Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bella Italia (Part 2)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Bella Italia (Part 2)

Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
    Oh, maar je wordt zelfs geacht commentaar te geven op anderen hun foto's, die ter commentaar aangeboden worden, in de fotorubrieken hier op BD.
    Een portfolio, daar doet iedereen mee wat hij zelf wil, maar ik dacht niet dat ze geplaatst werden om commentaar op te geven. In mijn portfolio staan slechts enkele foto's die ooit in de fotohoek gestaan hebben. Als ik op de andere foto's graag commentaar had gehad, had ik ze daar ook wel gezet.
    Ik blijf het een zwakke argumentatie vinden om bemerkingen op een foto goed te praten door anderen hun beelden als "erbarmelijk" af te doen. Het maakt je eigen foto er zeker niet beter op. Een commentaar weerleggen met een aanvaardbaar argument waarom een foto zo gemaakt is, daar heb ik geen moeite mee, maar waarom moeten daar foto's van anderen bij betrokken worden ?
    Dit bewijst dat je dus mijn uitleg zelf niet goed gelezen hebt.
    Ik zeg nergens rechtstreeks dat ik iemand zijn portfolio slecht vind (alhowel ik dat wel denk, en ook dat recht heb)

Wat ik wel zeg is dat ik geen nood heb, aan comments van personen die zo'n portfolio hebben. Die dus totaal nog niets bewezen hebben.

Stel nnu iemand zijn portfolio is crap (ongeacht wat er in staat) en die persoon komt mij zeggen, je compo is slecht. Dan heb ik zoiets van bewijs is eerst zelf wat je waard bent

Als Madmax (ik ga zijn naam gebruiken omdat ikw eet dat hij sterk vel heeft) mij zou komen zeggen ik vind hem minder dan respecteer ik dat wel! Net omdat hij recht heeft van spreken en zelf al veel bewezen heeft.
    En hij is heus niet de enige.

Ik vind gewoon dat hier inderdaad nogal veel met comments gegooid worden en soms totaal onterecht.

kijk als mijn beenhouwer zou zeggen "Sergio je moet je foto zo of zo doen" en die kerel heeft nog nooit een fashion foto gedaan. Tja wie is hij om mij te zeggen hoe ik het moet doen? (Dan gaat het over techniek en die persoon heeft qua techniek nog niks ervan gebakken)
    Maar als diezelfde beenhouwer had gezegd "ik vind hem persoonlijk niet mooi"
    Dan gaat het over smaak, en da's een visie. En dan zou ik zijn mening wel respecteren. Hierover mag jij nog uren twisten, maar hierover zal ik nooit anders denken.

2 totaal verschillende benaderingen van commentaar geven, die heel wat mensen hier op BD wel eens vergeten.

Gaan we het nu aub hierbij houden? Jij jou mening ik mijne? We zijn toch democratisch land hé
    www.sergioprodi.com
    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sergio_Nikon Bekijk bericht
      Gaan we het nu aub hierbij houden? Jij jou mening ik mijne? We zijn toch democratisch land hé
      Ok, ik wil stoppen... met twee laatste bemerkingen :
      1.
      Oorspronkelijk geplaatst door Sergio_Nikon Bekijk bericht
      Ik vind gewoon dat hier inderdaad nogal veel met comments gegooid worden en soms totaal onterecht.
      Gelijk heb je... er wordt hier inderdaad veel te veel met "" en "" gesmeten i.p.v. dat een foto serieus bekeken wordt en er commentaar op gegeven wordt.

2.
      Zet in het vervolg misschien in het vet en het groot boven je foto, dat je liever enkel commentaar hebt van "vakmensen" die een serieuze portfolio qua fashionfotografie hebben. Dat vermijdt een pak onnodige discussie nadien.

Comment

2.
        Zet in het vervolg misschien in het vet en het groot boven je foto, dat je liever enkel commentaar hebt van "vakmensen" die een serieuze portfolio qua fashionfotografie hebben. Dat vermijdt een pak onnodige discussie nadien.
        Punt 1 volkomen gelijk

Punt 2 kan ik echter niet akkoord gaan omdat ik al heel de tijd aan het zeggen ben, dat dit "niet" is was ik vind.
        Vakmensen mogen mijn inziens comment geven over techniek. Maar ook andere mensen mogen comment geven, maar dan over smaak, omdat zij niets bewezen hebben over techniek. Dus iedereen mag comment geven. Maar vind dat ze voor zichzelf moeten uitmaken of zij als commentgever gemachtigd zijn om al dan niet te oordelen over techniek.

