Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tessa in haar blauwe periode

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Tessa in haar blauwe periode

Hopelijk bevalt de foto jullie, Graag commentaar.

Groeten Nies

Sluitertijd: 1/1600
    ISO: 200
    Belichtinscompensatie: +1.0
    Brandpuntafstand: 43 mm
    Diafragma: f/2.8

Re: Tessa in haar blauwe periode

voor mij een geslaagd plaatje

grtjs,

jeannot

Comment

Met een 43 mm lens en een korte afstand tot het model, kunnen duidelijke accenten in een foto gelegd worden. Overigens goed scherp gesteld op de borsten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Peterdep Bekijk bericht
        Met een 43 mm lens en een korte afstand tot het model, kunnen duidelijke accenten in een foto gelegd worden. Overigens goed scherp gesteld op de borsten.
        tja....deel deze mening.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Ik hou niet zo erg van het perspectief: in dit geval iets te laag naar mening.
          Dat we ze nog lang mogen "trekken".
          Nikon D4S - SB800 - 17-35 - 28-70 - 70-200VR - 50 1.4

Comment

Inderdaad het standpunt had iets hoger gemoeten, voor de volgende keer dus beter.
            Bedankt voor jullie spontane reactie.

Groeten Nies

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dionys62123 Bekijk bericht
              Inderdaad het standpunt had iets hoger gemoeten, voor de volgende keer dus beter.
              Bedankt voor jullie spontane reactie.

Groeten Nies
              Ben het daar niet mee eens hoor. Standpunt vind ik juist goed zo. Model komt krachtig en imposant over zo.
              En laat je niet van de wijs brengen door 'in de neusgaten' schieten, want tegenwoordig mag alles
              Groetjes, Jörgen
              www.beautyshoot.nl

Comment

MadMax, voor mij is het standpunt niet het bezwaar, maar de afstand tot het model. Met een kleine tele (bijvoorbeeld 100 mm) waren de verhoudingen hoofd/lichaam normaal gebleven.

Comment

Ik had inderdaad met 43mm (x1.6=68mm) gefotografeerd, en is normaal ??? toch dicht bij een standaard portretlens aan dacht ik zo (normaal tussen de 70 en 135mm).
                  Maar dit is eerder de afstand model - lens wat het effect teweegbracht.
                  Laat dit geen excuus voor me zijn als de foto mooi is (dacht het wel) maar normaal gezien weet ik precies hoe het uiteindelijk resultaat eruit gaat zien als ik de ontspanknop indruk.
                  Daarom wil ik het ook als foutje aanzien (pffff vroeger teveel met hasselblad gewerkt om het psychologisch effect van gemoedsrust te vergroten door naar onder te kijken in de zoeker)
                  Oja Max, ik laat me heus niet doen, heb na jaren inactivitiet terug de draad stilletjes opgepakt en nu met het digitale tijdperk is het weer een beetje aanpassen he.
                  Toch bedankt voor je reactie hoor (ieder van jullie).

Groeten Nies.

Comment

Ik vind in verhouding tot het kleed het gelaat helemaal niet mooi uitgelicht.

Hans
                    Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door CH Photography Bekijk bericht
                      Ik vind in verhouding tot het kleed het gelaat helemaal niet mooi uitgelicht.

Hans
                      Ik volg spijtig genoeg...Blijven shooten..

Greetz
                      Digi-Steve

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dionys62123 Bekijk bericht
                        Ik had inderdaad met 43mm (x1.6=68mm) gefotografeerd, en is normaal ??? toch dicht bij een standaard portretlens aan dacht ik zo (normaal tussen de 70 en 135mm).
                        Volgens mij is hier sprake van een misverstand. Bij een camera met een crop factor van 1,6 wordt het brandpunt niet verlengd. Een teleobjectief van 250mm wordt geen supertele van 400mm. Wat wel gebeurt, is dat de beelddiagonaal van de foto een factor 1.6 kleiner is dan bij een full frame, waarbij de grootte van het onderwerp niet verandert is. Ten opzichte van een foto uit een full frame wordt er dus minder weergegeven (aan de randen is een stuk weg).
                        Het perspectief (de vervorming) van een 43mm lens op een full frame is en blijft gelijk aan dat op een camera met een kleinere sensor.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Peterdep Bekijk bericht
                          Volgens mij is hier sprake van een misverstand. Bij een camera met een crop factor van 1,6 wordt het brandpunt niet verlengd. Een teleobjectief van 250mm wordt geen supertele van 400mm. Wat wel gebeurt, is dat de beelddiagonaal van de foto een factor 1.6 kleiner is dan bij een full frame, waarbij de grootte van het onderwerp niet verandert is. Ten opzichte van een foto uit een full frame wordt er dus minder weergegeven (aan de randen is een stuk weg).
                          Het perspectief (de vervorming) van een 43mm lens op een full frame is en blijft gelijk aan dat op een camera met een kleinere sensor.
                          Klopt, maar doordat de vervorming het grootst is aan de buitenkanten van de lens heb je de indruk dat je met een crop cam minder bent bent aan die vervorming.
                          Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

Comment

1) Fotografeer een model nooit van onder naar boven ( tenzij je overdreven fashion poses gaat shooten )
                            Nu kijk je onder haar kin en in haar neus.
                            Dat meisje ziet er nu veel breder uit dan ze in werkelijkheid is.

2) Zet de volgende keer meer licht op uw model zodat je de achtergrond donkerder krijgt.
                            Dat kan je doen door een reflectiescherm, studioflitser of losse flitsers te gebruiken.
                            Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

Comment

Wat bedoel je met haar "blauwe periode"? Ik dacht dat het een ardere kleur was?
                              Zoals ze zeggen " het zijn de russen"...
                              Nee alle gekheid op een stokje..Wat mij de eerste keer opviel was haar weelderige boezem die inderdaad omkleed is met blauw linnen of whatever..Op dat gebied geslaagd zou ik zeggen..En de pure vrouwelijke kracht weergegeven. Eerst vrouwen en kinderen..Nu snap ik waarom..
                              Maar voor de rest zegt de foto mij eerlijk gezegd niet zo veel.Maar dat is puur smaak he.
                              iK denk met de goede tips van hierboven dat er meer uit te halen is..
                              Mvg, Pascal,Schoonspikke
                              Als je schiet..schiet dan raak!
                              500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Working...
                              X