Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
waarschijnlijk zal dit wet een toppertje zijn , 'k durf zelfs er ni aan twijfelen maar.....
wat ikzelf hier zie is een plaatje met nogal wat ruis, te hard verscherpte ogen en het geheel ziet er maar wat grijs uit wat meer contrast zou mooier zijn denk ik
allee das gewoon wat ik er van vind he
Knappe frontale portretstudie door gebruik van tele om geen vervorming te creëren in dit knappe snoetje. Extra voordeel van de tele is een sublieme overgang in de achtergrond. Zeer goede lichtbeheersing met klein modelé.
Model met ingetogen maar perfect gecontroleerde expressie.
Kleine opmerking: pupil diameter verschillend. Oplossing: PS ofwel eventjes een klein voorafgaandelijk lichtpuntje sturen (klein ledlampje of kaarsvlam) in het oog dat in de schaduw ligt en dit juist voor opname. Zo bekomt men zelfde oogopening zonder behoefte aan latere PS ingreep. (oud trucje van de analoge tijd).
Mss ook extra opmaak aan bovenste wimpers.
Licht korrelig aspect is hier voor mij een pluspunt . Schept warmte en ook wat "oldtime feeling".
@ kodachrome: heel bedankt Henri voor je heel doordachte commentaar,...hier heb ik echt iets aan!
Raad die ik in het vervolg zeker ga volgen, en / of rekening mee houden.
@ korandoke: met deze foto heb ik NIET "serieus mee geknoeit" , eigenlijk denk ik dat je nergens ter wereld zoiets te lezen te krijgt...
Mensen die hier zoiets neerschrijven (zonder enige portretkennis of ervaring!),...wel die
hebben hier al menig fotograaf weggejaagd...
Kom gerust eens op met een portretje....
Ik weet eigenlijk niet waaraan het ligt, maar sinds geruime tijd zoek ik hoe langer hoe
meer naar het waarom hier nog blijven te posten?
Grtz, Daniel
even een antwoord op u aanval.
het is een prachtig portret niets op aan te merken maar door de bewerking is hij opeens stukken minder das mijn mening
ps: maar zal in het vervolg geen mening meer geven als je u te aangevallen voelt
greets
je hebt teveel scherptediepte als je het graag weinig wil, en te weinig als je er graag veel van had gehad www.korandoke.be
heel mooi en aangenaam om naar te kijken. Niks meer aan doen en zo laten. Er is altijd wel wat en er zal wel atijd wat zijn,..... maar als het goed is dan is het goed.
Comment