Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

1 + 1 = 3 (deel 2)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• 1 + 1 = 3 (deel 2)

Deel 1 had ik ook al gepost - nu ongeveer 3 maand geleden.

Maar er was dus deze keer een extra model

Totaal niet mijn genre, maar wel leuk om te doen.
    En té kieskeurig zijn qua opdrachten is geen optie tegenwoordig.

Had eerst een prachtlocatie gepland - maar dat werd de dag ervoor afgelast.
    Gelukkig kent Gent nog wat improvisatie-locaties.

Maar ik blijf er een dubbel gevoel bij hebben.

1 & 2 met 85mm f1.8
    nr 3 - iets te rood van kleur - met Sigma 30 f1.4

Re: 1 + 1 = 3 (deel 2)

Compositorisch vind ik de opnamen 1 en 3 heel aardig. Bij de laatste foto is het misschien aan te bevelen om achteraf wat 'in te flitsen' in PS.

Comment

3 is idd wat magenta vind ik.
      3keer knappe fotografie

Comment

De 3de is de beste.
        Bij de tweede vind ik de baby wat verloren gaan en het is hem toch vooral om de baby te doen, niet? De eerste is op dat vlak wat beter.

De witbalans staat niet goed, denk ik. Dat T-shirtje van de mama zou wit moeten zijn, niet?
        De baby in drie zou ik ook wat meer uitlichten. De oogjes lijken nogal donker op mijn scherm hier.

Mama lijkt alvast heel gelukkig met haar kleine spruit.
        Al doende leert men...

Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Peterdep Bekijk bericht
          Compositorisch vind ik de opnamen 1 en 3 heel aardig. Bij de laatste foto is het misschien aan te bevelen om achteraf wat 'in te flitsen' in PS.
          ik heb hem even in PS gecorrigeerd met automatisch kleuren. meteen goed!
          Nikon D300, Nikon 12-24mm - 18-200VR - Nikon f 2,8/80-200mm - Sigma 70mm macro - Sigma 50-500mm - tamron 1,4 pro converter en verder veel MF Nikon glas, 4 Gitzo's, Tassen en een complete Haselblad en Leica set die met pensioen zijn

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lichtschrijver Bekijk bericht
            ik heb hem even in PS gecorrigeerd met automatisch kleuren. meteen goed!
            Ik bedoel eigenlijk meer in de geest van een extra laag aanmaken op basis van de foto, de modus van de aangemaakte laag veranderen in bleken, een zwart masker aanmaken en met een zachte witte kwast de delen ophalen die nu een beetje donker zijn (bijvoorbeeld ogen, binnenzijde mond, etc.).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Peterdep Bekijk bericht
              Ik bedoel eigenlijk meer in de geest van een extra laag aanmaken op basis van de foto, de modus van de aangemaakte laag veranderen in bleken, een zwart masker aanmaken en met een zachte witte kwast de delen ophalen die nu een beetje donker zijn (bijvoorbeeld ogen, binnenzijde mond, etc.).
              Had ik ook al wat gedaan, dat selectief oplichten. Maar de foto kwam niet naturel meer over. Omdat het gezichtje - helaas - beetje in de schaduw zit en de kunstmatig opgelichte details vallen dan meteen op. Ik had ook al wat ingeflitst - misschien iets te weinig.

Witbalans in 3de kon inderdaad beter, daar heb ik steek laten vallen.
              Weet ook ondertussen hoe dat komt - er zat een subtiel roodgetinte UV-filter (1B) op de 30mm f1.4

Beetje gecorrigeerd: http://img193.imageshack.us/img193/166/schouder2.jpg

Comment

Prachtfoto die eerste. Da's zo ééntje die meteen de reclamefolder in kan.
                De twee andere had je m.i. beter achterwege gelaten, want ze staan nu echt in de schaduw van de eerste voor mij.

Comment

1 en 3 erg fraai hoor
                  nja.. de zweem ben je gelukkig achter waarom.
                  Groetjes, Jörgen
                  www.beautyshoot.nl

Comment

mooie reeks
                    voor mij de eerste de topper v/d reeks
                    mijn keuze is 1-3-2
                    mvg rohnny
                    ik droomde van duizend nieuwe wegen...ik ontwaakte en nam de oude weg...
                    *BD1034BE

Comment

Working...
                    X