Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lil sis and Big sis

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Lil sis and Big sis

one shot als voorbereiding voor een fotoreeks voor een hiphop magazine.
    graag jullie gedacht qua belichting, standpunt, zit ik hier goed met kleur correctie.
    de afgeknipte stukjes is een bewuste keuze
    alle raadgevingen zijn zeer welkom
    Mvg
    Ronny

gewoon een canonneke

Re: Lil sis and Big sis

Speelse, kleurige foto.
    Die "bewuste keuze" vind ik maar niks.
    Vriendelijke groet,

Jos

Comment

Het komt wel aangenaam over.
      Het straalt leven en actie ten top. Dynamiek is prima weergegeven door gepaste lenskeuze (wellicht kleine groothoek). Hier is groothoek dus wel gewettigd.
      De rechte look in de camera is mss te direct en trekt enorm de aandacht, maar mss is dat deel van de opzet.
      Wel opletten met de algemene verlichting en dan voornamelijk op de homogeniteit ervan. De voetzolen rechts staan al heel dicht bij de lichtbron en zijn overbelicht.
      Is studio groot genoeg en lichtbron krachtig genoeg om verder van onderwerp te worden geplaatst zodat lichtspreiding uniform en gelijkwaardig wordt.
      Komt best in orde.
      vraagje: waarom heeft rechter duim geen nagellak?

Henri
      lidnummer: BD0435BE

Comment

Die schoenen-opmerking van kodachrome vind ik terecht, maar ik zou dat op een andere manier oplossen: geen schoenen met witte zolen in de buurt van het licht. En ook geen schoenen met lichtgevende fluokleuren, moest je een alternatief gaan zoeken ;-)

Ik zou iets meer licht op de achtergrond zetten. Je zit al met een witte achtergrond, daar moeten de meisjes niet in opgaan, maar zoveel mogelijk van afsteken. Het nadeel van zo'n compleet witte studioachtergrond is wel dat je met een tegenstelling zit: de meisjes zitten/dansen (hoe je het wil noemen) op een heel ruimtelijke en driedimensionele manier en houding. De achtergrond is pure 2D en vlak. Is dat wel een juiste keuze? Misschien zou je dat al kunnen oplossen door een hardere schaduw naar achter te gooien (en nog minder schaduw recht naar beneden).

Met de kleuren de huid zit je volgens mij prima, maar de kleren zien er te afgewassen uit. Dit beeld schreeuwt eigenlijk om heldere kleuren in de kleding.

En dan nog een opmerking over je standpunt. Ik weet niet of het bewust is gedaan, maar alle richting die in de foto zit, is van de meisjes naar de camera toe. (houding, beweging, voeten, blik). Daardoor valt de beweging in het beeld helemaal weg/stil en wordt het beeld dat je creëert heel erg statisch. En ik denk niet dat je dat wil.

Trouwens, oppassen met dit soort broeken bij hiphop-fotografie. Ze geven veel te gemakkelijk (als je zo gaat fotograferen) een dikke-poep-en-ferme-dijen-effect.

Euh, dit zijn trouwens allemaal raadgevingen, he. Geen kritiek. Komt wel goed met die foto's !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kodachrome Bekijk bericht
          Wel opletten met de algemene verlichting en dan voornamelijk op de homogeniteit ervan. De voetzolen rechts staan al heel dicht bij de lichtbron en zijn overbelicht.
          Is studio groot genoeg en lichtbron krachtig genoeg om verder van onderwerp te worden geplaatst zodat lichtspreiding uniform en gelijkwaardig wordt.
          Komt best in orde.
          vraagje: waarom heeft rechter duim geen nagellak?

Henri
          de voetzolen zijn inderdaad overbelicht, nu ik heb ruimte genoeg om mijn lichtbron verder te plaatsen, dus dat komt wel oké
          wat betreft de nagellak, tja, t'potje was leeg
          dit was maar een vlug testshot, outfit en nageltjes moeten natuurlijk oké zijn voor het final shot hé.
          alvast bedankt voor de tips
          Mvg
          Ronny
          gewoon een canonneke

Comment

@al murphy
            wat betreft de kleuren van de kleding, geen probleem want er zullen andere outfits gebruikt worden
            en hou dan wel rekening met die dikke poepkes.
            wat betreft die harde schaduw naar achter te gooien, lijkt mij een perfect idee.
            en het standpunt oké daar werk ik dan wel aan.
            alvast bedankt voor de raadgevingen
            Mvg
            Ronny
            gewoon een canonneke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lonely_driver Bekijk bericht
              dit was maar een vlug testshot, outfit en nageltjes moeten natuurlijk oké zijn voor het final shot hé.
              dan wacht ik daar wel even op!
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Working...
              X