Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

--my girls in white--

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: --my girls in white--

Oorspronkelijk geplaatst door Monica Bekijk bericht
    Maar wat vinden jullie van de lichtopstelling? Ik heb nog wat moeite om een witte achtergrond mooi uit te lichten...tussen de ruggetjes van de meiden is het net op het randje. Tips zijn van harte welkom.
    Dat komt omdat je vanachter overstraling krijgt. Daar moet je altijd mee oppassen bij een witte achtergrond. Contrastverlies zal je altijd een beetje krijgen maar dat is PS zo aan te passen.
    Wit op het randje bestaat niet op een witte achtergrond.. althans zo zie ik het. Het is gewoon mooi wit. En juist uigebrand wit wil je hebben op je achtergrond om alles wit te krijgen.
    Maw.. een halve stop overbelichtgen maar dan niet van achter naar voren (zie schaduw en rimlichts op gezicht, maar omgekeerd. Schaduw hoort eigenlijk andersom te lopen, maar pakt hier prima uit hoor)
    Achtergrond bijv. F9-11 en model F8 (of een variant) Bij een krappe opname (portret) lukt dit met 2 lampjes, bij full bodies zijn 3 makkelijker.
    Gewoon zo verder doen. De eindafwerking vind ik mss nog net zo belangrijk en die ziet er ook heel netjes uit. Mss tikkie te veel magenta, maar dat kan ik op vakantie op mijn laptop niet goed beoordelen. (was eerste indruk)
    Groetjes, Jörgen
    www.beautyshoot.nl

Comment

Er wordt hier gezegd dat er meer contrast moet zijn. Betekenis van contrast wil zeggen 3het verschil tussen tegenstellingen. Zwart wit, licht donker, zacht hard, nat droog en nog vele andere.
      Hier ligt het contrst tussen de overbelichte achtergrond en de minder belichte zijde van de kinderen. Als je hier nog meer contrast wil hebben dan moet je ofwel de achtergrond nog lichter maken wat niet mogelijk is of de meisjes nog donkerder maken.
      Ik denk dat beide geen optie zijn.
      Dat de achtergrond zo overbelicht is , is voor mij geen probleem 1 om de reden die ik hierboven heb vermeld 2 omdat het een speciaal sfeertje schept. Voor mij schept het een sfeertje van, de achtergrond met zijn felle licht is een soort van gevaar, bv fel zonlicht, maar ze zitten wel ergens beschermd binnen.
      Zet daar twee kinderen die tegen hun wil poseren en je krijgt een heel andere foto, waarmee het belang van een mewerkend model of modellen wordt aangetoond.
      Je hebt hier het wit goed onder controlle.
      Wat mij wel opvalt en een beetje stoort is bij het linkse meisje de lichtere band die loopt tussen haar oor en haar jukbeen naar boven en onder haar kaak.
      Scherpte
      Schitterend handtekening, Ik zeg gewoonlijk over handtekeningen niet te opvallend maar voor mij mag dit handtekening iets meer naar voren komen past goed bij deze foto's
      Ik zou zeggen "Goe bezig", nu gaan we werken aan de detals.
      Robby
      Minder tijd achter de computer
      Is meer tijd achter de camera

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door robbydorine Bekijk bericht
        Er wordt hier gezegd dat er meer contrast moet zijn.Robby
        Moet niet hoor, (nu ik het nalees staat het beetje raar) maar ik weet uit ervaring dat als je een witte achtergrond wilt hebben je door de overstraling wat minder contrast aan de voorkant krijgt.(lees fletsere kleuren) En dat is op te lossen. Vind het hier heel goed uitgevoerd trouwens. En soms, en dat zie je tegenwoordig vaak in de modebladen terug, is een fletse voorgrond juist weer gewenst .. Dus het is maar hoe de fotograaf het uiteindelijke beeld wil hebben.
        Groetjes, Jörgen
        www.beautyshoot.nl

Comment

Ik vind dit een heel mooie foto. Ik wou dat ik het ook zo kon en wil er erg graag van leren.
          Misschien wil je ons wel vertellen hoe je de belichting hebt aangepakt?
          Ik bedoel: sterkte, opstelling en materialen?

Alvast een dikke proficiat als dit het resultaat is van nog niet zo lang bezig zijn met fotografie (althans zo meen ik uit de reacties hier te mogen opmaken)

Comment

Knappe foto's inderdaad
            Al doende leert men...

Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lucky Luc Bekijk bericht
              Mooi en spontaan, knap hoor

grt
              Luc
              yep, mee eens.
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Dit is zo'n foto waar ik spontaan van glimlach, mooi, lief en zacht. Knap werk!
                Canon 400D/50D - EF-S 18-55 - EF 50 f1.8 - EF 70-300 IS USM - Sigma 24-70 f2.8 EX - Tamron 27-70 f2.8 VC - Canon 70-200 f2.8 L - Metz 58

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pierewit Bekijk bericht
                  Ik vind dit een heel mooie foto. Ik wou dat ik het ook zo kon en wil er erg graag van leren.
                  Misschien wil je ons wel vertellen hoe je de belichting hebt aangepakt?
                  Ik bedoel: sterkte, opstelling en materialen?

Alvast een dikke proficiat als dit het resultaat is van nog niet zo lang bezig zijn met fotografie (althans zo meen ik uit de reacties hier te mogen opmaken)
                  Ik ben sinds maart bezig met zelfprutserij. Ik heb toen mijn eerste spiegelreflex gekocht De groei die ik doormaak heb ik vooral te danken aan mijn medeforummers. Goed hun feedback lezen en blijven proberen. Als je het leuk vind maak ik morgen een foto van de opstelling, vandaag ga ik lekker de hort op.
                  Dank voor je lieve complimenten.
                  Allemaal overigens!

@MadMax...ik heb eigenlijk de waarden uit je filmpjes gebruikt... f8 voor de camera en f11 voor de achtergrond. Als ik de achtergrond minder hard belichtte, bleef hij iets grauwigs hebben. Die filmpjes zijn en ik bekijk ze nog regelmatig.

@ Robby: bedankt voor je feedback. Juist bij kinderfotografie vind ik de witte waas, die je door overbelichting van de achtergrond krijgt, erg mooi. Fijn dat mijn handtekening nu okay is, die tip heb ik ook goed onthouden

Thanks allemaal!!!

Comment

Knap en spontaan beeld

Comment

Ik ben sinds maart bezig met zelfprutserij. Ik heb toen mijn eerste spiegelreflex gekocht De groei die ik doormaak heb ik vooral te danken aan mijn medeforummers. Goed hun feedback lezen en blijven proberen. Als je het leuk vind maak ik morgen een foto van de opstelling, vandaag ga ik lekker de hort op.
                      Dank voor je lieve complimenten.
                      Allemaal overigens!

@MadMax...ik heb eigenlijk de waarden uit je filmpjes gebruikt... f8 voor de camera en f11 voor de achtergrond. Als ik de achtergrond minder hard belichtte, bleef hij iets grauwigs hebben. Die filmpjes zijn en ik bekijk ze nog regelmatig.

@ Robby: bedankt voor je feedback. Juist bij kinderfotografie vind ik de witte waas, die je door overbelichting van de achtergrond krijgt, erg mooi. Fijn dat mijn handtekening nu okay is, die tip heb ik ook goed onthouden

Thanks allemaal!!!
                      Ook mijn smaak
                      Robby
                      Minder tijd achter de computer
                      Is meer tijd achter de camera

Comment

Deze vind ik prachtig, amai, ik ben fan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Vinnydizzy Bekijk bericht
                          Eén naam kwam spontaan in m'n hoofd: Anne Geddes!
                          De potten en de bloemen denk ik er bij ;-)
                          Alstublieft zeg, niet weer die potten met bloemen erbij gaan halen hè!
                          Deze is erg goed geslaagd; zal later als ze groot zijn een fraai aandenken aan hub onbezonnen kinderjaren zijn! Héél mooi!

Comment

Heel mooi. Ik vind het een ieniemienie jammer dat je tweede dochtertje niet kijkt...
                            Al doende leert men...

Flickr

Comment

Ach Nena...het blijven kids he? Kijkt de een in de camera, heeft net de ander haar koppie omgedraaid. Dat is voor mij ook waarom ik kinderfotografie een uitdaging vind
                              Een model kun je instructies geven, bij kinderen doe je dat eigenlijk zo min mogelijk. Levert de leukste plaatjes op.
                              Tx voor je lieve woorden.

Comment

Ach Nena...het blijven kids he? Kijkt de een in de camera, heeft net de ander haar koppie omgedraaid.
                                Daarom 'ieniemieniemienie', omdat ik uit ervaring ook weet hoe moeilijk het is om ze allemaal 'deftig' kijkend voor de lens te krijgen. Ik denk dat je op dat vlak met je meisjes nog een voordeel hebt. Ze lijken heeeeeeel gewillige modelletjes
                                Al doende leert men...

Flickr

Comment

Working...
                                X