Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Brinsley

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Brinsley

Oorspronkelijk geplaatst door MadMax Bekijk bericht
    Hai Irineas,
    Even uit nieuwsgierigheid.... maar waarom zijn te te hoog belicht? Doel je op uitgebrandde plekken of zo?

Dat de hooglichten vrij pittig zijn, weet ik, dat doe ik vaker. Ben ff nieuwsgierig naar je antwoord.

Nee Max, je zwarten zijn geen zwarten meer.
    Er hangt een floers overheen welke je krijgt als je de belichting in je nabewerking net even te hoog optrekt.

Helaas kan ik je zo snel geen voorbeeld laten zien daar ik altijd naar het donkere neig.
    In je Zwart wit omzetting is dit veel minder opvallend.

ALs dit afdrukken waren uit de oude Doca zou ik zeggen dat je niet hard genoeg afgedrukt had of de ontwikkeling had geremd met een te vroege fixeer.
    En is dus wel te corrigeeren lijkt me.
    Dan kun je het model met die blanke huid toch nog als blank benadrukken, daar zijn andere truucjes voor mogelijk.

Ik hoop je voldoende beantwoord te hebben ?
    Iedere dag wat leren is iedere dag kwalitatief geleefd. Iedere dag wat lol is iedere dag kwalitatief lollig geleefd. iedere dag een foto is een kwalitatief super leven met veel lol

Comment

Okay.. misverstand dus.

Belichting is niks aan gebeurd. Is netjes binnen de proporties.
      Er ligt echter een raster (eens soort grijssluier) overheen die de zwarten minder zwart maakt en de hooglichten iets dempt. Vandaar dat sommigen dit als .. hm.. flets ervaren.
      Maar dit is iets wat ik bij veel van mijn platen doe. Sommigen vinden het foeilelijk.. anderen vinden het mooi.
      Morgen doe ik het weer anders en overmorgen opnieuw tis net hoe mijn fotoshop pet staat.
      Zoals ik hierboven al schreef, op de print ziet het er veel contrastrijker uit dan op dit formaat.
      Maar goed.. vraag is beantwoord thanks.
      Groetjes, Jörgen
      www.beautyshoot.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MadMax Bekijk bericht
        Okay.. misverstand dus.

Belichting is niks aan gebeurd. Is netjes binnen de proporties.
        Er ligt echter een raster (eens soort grijssluier) overheen die de zwarten minder zwart maakt en de hooglichten iets dempt. Vandaar dat sommigen dit als .. hm.. flets ervaren.
        Maar dit is iets wat ik bij veel van mijn platen doe. Sommigen vinden het foeilelijk.. anderen vinden het mooi.
        Morgen doe ik het weer anders en overmorgen opnieuw tis net hoe mijn fotoshop pet staat.
        Zoals ik hierboven al schreef, op de print ziet het er veel contrastrijker uit dan op dit formaat.
        Maar goed.. vraag is beantwoord thanks.
        Ja ik kan je daar wel gelijk in geven omdat ik dat ook heel duidelijk terugzie in je foto's
        Maar als je weet dat het de zwarten een floerse grijze vleug geeft dan zou ik me bij deze foto's juist er van onthouden om in te zetten, of de zwarten erna herstellen via een soort lokale HDR.
        Dan heb je wel jouw gewenste effecten, die ik goed kan begrijpen, en je zwarten.

Dus een foeilelijk gevoel heb ik er niet bij en vaak is die ook goed toegepast.
        Alleen moet je dan kleuren hebben die het ook toestaan en vergeeflijk zijn voor de bewerking. En zwart is dat niet.

Bedankt voor de leuke discussie, zo moet het het zijn.
        Iedere dag wat leren is iedere dag kwalitatief geleefd. Iedere dag wat lol is iedere dag kwalitatief lollig geleefd. iedere dag een foto is een kwalitatief super leven met veel lol

Comment

-----
          Last edited by rsvb; 24 juli 2009, 23:59. Reden: Commentaar geven op foto's is volkomen nutteloos

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rsvb Bekijk bericht
            Het heeft wel wat, maar is het niet helemaal.
            Zeg eens helder wat je bedoeld ?
            Dit is een algemene frase waar ik nog anderen iets mee kunnen.

Comment

15 ?! Lijkt ouder. Mooi bekomen effect van wat "belegen" foto's In "belegen" zijn de Nederlanders wel goed hé

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Irineas Bekijk bericht
                ach sommigen doen het af met enkel een Smiley en tis hier Showcase hoor.
                daarbij ist een nieuw lid, dus een beetje geduld is wel op zijn plaats.
                en we zijn niet allen zo bespraakt hè!
                ---------------------------------------------
                over de opnamen:
                die zijn mooi.
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Irineas Bekijk bericht
                  wij zouden zeggen .. het knalt niet, mist het wow effect of iets dergelijks denk ik
                  Groetjes, Jörgen
                  www.beautyshoot.nl

Comment

je studio fotografie blijf ik je beste fotografie vinden.
                    Model verdient bij deze evenveel krediet, knappe meid.
                    (zo zag ik er niet uit toen ik 15 was )
                    http://www.melissavanbelle.be

Comment

Voor foto 1 heb ik maar één woord: "KWIJL!!!"
                      Zonder *Klik* geen foto!!!http://www.mariussuiker.nl

Comment

Voor mij de eerste

Gr. X.

Comment

Mooi!

Dat flets contrast geeft een mooie toets aan deze reeks...

Grtz
                          CANON Inc. Made In Japan

Comment

prachtig model en twee knappe poses, de zw.w draagt echt mijn voorkeur weg. Je hebt wel gelijk dat er contrast verlies optreedt bij dit formaat. Waardoor foto's fletser overkomen dan ze in werkelijkheid zijn. Het treedt echter niet altijd op, die ervaring heb ik.
                            Marsje

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hurray Bekijk bericht
                              prachtig model en twee knappe poses, de zw.w draagt echt mijn voorkeur weg. Je hebt wel gelijk dat er contrast verlies optreedt bij dit formaat. Waardoor foto's fletser overkomen dan ze in werkelijkheid zijn. Het treedt echter niet altijd op, die ervaring heb ik.
                              Hen jij dan mogelijk een truucje achter de habd die wij niet kennen ?
                              Want dan word ik wakker en wil ik dat ook leren.

Comment

Ben jaloers op 1 Jorgen...
                                | EOS 1D MarkIII | EOS 1Ds MarkIII | EOS 5D Mark II & WFT-E4|ELINCHROM STUDIO |
                                | 24-70 mm f/2.8 L | 70-200 mm f/4 L IS |16-35 mm f/2.8 L II| 100-400 mm f/4.5 L IS|EF 2 X II|

Comment

Working...
                                X