Laat ik het zo zeggen iedereen kan oordelen over smaak.
        Maar net als de foto "showcase" waardig moet zijn, vind ik dat diegene die over techniek begint evengoed over niveau moet beschikken (en dat is net als de showcasefoto's, maar een beperkt aantal personen)

Maar goed zoals eerder gezegd dat is "mijn" mening en niemand hoeft het daarmee eens te zijn
        Dus denk ik toch dat we kunnen afsluiten
        www.sergioprodi.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MadMax Bekijk bericht
          < pakt zak popcorn >
          SHHHHHHHHHHHHHHHHTTTTTTTTTTTTTTTT stilte aub, je stoort het verhaal
          EOS5DMkIII/40D /Sony RX 100 MkIII/ EF70-200mmF/2.8L USM / EF 24-70mmF/2.8 / EF50mmF1,4 USM / EF100mmmF2,8 USM
          https://sites.google.com/view/pdh65/

Comment

slotje erop? en they all lived happy together
            EOS5DMkIII/40D /Sony RX 100 MkIII/ EF70-200mmF/2.8L USM / EF 24-70mmF/2.8 / EF50mmF1,4 USM / EF100mmmF2,8 USM
            https://sites.google.com/view/pdh65/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PDH65 Bekijk bericht
              slotje erop? en they all lived happy together
              Waarom een slot ? Er zijn misschien nog ergens fashionfotografen op dit forum die hun mening willen geven, of anderen die willen zeggen dat ze de foto goed of slecht vinden ?

Comment

Waarom een slot ? Er zijn misschien nog ergens fashionfotografen op dit forum die hun mening willen geven, of anderen die willen zeggen dat ze de foto goed of slecht vinden ?
                thanks
                www.sergioprodi.com

Comment

Die zitten hier te weinig... of al helemaal niet. Dan moet je naar andere fora zoals Dutchheaven. Daar zitten wel een aantal die hun brood ermee verdienen. Maar zoals altijd.. hoe 'beter' ze worden, des te minder tijd ze aan het 'hobbymatige'' aspect (en dus ook fora) besteden. Die laten zich liever niet in met oeverloos gelul over een afgesneden vinger en aanverwante zaken waar wij ons zo vaak ('onnodig') druk over maken.
                  Groetjes, Jörgen
                  www.beautyshoot.nl

Comment

Die zitten hier te weinig... of al helemaal niet. Dan moet je naar andere fora zoals Dutchheaven. Daar zitten wel een aantal die hun brood ermee verdienen. Maar zoals altijd.. hoe 'beter' ze worden, des te minder tijd ze aan het 'hobbymatige'' aspect (en dus ook fora) besteden. Die laten zich liever niet in met oeverloos gelul over een afgesneden vinger en aanverwante zaken waar wij ons zo vaak ('onnodig') druk over maken.
                    Ik maak me daar zelden druk over, maar ik probeer wel de storende elementen in een foto te zien, en te kijken hoe een foto beter kan. Dat is dan geformuleerd in mijn mening. Bij modelfotografie heb je eigenlijk bijna alles zelf in de hand. Ook in de nabewerking is nog veel te geven en te nemen. Daarom ook, dat ik meen dat verbeteringen daar altijd mogelijk zijn. Mja, is enkel de fashionfotograaf geplaatst om commentaar te geven over techniek ? Ok, ik doe geen fashion, en geen modellen, maar maakt mij dat een fotograaf die over de tehcniek in deze foto's niets kan zeggen ?
                    Ik meen dat men zich niet moet blindstaren op een bepaald type fotograaf om hier commentaar te geven. Een meer algemene kijk is m.i. vaak beter, omdat andere invalshoeken voor andere ideeën zorgen.
                    Als enkel fashionfotografen zouden reageren, dan ken je ook enkel die mensen hun mening, en die zijn nochtans niet het publiek voor fashion...

Over je eerdere opmerking over de toon van de muziek, moet ik je gelijk geven...
                    Ik weet o.a. van mezelf dat ik vrij direct schrijf. Uiteindelijk heeft het m.i. geen zin van er telkens bij te zetten IMHO of naar mijn bescheiden mening... Wat je schrijft is toch je mening ?

