Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
Op zijn site staat ze tussen de bowling kegels.
Vind van die foto's de compositie wel minder. Spijtig hadden ook mooie exemplaren kunnen zijn!
De drie hierboven zeker showcase waardig! doe zo voort :-)
De pose in 1 vind ik perfect. Heerlijk lijnenspel met het repetitieve, gevormd door het lichaam. Dan zie je de omgeving, en dan vraag ik ma af wat deze bijdraagt... Compo is leuk, maar 't valt erg op dat het en bowlingbaan is, en dan mis ik toch het gegeven bowling.
Tweede kan me helemaal niet bekoren, omdat hij heel artificieel verscherpt lijkt.
Derde is misschien wel de beste, maar is een bowlingbaan een zwembad ?
3e pose is een beetje tegenstrijdig ... hoge hakken om benen langer te maken en dan een camerastandpunt dat ze weer korter maakt en de heuplijnen doet vervagen. Het model krijgt daardoor weinig flatterende proporties.
De eerste pose doet het model veel meer eer aan.
Hakjes aan bij één.
Bij twee misschien wat spannender licht kunnen gebruiken.
Drie is origineel van standpunt, maar niet echt mijn ding.
Al bij al: mooi reeksje
Wat betreft dat spannender licht, dat zou bij iedere opname mogen.
Wat betreft het neerkijkende camera standpunt, dat is meestal niet echt flatterend.
Het standpunt bepaald hoe je model bekeken wordt, van nature uit bekijken wij mensen (kinderen uitgezonderd) op gelijke hoogte. Door een hoog standpunt te kiezen stel je jezelf als fotograaf boven je model, je model wordt hierdoor minderwaardig.
Door van een iets lager standpunt te fotograferen wordt je model een beetje opgehemeld, iets om naar op te kijken.
Ik begrijp wel dat je hebt willen zoeken naar een mogelijkheid om de lijnen van de omgeving mee in je beeld op te nemen, maar ik vind het minder geslaagd.
Comment