Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Rubi

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Rubi

Mijn nichtje Ruby (15 jaar).
    Ik wilde haar stiekem op de foto zetten. Zij zat in een strandhuisje binnen, ik was buiten. Ik heb de 70-300mm IS USM Canon gebruikt.
    Best lastig om dan de belichting in orde te krijgen.

Gaarne tips, trucs, commentaar...van alles. Ik heb deze niet in beoordeling gezet, terwijl hij daar misschien wel hoort...maar er wordt daar amper gereageerd.

Alvast bedankt voor het kijken.

Re: Rubi

ik vind dit nu niet echt een uitdrukking waardoor de foto blijft hangen, en dat vind ik belangrijker dan andere techniciteiten.

Comment

Ze kijkt nogal ongelukkig vind ik.
      De kleuren van haar kleren steken ook wat af met de kleuren van de achtergrond. Ik vraag me af of een zw-w versie hier niet beter zou passen.
      Telkens ik een eerste moment de foto zie, kan ik me ook niet ontdoen dat er een soort onscherpte overhangt. Of heb je de 'Monica-softening' hier gebruikt? Als ik dan beter ga kijken, weet ik het niet goed.

OT ivm SC-FB: ik begrijp je standpunt en frustratie heel goed (ken die ook wel uit de andere subtopics waar ik post), maar ik vind het algemeen echt een verkeerde tendens dat iedereen maar in SC gaat posten terwijl de foto daar niet thuishoort. Ik probeer op dat vlak op mijn tanden te bijten en enkel in SC te zetten als ik het echt SC-waardig vind. Als echter iedereen zijn te beoordelen foto's gewoon in SC gaat plaatsen, mja, dan vrees ik dat ik het ook plots ga doen. Jammer toch niet? Dan kunnen de foto-beoordeling subfora misschien gewoon beter direct afgeschaft worden... Maar nog eens.. ik begrijp wel heel goed je frustratie hierrond. Ik heb ze ook vaak.
      Waarmee ik verder niet wil oordelen of deze nu in SC of in fotobeoordeling thuishoort...
      Last edited by Nena; 16 augustus 2009, 09:42.
      Al doende leert men...

Flickr

Comment

TS moet zelf weten waar hij/zij plaatst. Van mij mag alles in 1 vat.

Persoonlijk vind ik dit geen mooi foto. Blik niet lekker, tikkie onscherp, rommelige achtergrond die totaal vloekt met haar jurk, pose maakt haar breder dan dat ze is.

Beide apart, prima. Tis je nicht dus je hebt een mooie meid tot je beschikking.
        Zet haar hier nog eens neer in een mooie bikini, of neem de jurk op het strand

Tip voor belichting (die ik hier overigens prima vind) : spotmeting, 1 focuspunt aan, die richten op de huid, knoppie FEL of * indrukken, en dan compositie maken, en afdrukken.
        Groetjes, Jörgen
        www.beautyshoot.nl

Comment

Op technisch vlak vind ik deze prent, gezien de aangehaalde omstandigheden best meevallen.
          Kwa inhoud echter denk ik dat dit net een foto is die niet had moeten getrokken worden, ik denk dat ze eerder ingegeven was door spanning of ongeduld van een moment dan door wat er te zien was.
          Ik krijg de indruk dat ze naar iets kijkt zonder dat ik ook maar enige hint krijg wat,..
          Ik zou het willen vergelijken met vogelsspotten o.d. wat meer geduld, wachten op een iets andere meer sprekende houding,.. ja met de kans op ontdekking soms komt het niet en dan heb je geen beeld, andere mmoment dan...
          Het leven van een fotograaf kan soms moeilijk zijn, dat wachten op iets dat misschien niet komt,...

SC of niet, daar zullen nog wel ettelijke (tekst)regeltjes overheen gaan zeker.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MadMax Bekijk bericht
            TS moet zelf weten waar hij/zij plaatst. Van mij mag alles in 1 vat.

Persoonlijk vind ik dit geen mooi foto. Blik niet lekker, tikkie onscherp, rommelige achtergrond die totaal vloekt met haar jurk, pose maakt haar breder dan dat ze is.