Comment

Ik maak me daar zelden druk over, maar ik probeer wel de storende elementen in een foto te zien, en te kijken hoe een foto beter kan. Dat is dan geformuleerd in mijn mening. Bij modelfotografie heb je eigenlijk bijna alles zelf in de hand. Ook in de nabewerking is nog veel te geven en te nemen. Daarom ook, dat ik meen dat verbeteringen daar altijd mogelijk zijn. Mja, is enkel de fashionfotograaf geplaatst om commentaar te geven over techniek ? Ok, ik doe geen fashion, en geen modellen, maar maakt mij dat een fotograaf die over de tehcniek in deze foto's niets kan zeggen ?
                      Ik meen dat men zich niet moet blindstaren op een bepaald type fotograaf om hier commentaar te geven. Een meer algemene kijk is m.i. vaak beter, omdat andere invalshoeken voor andere ideeën zorgen.
                      Als enkel fashionfotografen zouden reageren, dan ken je ook enkel die mensen hun mening, en die zijn nochtans niet het publiek voor fashion...
                      Klopt deels, maar om héél eerlijk te zijn, een fotograaf die misschien uitblinkt in het fora transport of landschappen heeft daarom nog geen kaas gegeten van modelfotografie.

Ik wil maar zeggen, zolang ik geen shoot gedaan heb en wat geoefend heb om een auto mooi op een plaat te zetten, dan zal je mij niet in dat fora horen zeggen dat die of die angle of compo beter zou. Ik vind dan op dat moment mezelf niet de geschikte persoon om daar over te oordelen. Ik zal wel zeggen of ik die foto mooi vind of niet. Want dat is smaak
                      www.sergioprodi.com

Comment

Tja... kritiek krijgen op een foto is en zal altijd een heikel punt zijn. Fotografen die hun werk in showcase posten hebben hard gewerkt aan het eindresultaat en zijn dan ook terecht trots op hun foto. Kritiek krijgen is dan het laatste wat ze willen.

Ik heb zelf geen enkel probleem met kritiek. Of het nu van een amateur komt of een professional... het maakt niet uit. Je hoeft het natuurlijk niet eens te zijn maar je kan er altijd iets van leren. Kritiek wegwuiven omdat de persoon in kwestie geen sterk portfolio heeft of zelf niet bezig is in hetzelfde genre fotografie, is wel een heel gemakkelijke oplossing. Je hoeft echt niet op hetzelfde niveau te zitten om te weten hoe het misschien beter kan.
                        www.pixation.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pixations Bekijk bericht
                          Tja... kritiek krijgen op een foto is en zal altijd een heikel punt zijn. Fotografen die hun werk in showcase posten hebben hard gewerkt aan het eindresultaat en zijn dan ook terecht trots op hun foto. Kritiek krijgen is dan het laatste wat ze willen.

Ik heb zelf geen enkel probleem met kritiek. Of het nu van een amateur komt of een professional... het maakt niet uit. Je hoeft het natuurlijk niet eens te zijn maar je kan er altijd iets van leren. Kritiek wegwuiven omdat de persoon in kwestie geen sterk portfolio heeft of zelf niet bezig is in hetzelfde genre fotografie, is wel een heel gemakkelijke oplossing. Je hoeft echt niet op hetzelfde niveau te zitten om te weten hoe het misschien beter kan.
                          Wel het gaat mij niet om de kritiek, die is welkom. Alleen de comments over wat beter "moet" volgens sommigen, daar heb ik het moeilijk mee.

Wat ik hier al heel de tijd lees zijn antwoorden, maar niet over hetgeen ik probeer duidelijk te maken.

Om te reageren op wat hierboven staat, zal ik de rollen omkeren.
                          Ik zie ook wel dat het mcLaren team in F1 dit jaar erbarmelijk presteert.
                          En ik mag KRITIEK daarover uiten. Maar ben ik diegene omdat team te gaan zeggen wat beter moet?? Ze zullen nogal is lachen met mij
                          Maar als er een "ingenieur" van ferrari of welk team ook zijn raad zou geven, dan zouden ze WEL luisteren.
                          www.sergioprodi.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pixations Bekijk bericht
                            Niet helemaal waar. Ik heb veel aan kritiek gehad, zolang het maar onderbouwd is (en gefundeerd) ben ik er heel blij mee. En ik denk Sergio ook.

Maar waar Sergio op doelt is dat je het van sommige mensen wel, en van sommige niet kunt (of minder kunt) hebben. Zo voel ik het namelijk ook. En nu niet met het onzinnige comment komen van ; maak ff een lijstje wie dan wel en niet mag reageren, want zo werkt het niet

Iemand die nog nooit een fatsoenlijk portret heeft geschoten en mij gaat vertellen dat je niet in de neusgaten mag kijken, mag, maar hoeft van mij niet persé te reageren. Zo in de trant van .. volgende keer even opletten op... bla bla bla...
                            En zo kan ik nog wel een lijstje van onzinnige comments schrijven waar ik van me zelf zeker ben dat het wel kan, en/of mag, en/of puur smaakgebonden is.

