Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
Op zich is de serie wel geinig. Continuďteit in compositie en uivoering kan niet ontzegd worden. Ik mis de randen van de fotorolletjes van weleer. Ook hier is er weer die oranje gloed. Is dit een terugkerend element?
Dit snap ik niet, ben ik de enige die geen felwitte TL lampen heeft in zijn slaapkamer?
Als de lichtbron nu een warm oranje licht gaf, waarom zou dat plots fout zijn om dat zo vast te leggen?
Ik heb ook geen felle tl-lichten in mijn kamer hangen wees gerust.
En moest ik TL-lampen hebben en geen kleurcorrectie doorvoeren zou ik een groene schijn hebben op mijn foto's. Als je dit mooi vindt moet je dit uiteraard zo laten, maar ik heb een ander idee over modelfotografie en kleuren. Een warme gloed van bijvoorbeeld de avondzon kan en is ook mooi voor een modelfoto, maar er zal geen enkel model gediend zijn als ze er uitziet als een overrijpe appelsien
Ik stoor mij ook niet aan deze 'foute' witbalans, integendeel, vind het eigenlijk het beste element in dit reeksje. In hoeveel fotoboeken zie je niet gelijkaardige kleurzwemen verschijnen?
Vooral bij de eerste foto werkt dit wel. Geen super beeld, maar wel eentje om op verder te werken. Wat spelen met compo en poses en er kan een leuke reeks uitkomen.
Voorlopig past dit zoals Pete al zei mss beter in fotobeoordeling.
De eerste foto zou een heel prachtige kunnen worden. Ondanks het feit dat je witbalans totaal verkeerd is, geeft het toch nog een foto met een zeker cachet.
Voor de rest zou ik zeggen, leer je witbalans correct instellen. Vraag het desnoods aan iemand die je hierbij kan helpen. Zeker geen foto's voor showcase!
Blijkbaar ben ik ongeveer de enige, maar mij bevallen deze foto's wel, ondanks de technische imperfecties. Nog een beetje aan sleutelen en vooral niet op zoek gaan naar de perfecte modellenshootbeeldjes, en wie weet zien we hier nog eens iets echt creatiefs verschijnen van je
Oorspronkelijk geplaatst door Lieven De VlaminckBekijk bericht
Blijkbaar ben ik ongeveer de enige
L.
Nee hoor, ik volg je ook!
Het is eens iets anders dan de meeste modellenbelichting die we te zien krijgen. Weet niet of het echt de bedoeling was, indien ja, dan is het gedurft en geslaagd, zéker voor wat foto 1 betreft! Dat 'gluren vanuit de kast'-gevoel maakt het af.
Foto 3 is de minste, vreemde houding van het model, van haar voeten, ziet er ongemakkelijk uit.
foto 2 mocht iets minder appelsien zijn misschien proberen aan te passen met de raw-versie?
Vriendelijke groeten, Sven
Nikon D80 + Tokina 12-24 f4 + Tamron 28-75 f2.8 + Nikkor 50mm f1.8 + Nikon SB600 en een Canon Powershot S5 IS.
alvast bedankt voor de reacties, maar ik zie nu dat ik het verkeerd gepost heb..
het was voor mij ook toen mijn eerste fotoshoot, met mijn vriendin...
licht was idd zo bedoeld , omdak ik er probeerde " warmte " in te krijgen...
nu sinds dien " 2006 " heb ik een en ander materiaal bijgekocht...
de winterbeelden van op de site zijn ook nog met de standaard lens getrokken en ondertussen ook nieuwe lens aangeschaft! en lichtmeter en dergelijke,
nu trek ik mijn foto's ook in raw. op dat moment niet!
bedankt aan de mensen die reageerden! en ze bekeken hebben...
ps: ik ben iemand die leert al doen, in mijn opzicht mag je dat ook zoeken noemen...
ik lees niet graag de boekjes en standaarden.
ik probeer, en we zien wel!
Groetjes
In mijn rugzak: -= Canon EOS 5D Mark II - EF 24-105mm f/4 L IS USM =- Flits: Canon EX-430 en Kleine strobist ( 4 stuks met triggers van Cactus )
Comment