Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fallen

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Fallen

Oorspronkelijk geplaatst door Peterdep Bekijk bericht
    Beauty in things exists merely in the mind which contemplates them.
    David Hume, 1742.
    Uhu.. Ik denk eerder aan:
    "Mannen"
    Vrouwen, 4,5 mil. jaar geleden.

Comment

Ik heb gisteravond een kwartier op deze foto zitten staren, 'm zelfs verzet van scherm om beter te kunnen kijken, maar condooms .... nee dat had ik er niet van gemaakt. Dus als het wel degelijk condooms zijn dan vrees ik toch dat het er nét niet sterk genoeg uitkomt.
      't Feit dat ik niet zag dat het condooms waren verklaart natuurlijk waarom ik ook de foto niet snapte ...
      If you always do what you always did, you will always get what you always got.
      www.sylviehuybrecht.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Peterdep Bekijk bericht
        Bij mij komt die boodschap van een gevallen engel met condooms op de grond en in de 'vleugels', wel over.
        Wat is de boodschap dan? Wat vertelt de metafoor?

Zelf zie ik geen duidelijke metafoor - ik zou er wel eentje kunnen bedenken, maar daar ben ik even te lui voor.

Ik zie wel een mooie atmosfeer in de foto's. Vooral dan door de 2de foto.
        Zelf had ik echt wel die botjes uitgedaan bij de eerste foto... engeltjes lopen in mijn fantasie altijd blootvoets rond

Ook beeldt de pose volgens mij te weinig "een val uit de lucht" uit. Nu lijkt het meer een verkrampte pose op de grond. Met botjes.

En nog klein detail - misschien het polsbandje afdoen? Verstoort beetje het bovenmenselijke van het concept..

Comment

Heel mooi tweeluikje. Het fletse brengt een sereen sfeertje in het geheel wat het ook wel mag hebben. D.i. een tweeluikje met een verhaal, en dat kan je er eigenlijk ook makkelijk bij verzinnen, al hoeft het niet voor iedereen hetzelfde te zijn.

Ik zie er een speling in tussen het innerlijke (de geest, het hemelse...) en het uiterlijke (het aardse, het zichtbare). Wanneer het innerlijke het laat afweten, zoekt men vaak naar uiterlijke lapmiddelen, en die werken meestal niet...

@ Monica : Wat dit tweeluik dus meer heeft dan de meeste foto's hier op BD, al dan niet "mooi", is dat ze meer zijn dan een loutere registratie. Het tweeluikje maakt het er deels van, maar misschien is de eerste foto zelfs overbodig.
          Last edited by FestinaLente; 28 juli 2009, 17:37.

Comment

Working...
          X