Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Charlotte

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Charlotte

Natuurlijk licht op een bewolkte dag.

Last edited by MadMax; 21 juli 2009, 04:24.
    Groetjes, Jörgen
    www.beautyshoot.nl

Re: Charlotte

Leuke dof en leuk kleurenpalet maar toch té veel detailverlies in het kleed en de hemel.
    Deze erg grote egale vlakken leiden mijn aandacht af....

In natuurlijke situaties moet je wel soms serieuse contrasten overbruggen, maar daar zijn technieken voor.
    In landschapfotografie komt deze moeilijkheid erg vaak voor...
    Last edited by PSG; 21 juli 2009, 09:08.

Comment

Ik heb hetzelfde gevoel. Deze komt niet lekker over bij mij.
      Ook haar hand heb ik zoiets van, het lijkt alsof ze een puistje op haar kaak heeft ofzo en hier wil aan krabben.
      www.sergioprodi.com
      Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon!

Comment

jammer dat het blonde haar net in die lichte achtegrond valt, anders mooi.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Van u ben ik beter gewoon. Inderdaad zoals reeds gezegd: uitgebrande lucht en kleed.
          De belichting van het gezicht is prima.

Comment

MadMax strikes again
            into minimal techno

Comment

Het wit is op het randje, toch vindt ik dit sterk werk
              Je kunt alleen tijd verspillen als je vergeet ervan te genieten
              www.cromagnonman.be

Comment

Mooie foto, goede compositie, houding model ok, rood van de roos hoort er goed bij.
                Maar ... kan je wit van kleed nog bewerken ... is idd een minpunt ...
                Zonder moeite bereik je enkel wat de moeite niet waard is ...
                www.allaerts.be Canon EOS 7D MK II, 5D MK III met Canon EF 24-70mm f/2.8 L USM en Canon EF 70-200mm f2.8 L IS USM II; Sigma Fishey; Canon 50 mm 1.8; Finepix S 9600

Comment

nu eerlijk gezegd kan ik het wel pruimen deze plaat, het kleedje ziet er bij mij althans zeker niet uitgebrand uit, integendeel , kan alle details goed zien hoor,
                  we zijn andere platen van max gewend , laat je daar niet door meeslepen, bekijk de plaat op zich!
                  voor mij niet je beste maar zeker niet verkeerd!
                  http://www.jvs-photography.be/

Comment

Bah bah.....met alle respect hoor, maar soms zakt mijn broek een beetje af van bepaalde selectieve inconsequente beoordelingen. Daar waar de gemiddelde amateur BD-er op dit forum voor wordt "afgeschoten", word MadMax voor de hemel in geprezen.

Madmax, ik ben fan van je fotografiekunsten...maar dit is naar mijn mening echt geen goede foto. De lucht is niet mooi, de bloemetjes en het groen zijn veel te flets...tis eigenlijk alsof er een atoombom achter het model is losgelaten. Veel soorten tinten wit en de ene tint is nog feller dan de ander.
                    De compo....het model is mooi geplaatst op de foto, maar de achtergrond is niet goed..het model lijkt erin te verdwijnen.

Mooi model, mooie pose...maar de belichting en kleuren van de foto vind ik

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Monica Bekijk bericht
                      Madmax, ik ben fan van je fotografiekunsten...maar dit is naar mijn mening echt geen goede foto. De lucht is niet mooi, de bloemetjes en het groen zijn veel te flets...tis eigenlijk alsof er een atoombom achter het model is losgelaten. Veel soorten tinten wit en de ene tint is nog feller dan de ander.
                      De compo....het model is mooi geplaatst op de foto, maar de achtergrond is niet goed..het model lijkt erin te verdwijnen.

Mooi model, mooie pose...maar de belichting en kleuren van de foto vind ik
                      En dat moet ook kunnen

Ik weet niet wat jij ziet op jouw scherm maar op mijn scherm zie ik prima details en het model staat ook los van de achtergrond. Maar goed. Zoals altijd.. een beeld moet je persoonlijk aanspreken of niet. No hard feelings hoor Ik was (ben) nog steeds blij met de foto
                      Groetjes, Jörgen
                      www.beautyshoot.nl

Comment

Kan je niet die arme zielige bleke bloemetjes (koolzaad) iets geler maker dan en de blaadjes groen?

En waarom heb je die lucht als achtergrond genomen....zou het niet mooier zijn geweest tegen een geheel groene achtergrond (bomen op de achtergrond. Ben ik wel benieuwd naar, want daar heb je ongetwijfeld over nagedacht.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MadMax Bekijk bericht
                          Ik weet niet wat jij ziet op jouw scherm maar op mijn scherm zie ik prima details
                          Ik niet. En ja, ik heb gemeten... De tonen liggen in sommige gebieden vlak bij elkaar.

En neen, niet uitgebrand he. Maar ik krijg de indruk dat de 'traditie' van uitgebrand afkeuren al zo lang duurt dat men -net als andere tradities - vergeet waar die ontstaan is. Het probleem met uitbranden is toch dat alle details wegvallen (omdat alles wit wordt, wat ook de kleur was). En niet dat men een probleem an sich heeft met puur wit (#FFFFFF) .

Maar ik merk deze week al verschillende keren de tegenbemerking van de TS: 't is niet wit, dus alles is OK. Zelfs als men achteraf met curves wit (#FFFFFF) heeft afgebogen naar een heel licht grijs.
                          Ja, zo werkt het natuurlijk niet. Het gaat er om of er nog detail in zit.

Comment

Diafragma? 1.? neem ik aan. Vind het niet mooi.
                            Last edited by rsvb; 22 juli 2009, 00:01.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rsvb Bekijk bericht
                              Diafragma? 1.? neem ik aan. Vind het niet mooi.
                              wat jij mooi vindt, moet nog uitgevonden worden, maar ik vind dit nog de meest eerlijke comment nog toe.
                              Enne hmm.. volgens mij was het 2.8 maar had het liever op 1.2 gehad of zo. Hoe meer DOF bij modellen hoe beter voor mij.

@PSG wat is je probleem beste?
                              Ik zeg toch niet dat het NIET zo is? Ik zeg alleen dat ik wel detail zie in het kleed (en dat het model los is van de achtergrond) maar wat willen jullie dan zien? Meiske heeft een wit jurkje aan en hier en daar zitten alleen een paar vouwen in. Moeten de draadjes dan ook te tellen zijn op een 900 pix plaat?

Ik heb al vaker full res 21mb platen laten zien maar vertik het elke keer mezelf te verdedigen omdat ik wel zie wat ik wil zien.
                              Kan hem nu toch niet laten zien omdat ik 6000km van mijn computer vandaan zit

En altijd maar het waarom waarom waarom? Daar word ik zo moe van. Natuurlijk had ik haar tegen het bos kunnen zetten (ook op de hei of op de eifeltoren) maar ik was op deze (niet al te super) locatie op een industrieterrein en heb er het beste proberen uit te halen op dat moment. De lucht kan ik niet beinvloeden, en ook het weer niet.
                              Een compleet groen bos op een achtergrond vind ik zelf in de meeste gevallen foeilelijk.
                              En juist omdat de koolzaadbloemetjes geel zijn en het gras groen krijg je 9 van de 10 x een snapshoteffect. Vandaar mijn kleuraanpassing.
                              Maar nogmaals lieve mensen.. mijn smaak. En blijkbaar niet die van jullie
                              Het is een momentopname die je niet meer kunt veranderen.
                              Groetjes, Jörgen
                              www.beautyshoot.nl

Comment

Working...
                              X