Beide apart, prima. Tis je nicht dus je hebt een mooie meid tot je beschikking.
            Zet haar hier nog eens neer in een mooie bikini, of neem de jurk op het strand

Tip voor belichting (die ik hier overigens prima vind) : spotmeting, 1 focuspunt aan, die richten op de huid, knoppie FEL of * indrukken, en dan compositie maken, en afdrukken.
            tx voor de tips!
            We gaan een keertje met z'n tweetjes naar het strand, kijken wat daar uit komt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Monica Bekijk bericht
              We gaan een keertje met z'n tweetjes naar het strand, kijken wat daar uit komt
              Jij en ik?
              Groetjes, Jörgen
              www.beautyshoot.nl

Comment

Jij en ik?
                snoeper
                http://www.jvs-photography.be/

Comment

best wel een erg druk plaatje Monica, beetje te druk , ik zie hier toch ook wel wat onscherpte hoor, kan mss bij de verkleining gebeurd zijn (heb dat zelf ook wel)
                  zoals madmax zegt denk ik idd ook , een leuke bikini aan het strand of zo ,
                  iemand stiekem op de foto zetten is meestal (niet altijd) niet erg flaterend voor het model, ...
                  http://www.jvs-photography.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jvs Bekijk bericht
                    best wel een erg druk plaatje Monica, beetje te druk , ik zie hier toch ook wel wat onscherpte hoor, kan mss bij de verkleining gebeurd zijn (heb dat zelf ook wel)
                    zoals madmax zegt denk ik idd ook , een leuke bikini aan het strand of zo ,
                    iemand stiekem op de foto zetten is meestal (niet altijd) niet erg flaterend voor het model, ...
                    Sorry, kan dit alleen maar beamen.
                    Mss eens samen met Mad Max strans onveilig maken

Is meer uit dit model te halen hoor...

groetjes

Comment

Jij en ik?
                      Owh, dat is ook een interessant idee

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lucky Luc Bekijk bericht
                        Sorry, kan dit alleen maar beamen.
                        Mss eens samen met Mad Max strans onveilig maken

Is meer uit dit model te halen hoor...

groetjes
                        uhuh, het is best een mooi meisje, with genes all over the world.
                        Ik zat hier gewoon op mijn gemakkie te pielen en vroeg me hoe dat zit met belichten als JIJ buiten bent en het model binnen. Jorgen hielp me al een eind op weg Tx mannen en dame voor de aanwijzingen en hulp....de foto's uit onze eerste shoot worden sensationeel...mark my words

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Monica Bekijk bericht
                          Owh, dat is ook een interessant idee
                          Mag ik dan mijn gele tangini aan?
                          Groetjes, Jörgen
                          www.beautyshoot.nl

Comment

Mag ik dan mijn gele tangini aan?
                            Ik wist niet dat "Mad Max" ook al een type was van Sacha

Greets rich
                            D700+grip |F80+grip| Nikkor 50 1.8+1.4 AF-D / 80-200 f2.8 AF-S / 300mm f4 IF-ED | Sigma 12-24 / 150 macro | Tamron 28-75 | M42 spul | SB28 / 800 / 900 / R1C1| Strobist Gear | 055xprob + 486rc2 / 680B + 484rc2 | Tamrac Expedition 5/7 | Lowepro 200aw

Comment

Mooie meid, maar zoals gezegd, de scherpte ligt wat verkeerd. Zoals ik het zie licht die op de boezem. Ik denk trouwens dat ze net bewoog met haar hoofd, zodat daar wat onscherpte ontstond. Ze kijkt wel op een heel apparte manier, dromerig, alsof ze iets heel ontroerends ziet. Mooi.
                              Canon 400D/50D - EF-S 18-55 - EF 50 f1.8 - EF 70-300 IS USM - Sigma 24-70 f2.8 EX - Tamron 27-70 f2.8 VC - Canon 70-200 f2.8 L - Metz 58

Comment

Working...
                              X