Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Laureen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Laureen

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
    wat een opmerking!!! ge heeft de waarheid in pacht?
    wel een ieder in zijn/haar waarde laten hè.

tis weer een heel mooie opname.
    grt,bouk.
    De opmerkingen over het scheve in de foto houden GEEN steek is evengoed een mening en gaat de foto aan !

En ik heb niemand daarmee in zijn waaarde aangetast door dat te stellen.

Dus schei uit met polariserende stemmingmakende zever en ga frotograferen.
    Iedere dag wat leren is iedere dag kwalitatief geleefd. Iedere dag wat lol is iedere dag kwalitatief lollig geleefd. iedere dag een foto is een kwalitatief super leven met veel lol

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Irineas Bekijk bericht
      De opmerkingen over het scheve in de foto houden GEEN steek is evengoed een mening en gaat de foto aan !

En ik heb niemand daarmee in zijn waaarde aangetast door dat te stellen.

Dus schei uit met polariserende stemmingmakende zever en ga frotograferen.
      Nou, we zijn weer beleefd tegen elkaar. Tof!

In ieder geval, je mag je mening zo hard formuleren als je wilt: ik ga niet met je akkoord. Ik vermoed dat Madmax, als hij de ruimte had, deze plaat mét elleboog én rechtgezet zou gepost hebben. Correct me if I'm wrong.... Ik weet dat ik dat zou doen (maar ik zou die prachtbelichting al niet voor elkaar krijgen natuurlijk... )

Let op: dat neemt niet weg dat dit een prachtfoto is en dat we aan het discussiëren zijn over debiele details, maar... en sorry daarvoor: voor mij is dit een (licht) storend detail. Punt.
      Mijn gepruts op: http://www.pietervandeur.be

Comment

Laat je niet kisten Irineas...ik zie in dit topic enkel goede bedoelingen naar de TS toe, met, waar jij bekend om staat, goed onderbouwde kritieken...ga zo verder

on topic:
        Jorgen.....ja jezus....gewoon weer een knalplaat!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cameljack Bekijk bericht
          Nou, we zijn weer beleefd tegen elkaar. Tof!

In ieder geval, je mag je mening zo hard formuleren als je wilt: ik ga niet met je akkoord. Ik vermoed dat Madmax, als hij de ruimte had, deze plaat mét elleboog én rechtgezet zou gepost hebben. Correct me if I'm wrong.... Ik weet dat ik dat zou doen (maar ik zou die prachtbelichting al niet voor elkaar krijgen natuurlijk... )

Let op: dat neemt niet weg dat dit een prachtfoto is en dat we aan het discussiëren zijn over debiele details, maar... en sorry daarvoor: voor mij is dit een (licht) storend detail. Punt.

zucht.......JUIST Irineas stoorde zich NIET aan het ""scheve" of de afgesneden elleboog, maar aan de mensen die deze kritieken gaven.....en was vol lof over deze foto van Mad max
          LEZEN mensen!!!!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
            wat een opmerking!!! ge heeft de waarheid in pacht?
            wel een ieder in zijn/haar waarde laten hè.

Iedereen mag zijn mening geven....OOK OP andere kritieken. Ik zie niet dat Irineas ergens de fout in is gegaan of de andere forummers onheus bejegend heeft.

Hup: Terug naar de foto!!!!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cameljack Bekijk bericht
              Ik vermoed dat Madmax, als hij de ruimte had, deze plaat mét elleboog én rechtgezet zou gepost hebben. Correct me if I'm wrong.... Ik weet dat ik dat zou doen (maar ik zou die prachtbelichting al niet voor elkaar krijgen natuurlijk... )
              Ook zo´n punt waar je uren over zou kunnen discussieren.
              Ik zie veel fotografen hier die meer bezig zijn met 'perfectie' dan met het schieten van een mooie foto. (dit is ff niet op de man maar een algemene indruk)

Dit is geen landschapfotografie op een statief, lieve mensen. Het maakt in de model en fashionfotografie echt geen ruk uit of een plaat een keer scheef staat, de horizon niet recht is of dat er vingers, voeten, halve hoofden of tenen worden weggesneden. Die ´wetten´ en regels worden al lang gebroken en gebogen. Ga eens flink door de magazines bladeren.
              Waarom mag een plaat niet eens lekker wringen, iets meer leven hebben en wat meer dynamiek?

Uitzonderingen zullen er altijd blijven en de basis moet je natuurlijk altijd goed in de gaten houden en beheersen. Ik zal de laatste zijn die dat bestrijdt. Maar goed. Ieder moet dat lekker op zijn/haar manier doen natuurlijk.

Over snijden in armen kan ik eigenlijk maar 1 vaste regel verzinnen. En dat is, dat je het snijden in de binnenbocht moet proberen te voorkomen.
              Bijv. deze foto. Daar zou ik zelf iets meer binnenbocht willen zien zodat de arm niet zo uit het niets komt. Zelfde geldt ook voor de hand op de buik? En toch vind ik het best een lekker plaatje?? How come? Ikke niet weten.

Maar zelfs dan.. doe wat jij mooi vindt

THanks voor de reacties en nope.. ik zet hem niet recht
              Groetjes, Jörgen
              www.beautyshoot.nl

Comment

Eeeeeeeeeeeeeerrg mooi weer......

