Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Bedankt voor jullie reactie..
Ik snap er niks van, ik heb dat altijd als ik naar zwart/wit ga.
Wat ik ook doe, de zwarte kleuren krijg ik er niet in.Wat doe ik dan fout?
Ik vind ze zelf ook altijd erg grijs.Maar dit is een meisje met rosig haar en een hele bleke huid.en ze heeft lichte kleding aan met lichte achtergrond, kan het daar aan liggen?
Ik ga zo nog eens wat stoeien.....
Vond je eerste omzettingen en vooral de tweede het beste..
Omzetten is niet gemakkelijk en je moet eigenlijk een paar versies maken met in CS een rood,geel,groen,blauw enz effect..Dan kan je beginnen kijken wat het mooiste uitkomt. Niet gemakkelijk maar eens je er je oog op legt dan gaat het wel.
Ik heb een 3 tal jaar kunstacdemie gedaan met alleen maar zwart/wit op barriet in de analoge tijd..Daar leer je eiegenlijk zwart wit denken...Nu zie ik wel meer rooskleurig hoor.Ik bedoel in kleuren.
Mvg, Pascal,Schoonspikke
Als je schiet..schiet dan raak! 500 PIXHuawei P30 PRO
Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikkeBekijk bericht
Vond je eerste omzettingen en vooral de tweede het beste..
Omzetten is niet gemakkelijk en je moet eigenlijk een paar versies maken met in CS een rood,geel,groen,blauw enz effect..Dan kan je beginnen kijken wat het mooiste uitkomt. Niet gemakkelijk maar eens je er je oog op legt dan gaat het wel.
Ik heb een 3 tal jaar kunstacdemie gedaan met alleen maar zwart/wit op barriet in de analoge tijd..Daar leer je eiegenlijk zwart wit denken...Nu zie ik wel meer rooskleurig hoor.Ik bedoel in kleuren.
ja het is erg moeilijk hoor dat zwart/wit/
Maar als alles heel licht is op de foto, dan is zwart erin krijgen toch heel moeilijk?
hahaha zwart/wit denken, maar goed dat je weer in de kleuren zit dan.
bedankt voor je reactie
Ik kan de eerste wel smaken...
De andere twee daarentegen kijken voor mij moeilijk en zijn te grijs. Bij de eerste stoort me dit totaal niet.
Zwart-wit omzetting ? In welk programma ? Ik ken inmiddels 8 methodes, enkel met gebruik van photoshop zonder plugins. De meeste methodes zijn een combinatie van verschillende lagen.
Gewoon omzetten naar grijswaarden levert meestal een "plat" beeld op, alsook de laag zwart-wit in CS3.
Mijn meest gebruikte methode werkt via het labkanaal.
Van RGB, naar LAB omzetten
In LAB het kanaal a en b uitvinken.
Omzetten naar grijswaarden, en de kleurinformatie verwijderen
Laag dupliceren
De foto is te licht :
Tweede laag omzetten naar "vermenigvuldigen" (NL) of "multiply" (ENG)
Dan de laagdekkiing aanpassen van de tweede laag, zoals gewenst.
De foto is te donker :
Tweede laag omzetten naar "bleken" (NL)
...eventueel de lagen nog samenvoegen, of opslaan als psd.
Voor dat je de foto op 't internet zet, terugzetten van LAB naar RGB. Je kan nog altijd met de curves gaan spelen nadien, maar ik zou dit enkel doen om er een s in te maken, en zeker niet om de foto platter te maken door er een z in te leggen.
Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLenteBekijk bericht
De andere twee daarentegen kijken voor mij moeilijk en zijn te grijs. Bij de eerste stoort me dit totaal niet.
Zwart-wit omzetting ? In welk programma ? Ik ken inmiddels 8 methodes, enkel met gebruik van photoshop zonder plugins. De meeste methodes zijn een combinatie van verschillende lagen.
Gewoon omzetten naar grijswaarden levert meestal een "plat" beeld op, alsook de laag zwart-wit in CS3.
Laag dupliceren
De foto is te licht :
De foto is te donker :
Voor dat je de foto op 't internet zet, terugzetten van LAB naar RGB. Je kan nog altijd met de curves gaan spelen nadien, maar ik zou dit enkel doen om er een s in te maken, en zeker niet om de foto platter te maken door er een z in te leggen.
Dat bedoel ik nu...Amen.
Mvg, Pascal,Schoonspikke
Als je schiet..schiet dan raak! 500 PIXHuawei P30 PRO
Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLenteBekijk bericht
Laag dupliceren
De foto is te licht :
De foto is te donker :
Ehhmmmmm............ja.......wanneer mag ik bij je in de leerschool??hahaha
Helaas gaat me dit net iets te ver.
Dit moet ik denk ik allemaal nog leren...jeetje, wat een kleutertje voel ik me nu nog in de fotografie.
maar wel bedankt voor de uitleg, ik ga eens kijken of ik er iets mee kan doen...ookal lijkt het me erg ingewikkeld
Ehhmmmmm............ja.......wanneer mag ik bij je in de leerschool??hahaha
Helaas gaat me dit net iets te ver.
Dit moet ik denk ik allemaal nog leren...jeetje, wat een kleutertje voel ik me nu nog in de fotografie.
maar wel bedankt voor de uitleg, ik ga eens kijken of ik er iets mee kan doen...ookal lijkt het me erg ingewikkeld
Uitleg is uitgebreid terug te vinden in het photoshop CS3 boek van Scott Kelby, met tekeningen en alles erbij.
Comment