Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dromenland +update

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Dromenland +update

Oorspronkelijk geplaatst door Nena Bekijk bericht
    Ik kan eerlijk gezegd niet goed kiezen tussen die met of zonder softening.
    Ik vind het 'verzachtende' wel een mooi effect, niet altijd passend, maar ik zie het ondertussen een beetje als een 'Monica-kenmerk'. Het bij-effectje met de softening ligt je of niet. Ik vind het niet 'mis'.
    Ik zie verder niet goed waaraan hier fotografisch een tekort ligt. De update is vermoed ik de originele foto en daar zie ik fotografisch toch niks mis mee, rekening houdend met de omstandigheden.
    Het blinkend plekje op het topje van haar neus stoort me bijvoorbeeld wel wat, maar de zachtheid en tederheid van het onderwerp haalt dan uiteindeljik toch de bovenhand bij mij.
    tx Nena...dat gekke witte plekje was me niet eens opgevallen (terwijl het nogal centraal in beeld ligt, DUH )
    Het "Monica-kenmerk" gaat ook niet verdwijnen hoor...ik vind het zelf wel mooi. Deze foto was wel behoorlijk overdone...veel te sterk ingesteld. Maar een klein zacht laagje...dat kan ik bij dit soort foto's eigenlijk niet laten.

Comment

Re: Dromenland +update

Oorspronkelijk geplaatst door Monica Bekijk bericht
      Ik gebruik soms een filter: eenstaps korreligheid verwijderen in PSPX2...en dan krijg je dat zachte effect.
      Da's een beetje mijn punt. Ruisonderdrukking/dust & scratches/salt&pepper is gemaakt om ruis weg te halen en niet voor softfocus. Blur betekent vervaging.
      Vergeet ook de positieve punten niet die ik heb aangehaald.

Mvg

Comment

Working...
      X