Comment

Weer een topplaat kerel!!
                  Hij is inderdaad een beetje scheef, maarja.., blijft mooi!

Groetjes, Marius
                  Zonder *Klik* geen foto!!!http://www.mariussuiker.nl

Comment

Ja hallokes!!! zo een foto nemen is iets waar ik enkel kan van dromen!
                    knap model, pose en styling.

Hoe ga je tewerk Jörgen wat betreft de requisites/kleren/styling, om zo een shot te nemen? (als ik dat mag vragen)
                    Of laat je dat allemaal over aan de visagiste?
                    -flickr-

Comment

Zeer mooi
                      Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
                      Pentax K1, Pentax 24-70 2.8

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door temmermb Bekijk bericht
                        Ja hallokes!!! zo een foto nemen is iets waar ik enkel kan van dromen!
                        knap model, pose en styling.

Hoe ga je tewerk Jörgen wat betreft de requisites/kleren/styling, om zo een shot te nemen? (als ik dat mag vragen)
                        Of laat je dat allemaal over aan de visagiste?
                        Alleen visagiste bij deze shoot. En mijn regie. Ik zeg wat voor kleurtjes opmoeten, wat ze aan of uit moet doen en bepaal de setting. Maar er is wel altijd veel overleg vooraf en we werken met moodboardjes.
                        Groetjes, Jörgen
                        www.beautyshoot.nl

Comment

ha met moodboardjes, dan kan het niet anders dan goedkomen natuurlijk!
                          toch efkes een vraagske hierover
                          wat zijn moodboardjes eigelijk??
                          http://www.jvs-photography.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jvs Bekijk bericht
                            ha met moodboardjes, dan kan het niet anders dan goedkomen natuurlijk!
                            toch efkes een vraagske hierover
                            wat zijn moodboardjes eigelijk??

-je verzint eerst een thema. beauty/fashion/nude whatever.
                            -Je zoekt wat voorbeelden uit, plaatjes etc.
                            -die rangschik je op volgorde. Van basic tot heavy make-up
                            -Plak die in een worddoc en verstuurt deze naar de partijen die meedoen aan de shoot.
                            -Zo weet ieder van het team wat de bedoeling is.
                            -Dit kan je heel complex maken, van kleding tm kleur oogschaduw en tijden per voorbeeld/pose etc.
                            -Ik maak ze meestal complex zodat ik weet dat ik om 14.00 uiterlijk een tosti kan eten en dat om 15.45 het model een andere kleur broek aan moet, en om 16.00 het haar strak naar achter

Maar soms zijn moodboardjes heel simpel met 5 voorbeelden en thats it.
                            Groetjes, Jörgen
                            www.beautyshoot.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MadMax Bekijk bericht
                              Ook zo´n punt waar je uren over zou kunnen discussieren.
                              Ik zie veel fotografen hier die meer bezig zijn met 'perfectie' dan met het schieten van een mooie foto. (dit is ff niet op de man maar een algemene indruk)
                              Maar zelfs dan.. doe wat jij mooi vindt
                              THanks voor de reacties en nope.. ik zet hem niet recht
                              Ik heb heel lang de leuze gehad, dat het de kleine imperfecties zijn die een plaat spannend, trekkend en boeiend maken. Ik leef nog steeds naar dat idee.
                              Onderzoek ( Ik dacht door Desmond Morris ) heeft uitgewezen dat de knapsten onder ons mensen een redelijk vierkante vorm van de schedel hebben, maar ook altijd een kleine imperfectie in het gelaat heeft.
                              De meest sexy imperfectie is het niet geheel recht staan van een van beider ogen.
                              Een hele kleine loens maakt de persoon, met het perfecte lichaam en gezicht klaarblijkelijk toegankelijker en benaderbaarder, minder ongenaakbaar in de schoonheid.

Dit is een van die foto's die perfect zijn door kleine imperfecties.
                              Dat maakt deze plaat juist toegangkelijker, benaderbaarder.
                              En ik ben reuze blij met de standvastigheid en besluitvorming van Max.

Ik dank ook Monica die het opgenomen heeft voor de juiste stemming op het forum.
                              Een onderbouwde andere mening die afwijkt wordt ook al te vaak getorpedeerd door al te fanatieke "hobbyvrienden".
                              Schei uit met elkaar af te zeveren en ga fotograferen is mijn advies en blijft dat.
                              Schrijf je redenering, je morivatie neer en maak die daarmee bespreekbaar.
                              Van losse kreten leert niemand iets, ook al is dit SC.
                              Daarnaast kan TS volgen waarom ik wat vind van zijn werk.
                              En het er vervolgens nog steeds lekker niet mee eens zijn.
                              Iedere dag wat leren is iedere dag kwalitatief geleefd. Iedere dag wat lol is iedere dag kwalitatief lollig geleefd. iedere dag een foto is een kwalitatief super leven met veel lol

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MadMax Bekijk bericht
                                Alleen visagiste bij deze shoot. En mijn regie. Ik zeg wat voor kleurtjes opmoeten, wat ze aan of uit moet doen en bepaal de setting. Maar er is wel altijd veel overleg vooraf en we werken met moodboardjes.
                                De term moodboardjes, had ik nog niet van gehoord, maar een foto/fashion shoot preppen door een braindrain in een document te gieten lijkt me idd wel een logische stap. Thanks Jörgen!
                                -flickr-

Comment

Working...
                                X