Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hééél zelden..

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Hééél zelden..

    Post verwijderd
    Last edited by tommmm; 10 januari 2011, 17:25.

    Comment


    • #17
      Re: Hééél zelden..

      Inderdaad

      @ hetspook: Die veeg was me niet eens opgevallen Ik dacht eerst aan een haar voor de lens, maar hij is alleen net over haar kaak te zien.

      Comment


      • #18
        Re: Hééél zelden..

        een dijk van een foto

        groeten,

        jagertje

        Comment


        • #19
          Re: Hééél zelden..

          Oorspronkelijk geplaatst door Monica Bekijk bericht
          Inderdaad

          @ hetspook: Die veeg was me niet eens opgevallen Ik dacht eerst aan een haar voor de lens, maar hij is alleen net over haar kaak te zien.
          ze zal daar op het strand in slaap gevallen zijn in de zon met een beetje kwijl langs haar wang

          effe serieus, hoe langer ik ernaar kijk hoe meer ik van mening ben dat de scherpte wel goed zit hoor. de zon belicht het rechtse oog en vandaar dat het imho mooier is om dat oog scherp te hebben ipv het oog in de schaduw
          knap werk
          5DmkIII en wat glas

          Comment


          • #20
            Re: Hééél zelden..

            Ik vind juist dat onscherpe ook wat storend.maar ik ben dan denk iik toch nog teveel leek??
            Maar goed, ik moet dit eerst zelf maar eens op papier zien te krijgen...haha lukt me zeker nog niet.
            ik dacht dat de ogen juist altijd scherp moesten zijn.

            Comment


            • #21
              Re: Hééél zelden..

              Da's knap zie
              Jochenvde Photography
              Flickr

              Comment


              • #22
                Re: Hééél zelden..

                De lichte schijn is een haartje wat niet in focus is, omdat de zon erop schijnt valt ze extra op. Omdat er toch niet veel scherp was, mag ze imo blijven staan.
                Om aan de onscherpte een "uitlegske" te geven (thanks Paly ): Compositie, licht, blik trekken de aandacht sowieso naar de linkerkant van het beeld. Haar linkeroog (rechts) ligt in't midden van het beeld en zou de plaat onrustiger maken moest er meer aandacht op liggen (scherp).
                Maar zoals ik zei; voor mij is het uitlegske niet nodig, ik ben tevreden van de plaat.

                @Matthias: Die kwijl is aan de stud-fotograaf te wijten, logisch..

                @Moontje: Das idd zo'n "regeltje" waar ik het over had. T'is beter om het richtlijn te noemen. Niks moet.

                Comment


                • #23
                  Re: Hééél zelden..

                  Mij bevalt deze foto wel.
                  Door het lichte én scherpe deel links te plaatsen blijft de aandacht daar hangen.
                  Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

                  Comment


                  • #24
                    Re: Hééél zelden..

                    Vind dit zeker niet een van je beste. Persoonlijk vind ik de foto met bandloos topje en froufou meisje hier boven uitsteken.

                    In een oogopslag werd ik afgeleid naar de donker holte, schaduw in de mond. Steekt zwaar af tegen de zachtheid qua kleuren en toon in de rest van de foto. Ik geef gewoon het buikgevoel weer dat ik kreeg toen ik em net zag, klinkt erger dan het is.

                    Het dichtste oog dat ook onscherp is, wringt ook beetje. Alsook de "uitgesmeerde" makeup door de onscherpte.

                    Comment


                    • #25
                      Re: Hééél zelden..

                      Oorspronkelijk geplaatst door Lennert Bekijk bericht
                      De lichte schijn is een haartje wat niet in focus is, omdat de zon erop schijnt valt ze extra op. Omdat er toch niet veel scherp was, mag ze imo blijven staan.
                      Om aan de onscherpte een "uitlegske" te geven (thanks Paly ): Compositie, licht, blik trekken de aandacht sowieso naar de linkerkant van het beeld. Haar linkeroog (rechts) ligt in't midden van het beeld en zou de plaat onrustiger maken moest er meer aandacht op liggen (scherp).
                      Maar zoals ik zei; voor mij is het uitlegske niet nodig, ik ben tevreden van de plaat.

                      @Matthias: Die kwijl is aan de stud-fotograaf te wijten, logisch..

                      @Moontje: Das idd zo'n "regeltje" waar ik het over had. T'is beter om het richtlijn te noemen. Niks moet.
                      kwijler



                      grtjs,

                      jeannot

                      Comment


                      • #26
                        Re: Hééél zelden..

                        Oorspronkelijk geplaatst door Lennert Bekijk bericht
                        Ik blijf erbij dat de scherpte helemaal zoek is online, soit.
                        Scherpte op de ogen; ik weet dat ze 'op het voorste oog moet liggen'. Ik vind (hier) van niet.
                        De agressieve mond zie ik niet echt. Miss het out of focus haartje dat de mond wat doet zakken in de hoeken?
                        Monica: Geen idee, ik ben geen pro. Tip: Schrijf eens een paar van die 'bd-regeltjes' op en kijk dan in de Vogue
                        Bedankt voor de reacties allemaal

                        Dank voor de tip, maar de Vogue is niet echt aan mij besteed Begrjip me niet verkeerd...het zijn prachtige bladen, maar ik heb er niets mee. Met die 3 kleine meiden van me ben ik al blij als mascara op mijn ogen geknald heb 's ochtends
                        Wat me wel grappig lijkt is om zelf eens zo opgemaakt te worden...wie weet ooit

                        Comment


                        • #27
                          Re: Hééél zelden..

                          Ik vind het overigens NIET storend dat het rechter oog scherp is en het linker niet. Soms kan het heerlijk bevrijdend zijn om je van regeltjes los te breken. Good for you

                          Comment


                          • #28
                            Re: Hééél zelden..

                            super gewoon
                            into minimal techno

                            Comment


                            • #29
                              Re: Hééél zelden..

                              Ik heb moeite bij deze plaat. De onscherpte stoort mij danig, ik mis ok wat contrast, maar.....
                              Als die foto voor jouw goed is, dan is het een goeie.
                              Wellicht volgen wij iets te veel de strakke regeltjes van belichting en compo

                              Comment


                              • #30
                                Re: Hééél zelden..

                                Als dit op voorhand in het hoofd was van de fotograaf is de opname gewoon uitstekend te noemen en dan ook een pluimpje voor hem en het model.

                                Groeten Nies

                                Comment

                                Working...
                                X