Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER! Deze stadswandeling is inmiddels VOLGEBOEKT!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
dit is een onbewerkte foto, alleen het verkleinen!
Waarom onbewerkt ? Er zit veel meer in deze foto als je een beetje speelt met de curves. Waarom zo erg verkleind ? 900pixels langste zijde was genoeg en 400kB is toegestaan.
Volgende keer gebruik je best een reflectiescherm, en licht je het aangezicht beter wat op. Het is te donker in verhouding tot de achtergrond. Op het licht na is de foto niet slecht. Misschien bovenaan nog een paar mm er af om de ogen op een sterkere plaats te brengen.
Zoals mijn voorgangers ook al aangehaald hebben.
Het gezicht valt weg in het donker, terwijl het op zich goed foto is.
Invullen met flits of reflectiescherm zou een wereld van verschil maken en
dan zou ik m beter vinden.
Jammer dat je de foto op deze wijze gepresenteerd hebt. Het gezicht wordt bestraald door prachtig (avond?) licht. Zelf heb ik de foto standaard bewerkt in PS. Resultaat: een zacht portret met prachtige kleuren!!
Had wel een flitslichtje kunnen gebruiken.
De hand had mogen loskomen van het kader (veel voorkomende beginnersfout)
Idd eerder iets voor in de fotobeoordeling ipv showcase.
Volg mijn voorgangers volledig.
Had wel een flitslichtje kunnen gebruiken.
De hand had mogen loskomen van het kader (veel voorkomende beginnersfout)
Idd eerder iets voor in de fotobeoordeling ipv showcase.
Volg mijn voorgangers volledig.
Greetz
Niet te gauw om extra flitslicht roepen.
Zelf gebruik ik veel kunstlicht op op locatie, maar als het licht mooi zit (en dat is in deze foto), doet een reflectiescherm wonderen
Niet te gauw om extra flitslicht roepen.
Zelf gebruik ik veel kunstlicht op op locatie, maar als het licht mooi zit (en dat is in deze foto), doet een reflectiescherm wonderen
Jup.. zo denk ik er ook over. Of de iso omhoog of je diafragma aanpassen of meer omgevingslicht binnenlaten door je sluitertijd wat te verlengen. Het uitbranden van het haar is dan voor mij geen probleem bij een tegenlichtopname. Nu is de belichting aangepast op het haar, en niet op het gezicht. Met spotmeting zou je dit kunnen ondervangen.
Comment