Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De bloemekes water geven

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • De bloemekes water geven



  • #2
    Re: De bloemekes water geven

    Je onderwerp staat in het donker tegen een lichte achtergrond. De achtergrond is te duidelijk aanwezig en rommelig. Je moet zoveel onderbelichten om een correct belichte foto te hebben, dat je onderwerp er niet meer uitkomt.
    Het kind en zijn expressie moeten de foto gaan maken, omdat ze scherp zijn. Da's hier voor mij duidelijk niet genoeg. Bovendien kies je voor een weinig interessante centrale compo.
    Voor mij niet meer dan een kiekje waar niet bij nagedacht is. Bij deze, geef ik je in mijn commentaar een hele cursus fotografie mee, wat ik normalerwijze niet doe in showcase.

    Comment


    • #3
      Re: De bloemekes water geven

      onderwerp is leuk maar de opnamen zijn slecht.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: De bloemekes water geven

        mooi belichte en scherpe foto's hadden hier een beter oooh's en aaaah's kunnen geven.

        met een dslr of een compactje?
        en exif info van de foto's? kunnen hepen om betere te beoordelen
        nikon stuff

        Comment


        • #5
          Re: De bloemekes water geven

          Sorry Johan,

          het ziet er een leuk manneke uit maar ik vind dit geen showcase materiaal.
          Zowat alles is fout aan de foto, scherpte, licht en compositie
          www.sergioprodi.com
          Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon!

          Comment


          • #6
            Re: De bloemekes water geven

            Idd geen showcase materiaal. Uiteraard zijn we als ouder altijd trots op foto's van onze kinderen, en voor jou is dit misschien 'showcase' waardig, maar als iedereen zijn snapshots daarom hier komt posten dan kunnen we evengoed de beginnershoek en fotobeoordeling afschaffen... Een minimum aan zelfkritiek alvorens men post is toch wel een vereiste, dacht ik.

            Dus hup naar beginnershoek ermee, daar kan je kritiek vragen.

            Comment


            • #7
              Re: De bloemekes water geven

              Men spreekt hier enkele berichten hoger over zelfkritiek, dat is heel correct al was het dat dit -zeker als men dicht bij het onderwerp staat- heel moeilijk is. Eigenlijk zou er een verbod moeten staan op het posten van bepaalde foto's (waaronder foto's van eigen kinderen) die men omdat men te dicht bij het onderwerp staat zelf heel moeilijk kan beoordelen.
              Deze foto's hebben voor de ouders zeker een waarde, maar dat wil nog niet zeggen dat het goede foto's zijn die voor een buitenstaander ook interessant zijn.
              Maar voor het familie album is het zeker iets, hij staat er guitig op en deze foto zal later nog herinneringen oproepen.
              Vriendelijke groeten,Raf

              www.rafvandenbogaert.be

              Comment


              • #8
                Re: De bloemekes water geven

                Allemaal groot gelijk natuurlijk.
                Dit was eigenlijk ook maar een herinneringskiekje van m'n zoontje,
                en inderdaad hij was eigenlijk echt alleen maar bedoeld om hem in een familie-album te steken.
                Ik ben inderdaad apentrots op mijn zoontje en vind deze foto (voor mij althans) de moeite om hem te delen, alleen is de vraag of dit wel het ideale forum is.
                toch bedankt voor de reactie.

                Comment


                • #9
                  Re: De bloemekes water geven

                  moest deze eerder in beginnershoek of beoordeling gestaan hebben dan had de soms "grovere" kritiek minder geweest.

                  gewoon opletten waar je post
                  nikon stuff

                  Comment

                  Working...
                  X