smaak zijn, maar als ik naar de lucht kijk links in de hoek (knal blauw)..zijn de foto's naar mijn mening echt te veel gesatureerd. Een tik minder in PS, maakt het geheel al een stuk prettiger om naar te kijken. Just my opinion.

Comment

Ge hebt gelijk. Wij zien het allemaal verkeerd.

Topfoto's hoor, oooh en woeoehoeoeo !

Er bestaat overigens een goed truukje om zo'n tomaat terug goed te krijgen.

Comment

@Fotodan, ipv mijn vorige posts te doorspitten, zou ik veel meer hebben aan tips hoe jij bijvoorbeeld de belichting hier veel beter zou gekregen hebben - felle zon/ schaduw en flikkerde spots in het donker.
                          Ik doorspit niets, het zijn gewoon zaken die JIJ heel arogant schreef....

In fel zonlicht kan ik zeker werken, (zie gewoon mijn recente toppics)....maar in die toppics was jij steeds DE grote lesgever.

(het komt erop aan gewoon heeeeel precies je licht leren meten, ik leerde dit bij in de wintersport stations in de volle winterzon,
                          middaguur!!!...op de sneeuw een wit trouwkleed fotograferen)

En ja, ik word maar best terug braaf nu,...en ga volledig mee met PSG, je maakt Waaaaaw fotos!

Grtz, D.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PSG Bekijk bericht
                            Ge hebt gelijk. Wij zien het allemaal verkeerd.

Topfoto's hoor, oooh en woeoehoeoeo !
                            En opnieuw geen bruikbaar antwoord.

De infantiliteit...

Ik toon hier 1 geposeerde foto waar ik alle tijd heb kunnen nemen en twee spontane beelden en de enige opbouwende kritiek is "ja je moet nog veel leren" en "ja dit is brol"

Ik vraag dan iets concreets over wat er fout aan is hoe de belichting in die omstandigheden beter zou kunnen en dan krijg ik weer zo'n onvolwassen reactie.

Dat revanchistisch gedoe is mij totaal vreemd en vind ik persoonlijk beetje zielig.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fotodan Bekijk bericht

(het komt erop aan gewoon heeeeel precies je licht leren meten, ik leerde dit bij in de wintersport stations in de volle winterzon,
                              middaguur!!!...op de sneeuw een wit trouwkleed fotograferen)
                              Een wit kleed in omringt door witte sneeuw, heb je wel een gratis gigantische reflectiescherm. Een wit kleed op asfalt of gras in zon/schaduw is nog iets anders.

"Heel precies je licht meten". Dat lukt misschien met een model die los staat en op je instructies wacht, maar niet bij spontane foto's.
                              Spotmeteren was geen optie wegens anders missing the moment, en geen enkele camera kan én een stuk zonbelichte huid goed weergeven én stuk huid in schaduw goed weergeven. Bij de eerste foto stond de auto nu eenmaal zo geparkeerd tov de zon, kan ik weinig aan doen. Hard inflitsen vind ik persoonlijk lelijker, nu was het zacht op -1.7 of -1.3 BL.

Oorspronkelijk geplaatst door fotodan Bekijk bericht
                              En ja, ik word maar best terug braaf nu,...en ga volledig mee met PSG, je maakt Waaaaaw fotos!
                              Het is duidelijk nog schoolvakantie.

Comment

Working...
                              X