Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
geen enkele reactie is nooit leuk, dus "here I go" :
Vind dit als portret zeker niet slecht, maar het komt me somber over...
Komt het door de blik of door de bewerking Ik weet het zelf eigenlijk niet.
De foto maakt me gewoon niet happy, en dat verwacht ik toch een beetje bij kinderportretten. (begrijp me niet verkeerd hé, ik bedoel hier zeker niet mee dat het altijd happy smile moet zijn hé, maar toch mag het niet te zwart van ziel zijn. Kijk maar eens naar mijn voorbeeldje : http://forum.belgiumdigital.com/f41/...to-259120.html. Dit is zeker niet het standaard happy smile plaatje, maar toch is er niks sombers aan die plaat volgens mij)
Mijn gedacht hé, er zijn er misschien die er heel anders over denken maar dan moeten ze het ook maar neerschrijven in een reactie hé
geen enkele reactie is nooit leuk, dus "here I go" :
Vind dit als portret zeker niet slecht, maar het komt me somber over...
Komt het door de blik of door de bewerking Ik weet het zelf eigenlijk niet.
De foto maakt me gewoon niet happy, en dat verwacht ik toch een beetje bij kinderportretten. (begrijp me niet verkeerd hé, ik bedoel hier zeker niet mee dat het altijd happy smile moet zijn hé, maar toch mag het niet te zwart van ziel zijn. Kijk maar eens naar mijn voorbeeldje : http://forum.belgiumdigital.com/f41/...to-259120.html. Dit is zeker niet het standaard happy smile plaatje, maar toch is er niks sombers aan die plaat volgens mij)
Mijn gedacht hé, er zijn er misschien die er heel anders over denken maar dan moeten ze het ook maar neerschrijven in een reactie hé
Grtz. Peter
Somberheid en verdriet zijn even goed kinderemoties. Misschien kreeg dit kind de schuld van iets dat ze niet gedaan had? Vandaar de titel "De onschuld". Als je de realiteit
niet meer mag of wil weergeven, ja dan is de fun er af. Dat is mijn gedacht hé
Wim, niets tegen jou en je foto's... ik was waarschijnlijk de enige die je "Van Fleteren" niet zo denderend vond, maar da's mijn mening, en die schrijf ik hier meestal neer, niet die van iemand anders.
Dit om te zeggen, dat ik deze ook niet zo denderend vind, en dit om een heel andere reden dan pete. De emotie die erin steekt vind ik zelfs opmerkelijk goed, maar de achtergrond vind ik slecht gekozen, temeer daar ik de indruk heb dat deze overvloeit in de schaduwen op het gelaat. Het zorgt voor mij voor afleiding in deze foto, die m.i. simpeler, met een egale of strakkere achtergrond, de blik van het meisje veel meer laat spreken.
Last edited by FestinaLente; 9 augustus 2009, 18:28.
Somberheid en verdriet zijn even goed kinderemoties. Misschien kreeg dit kind de schuld van iets dat ze niet gedaan had? Vandaar de titel "De onschuld". Als je de realiteit
niet meer mag of wil weergeven, ja dan is de fun er af. Dat is mijn gedacht hé
Geen enkel probleem hoor Wim.
Ik schreef gewoon het gevoel neer die ik krijg bij het zien van deze foto.
Je mag absoluut gevoelens weergeven, daar is op zich niks verkeerds mee.
Het was dus zeker niet zo negatief bedoeld.
Betoverend gewoon. Het lijkt of ik in de foto gezogen wordt door de blik van dit jonge wezen.
Hoe langer ik kijk, hoe meer ik betoverd wordt.
Dit is niet langer fotografie als prent van het moment,
dit is een waar kunstwerk,
waar ik je graag mee complimenteer.
Zeer subtiele kleurbewerking, prachtige achtergrond ook
(bijna alsof het kind zich nog in
een soort menselijke geaderd omhulsel bevindt),
en dan die scherpte, die lichtinval, die dat ene oog benadrukt,
dat ene oog dat de toeschouwer bekijkt zonder enige angst of schroom,
de toeschouwer bekijkt, en betovert.
Comment