Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bosnimf(je)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Bosnimf(je)

Ik fotografeer hoofdzakelijk in zw/w maar kon deze niet laten liggen vond ik... Wat denken jullie?

Re: Bosnimf(je)

Super foto !
    ondanks de mankementen

Comment

Bedankt! En dan nu de vraag van de dag: 'Welke mankementen bedoel je?' ;-)
      Het zou super zijn mocht ik wat van je kunnen opsteken...
      Last edited by Palingo; 16 augustus 2009, 01:42.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door beeldmaker Bekijk bericht
        Super foto !
        ondanks de mankementen
        Vind ik ook.

Ik vraag me af welk vreemd lichaamsdeel er uitsteekt achter haar rechter armpje?
        Vriendelijke groet,

Jos

Comment

Hahaa, dat 'vreemd lichaamsdeel' is de knie van mijn mini-model Pippa (mijn jongste). Ik had eigenlijk initieel het idee om dit weg te 'croppen' tot net boven dat vreemde uitsteeksel maar dan wordt mijn foto helemaal breder... Iemand een tip hoe ik dit kan verhelpen na crop? Alvast bedankt!

Comment

Ik vind de pose wel goed en de compo ook, maar dat beentje (al gezegd) en ook de veel te rode kleur kunnen mij niet bekoren.
            www.sergioprodi.com
            Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon!

Comment

Denk ook dat uit deze foto meer te halen valt. Maar de basis is wel lekker qua licht en hoek.
              Groetjes, Jörgen
              www.beautyshoot.nl

Comment

Leuke reacties, daar wordt een amateur toch wel blij van
                De zin om opnieuw te starten met deze pic ontbreekt mee geenszins...! Kan je me vertellen wat jij er bv meer uit kan/zou halen MadMax? Kan er me ook iemand vertellen wat ik juist moet aanpassen om na het croppen (knie weg) de huidige 'feel' te krijgen zònder enige verbreding van mijn foto?

Nogmaals dank,
                Tom

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Palingo Bekijk bericht
                  ....Kan je me vertellen wat jij er bv meer uit kan/zou halen MadMax? Kan er me ook iemand vertellen wat ik juist moet aanpassen om na het croppen (knie weg) de huidige 'feel' te krijgen zònder enige verbreding van mijn foto?

Nogmaals dank,
                  Tom
                  Het eindresultaat natuurlijk.
                  Ik zou niet kunnen zeggen hoe deze aan het eind er uit zou moeten zien omdat ik m zelf niet heb geschoten en ook niet heb bewerkt.
                  Soms zit ik een hele poos, soms wel een uur naar 1 van mijn platen te kijken met tussendoor wat crops, kleurnuances enz.. om deze naar een richting te sturen. Soms lukt dit in 1 keer en soms lukt het voor geen meter. En dat is ook voor elke plaat anders.
                  Ik zou bijv niet de glam of softness hebben gedaan, maar dat is heel persoonlijk. Je kunt ook niet 1000 mensen tevreden stellen. Als je zelf tevreden bent, wie zijn wij dan om er tegen in te gaan
                  Knie zou ik wegshoppen dmv clonen. Valt in de schaduw, dus is niet zo moeilijk maar wel een klus.

Of je kunt deze foto lekker zo laten en als opstapper gebruiken voor een volgende shoot met in je achterhoofd.. geen storende elementen enz.
                  Dat heeft vaak meer zin.
                  Groetjes, Jörgen
                  www.beautyshoot.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Palingo Bekijk bericht
                    Ik fotografeer hoofdzakelijk in zw/w maar kon deze niet laten liggen vond ik... Wat denken jullie?
                    zou hem wel eens in zwart/wit willen zien.
                    grt,bouk.
                    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

érg mooi. Groen is érg groen, maar dat stoort eigenlijk niet.
                      Prachtige pose. Lijkt alvast erg spontaan!
                      Niet geschoten is altijd mis!

Comment

Lol, deze is er zoooooooo ver over dat het er weer een beetje op wordt,lol.
                        Leuke prent.

grtz
                        glenn
                        Mijn site...
                        vandaelefotografie.be
                        * BD0916BE *

Comment

ehm...ik werd er niet vrolijk van toen ik hem in PS probeerde bij te stellen.
                          Ik weet niet wat er mis is gegaan...maar wel dat er veel is misgegaan.
                          Dat rose teintje vind ik niet mooim naar de uitgebrande plekken zitten overal in de foto...ik kan hier niets aan repareren.
                          Sorry, maar technisch gezien is deze foto een ramp, en dat terwijl er zo'n lief meisje op staat.

Misschien vindt de TS dit iets?
                          Ik heb mijn best gedaan...beter dan dit kan ik niet.

(Ts...geef me een seintje als je wilt dat ik hem verwijder)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Monica Bekijk bericht
                            Dat rose teintje vind ik niet mooim naar de uitgebrande plekken zitten overal in de foto...ik kan hier niets aan repareren.
                            En toch probeer je het? Die uitgebrande delen komen nooit meer goed, de saturatie enzo kan je wel wat bijsturen, maar met welk resultaat.

Oorspronkelijk geplaatst door Monica Bekijk bericht
                            Sorry, maar technisch gezien is deze foto een ramp, en dat terwijl er zo'n lief meisje op staat.
                            Idd, heel wat fout gelopen hier. Maar het feit is dat je wél nog steeds een machtige foto ziet van 'zo'n lief meisje'. Want dat zag je er toch zelf ook in?
                            Oorspronkelijk geplaatst door beeldmaker Bekijk bericht
                            Super foto !
                            ondanks de mankementen
                            Zoals Mordred zei: "deze is er zoooooooo ver over dat het er weer een beetje op wordt". Ik vind 'm -en ik niet alleen blijkbaar- super. Je kan er geen tien seconden naar kijken, te pijnlijk voor de ogen , maar ik kijk wel graag terug, en terug, en terug,...

Jouw bewerking Monica, en haal 'm nou niet meteen weg, vind ik nog steeds een technisch mislukte foto, misschien iets realistischer, maar het wow-element is eruit... Ik ben niet geneigd om terug te kijken...

Smaak, smaak,...
                            Niet geschoten is altijd mis!

Comment

No problemo...ieder zijn smaak hoor. Ik haal hem weg als de TS het niks vindt.
                              Ik heb mijn ogen uitgekeken toen ik deze foto in PSP opende...witbalansen was geen doen...als ik het pipetje gebruikte, vielen hele delen weg van de foto en het felle rood bleef staan (arme kind was net een pipootje)

Het meiske is een poppetje en de compo an sich vind ik erg leuk. Maar ik kan, in tegenstelling tot de meeste hier) niet zo enthousiast zijn over de rest van de foto...uitbranden tot daar aan toe (soms kan het zelfs een mooi effect hebben naar mijn mening), maar hier lopen de kleuren volledig in de soep en is er toch wel heel veel weggeblazen.
                              Ik heb haar zonnebrilletje nodig als ik er lang naar kijk

Comment

Working...
                              X