Dit betekent dus wel dat dit soort discussies die in dit draadje gaande zijn, altijd zullen blijven. En waarom? Soms denkt de fotograaf dat hij een 100% goed beeld heeft geschoten terwijl er best nog wel het eea aan verbeterd aan zou kunnen worden.
                            Maar wie zegt wat... maar vooral hoe? En dan is de cirkel weer rond en begin je van voor af aan

Ik heb veel platen geschoten die echt wel goed zijn, maar als je dan de top een mening laat vormen vinden ze weer van alles. Maar vise versa ook. Als ik naar ports van een paar toppers kijk in de modellenwereld kan ik ook wel een lijstje maken.

Het grote nadeel van een geschoten plaat is dat er voor die plaat geen volgende keer meer is. Die miliseconde dat het model op dat bed leunt is voorbij.
                            En de volgende plaat zal echt wel weer een aantal punten hebben die beter kunnen... dus pak alvast de popcorn maar weer uit de kast

Ik heb nog 1 shoot te gaan en dan vakantie. Dan kan ik zelf al mijn 'zonden' eens goed gaan overdenken
                            Groetjes, Jörgen
                            www.beautyshoot.nl

Comment

Wel Wel nog altijd even leuk hier
                              Ik ben toch al een tijdje bezig met fashion en ga eens eerlijk men mening zeggen ,
                              ik vind het een graaf beeld zoiets zie je inderdaad niet genoeg hier op dit forum .
                              Dit is echt fashion, misschien 1 klein advies ik zelf had een iets lager standpunt ingenomen voor een meer dynamisch gevoel te creeëren maar das gewoon een klein detail
                              voor de rest doe zo verder man goe bezig , misschien post ik later zelf nog wel iets terug op dit forum maar nu niet eerst wachten op de publicaties anders zijn de baasjes niet te vree grtz

Comment

Niet helemaal waar. Ik heb veel aan kritiek gehad, zolang het maar onderbouwd is (en gefundeerd) ben ik er heel blij mee. En ik denk Sergio ook.

Maar waar Sergio op doelt is dat je het van sommige mensen wel, en van sommige niet kunt (of minder kunt) hebben. Zo voel ik het namelijk ook. En nu niet met het onzinnige comment komen van ; maak ff een lijstje wie dan wel en niet mag reageren, want zo werkt het niet

Iemand die nog nooit een fatsoenlijk portret heeft geschoten en mij gaat vertellen dat je niet in de neusgaten mag kijken, mag, maar hoeft van mij niet persé te reageren. Zo in de trant van .. volgende keer even opletten op... bla bla bla...
                                En zo kan ik nog wel een lijstje van onzinnige comments schrijven waar ik van me zelf zeker ben dat het wel kan, en/of mag, en/of puur smaakgebonden is.

Dit betekent dus wel dat dit soort discussies die in dit draadje gaande zijn, altijd zullen blijven. En waarom? Soms denkt de fotograaf dat hij een 100% goed beeld heeft geschoten terwijl er best nog wel het eea aan verbeterd aan zou kunnen worden.
                                Maar wie zegt wat... maar vooral hoe? En dan is de cirkel weer rond en begin je van voor af aan

Ik heb veel platen geschoten die echt wel goed zijn, maar als je dan de top een mening laat vormen vinden ze weer van alles. Maar vise versa ook. Als ik naar ports van een paar toppers kijk in de modellenwereld kan ik ook wel een lijstje maken.

Het grote nadeel van een geschoten plaat is dat er voor die plaat geen volgende keer meer is. Die miliseconde dat het model op dat bed leunt is voorbij.
                                En de volgende plaat zal echt wel weer een aantal punten hebben die beter kunnen... dus pak alvast de popcorn maar weer uit de kast

Ik heb nog 1 shoot te gaan en dan vakantie. Dan kan ik zelf al mijn 'zonden' eens goed gaan overdenken
                                Dat is exact wat ik bedoelde, thanks om het met andere woorden te schrijven

Off Topic: ik stel mezelf al voor. Madmax op een strand, parasol, mojito langs de ene kant. En vooral camera kortbij de hand om al die mooie bikini's vast te leggen
                                www.sergioprodi.com

Comment

Working...
                                X