Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Naomi

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Naomi

    Ik snap wat je wil zeggen maar vind het een aparte denkwijze.
    Dit zorgt natuurlijk voor de variatie, waar sommigen op wachten.

    Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht

    Een goede foto wordt niet gemaakt met effecten achteraf.
    Helemaal mee eens, alhoewel
    met photoshop kan je ook aardige dingen.

    Groetjes Dimitri Van de Velde

    Comment


    • #17
      Re: Naomi

      Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
      Mag ik weten welke camera je hebt ? Ik zou graag weten welke camera dit kan .
      Is redelijk oude technologie hoor, paar jaar terug kon een Canon S80 dat ook al. Gewoon één van de basiskleuren kiezen in een menu en de camera doet de rest.

      Ivm foto, lijkt mij niet meer dan kiekje.
      Je kan het beeld ook bekijken als de hand die de aarbei uit de mond haalt, ipv erin.

      Comment


      • #18
        Re: Naomi

        Deze is speciaal voor Control-Z Met de gladde arm of hand



        Dat is de originele foto, wel een beetje bewerkt in lightroom want het was een raw bestand.



        Heb de foto aan een paar mensen laten zien en die zeggen allemaal wow, niet om de foto hoor maar omdat het een zwart witte foto is met een rode( fel rood ) aardbei.
        En van die haartjes storen mij niet, vind dat juist goed omdat er dan meer details in de foto zitten en niet zo soft is.

        Groetjes, Andy

        Comment


        • #19
          Re: Naomi

          o jee, ik bedoel in mijn comments net dat die harige arm goed is! Dat contrasteert met het onschuldige kindje.

          De zwartwitte versie is een dijk van een plaat hoor die is inhoudelijk en esthetisch en technisch echt goed.

          natuurlijk vinden veel mensen die rode aarbei in een zwartwitfoto super. met alle respect maar dat zijn dan waarschijnlijk geen mensen die onderlegd zijn in de fotografie.

          Comment


          • #20
            Re: Naomi

            Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
            natuurlijk vinden veel mensen die rode aarbei in een zwartwitfoto super. met alle respect maar dat zijn dan waarschijnlijk geen mensen die onderlegd zijn in de fotografie.
            Ik ga dat toch beamen...

            Ik vind nochtans de kleurenversie ook super... de tinten van rood/roos/oranje die daar in zitten zijn enorm variërend, zodat ze m.i. zelfs boeiend worden; Het maakt m.i. de foto gewoon spannender.

            Ik ben iemand die houdt van contrast en en een waarom in zwart/wit... dus voor mij nu even de kleurenversie.

            Comment


            • #21
              Re: Naomi

              Sorry hoor maar dat had ik verkeerd begrepen, vind het fijn dat jullie comments gegeven hebben. ben nog geen jaar bij fotografie bezig en heb hier op dit forum al veel bijgeleerd.

              Groetjes, Andy

              Comment


              • #22
                Re: Naomi

                Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
                Is redelijk oude technologie hoor, paar jaar terug kon een Canon S80 dat ook al. Gewoon één van de basiskleuren kiezen in een menu en de camera doet de rest.
                Zo leer ik weeral bij.

                Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
                Ivm foto, lijkt mij niet meer dan kiekje.
                Een "kiekje" zou ik het toch niet noemen... scherp, redelijk goeie compo, egale achtergrond, goed belicht, goeie scherptediepte. Dit zijn voor mij niet echt de kenmerken van een "kiekje"

                Comment


                • #23
                  Re: Naomi

                  1) amateurfotoJaar van herkomst: 1899 (DBL ) (2) foto (toon de herkomst via de etymologiebank) (3) Amateurfoto, gelegenheidsfoto => snapshot.

                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                  Comment


                  • #24
                    Re: Naomi

                    Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
                    Een "kiekje" zou ik het toch niet noemen... scherp, redelijk goeie compo, egale achtergrond, goed belicht, goeie scherptediepte. Dit zijn voor mij niet echt de kenmerken van een "kiekje"
                    Dus kiekjes moeten onscherp, slecht belicht en storende achtergrond hebben?

                    Ik zie hier een eenvoudige centrale compositie op de aarbei. Scherpte is tegenwoordig met AF geen probleem (hoewel beetje bewegingsonscherpte op onderlip en kin, maar dat is geen zonde) en een egale muur op de achtergrond van een foto is ook niet bijster zeldzaam tegenwoordig.

                    De TS noemt de foto zelf heel onverwachts, spontaan genomen.
                    Heb ik niets op tegen, maar we moeten er ook dan niet meer van maken dan dat het is.

                    Comment

                    Working...
                    X