Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tattoo portret

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Tattoo portret

Met aandacht gelezen wat hier allemaal geschreven werd... Had de foto nog niet gezien, wegens te weinig tijd de voorbije weken.
    Ik ga er me niets van aantrekken van al die comments. Ik vind het een schitterende foto. Het speelse model, met haar toch wel ruig overkomende tattoo, in een achtergrondkleur die ik perfect bij alle tinten vind passen. Zelfs de rommelige ondergrond (ik vind hem niet rommelig, maar hij heeft detail dat je niet krijgt met een rol studiopapier) hoort er bij... denk hem even weg (of kloon hem weg, als je hem niet weg kan denken) en de foto wordt veel sterieler, wat hij zeker niet nodig heeft.

Heel mooi werk, Raf. Benieuwd naar de reeks.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Henk47 Bekijk bericht
      Sorry Jorgen, dit is een belachelijke opmerking. Ik mag mijn mening uiten, daar is dit forum ook voor bedoeld, en ik heb die ook nog verduidelijkt. Ik ben niet populair, en ik weet dat ik mij door mijn eerlijke comments ook niet populair maak hier op BD. Het zij zo. En speel asjeblieft niet op de man, ik dacht dat je anders was.
      Henk
      Henk,
      je eerste comment op de foto was zelf zwaar op de man gespeelt
      dat doe je ook niet !
      verder kan ik de foto zeker waarderen, ik ben zelf niet zo thuis in studiofotografie
      maar de foto heeft wel iets ,het totaal pakket spreekt me wel aan
      mooi vrolijk model ,goede compo, de vloer past perfect in het plaatje

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gert1971 Bekijk bericht
        Henk,
        je eerste comment op de foto was zelf zwaar op de man gespeelt
        dat doe je ook niet !
        verder kan ik de foto zeker waarderen, ik ben zelf niet zo thuis in studiofotografie
        maar de foto heeft wel iets ,het totaal pakket spreekt me wel aan
        mooi vrolijk model ,goede compo, de vloer past perfect in het plaatje
        Ja, dat klopt, Gert. Ik hoop dat je de rest van het verhaal ook gelezen hebt.
        Ik ben het ermee eens dat het geen zin heeft om andermans foto af te kraken. Dus geen afkeurende reactie zonder gegronde onderbouwing. Daar zat ik fout mee. Ik ben ook maar een mens hè en maak dus ook fouten.
        aanhaling van quote door TS: "Het probleem is dat als je niet alles leest, dan weet je ook niet dat Henk de foto niet kon plaatsen (maar na wat uitleg zijn mening wel heeft herzien)."
        =Henk
        Kijken en zien zijn verschillende dingen. Als je iets ziet, laat maar weten via hatsekideesjingboemtralalalala@gmail.com of tararaboemsidee@gmail.com
        (BD1383NL)

Comment

Gaan we nog foto's beoordelen of is het laten we een BD-er-bashen-dag vandaag?
          Soms word ik ziek van dat wekenlange nagewauwel en gehak op medeforummers.
          2 weken later NOG ZO reageren op een reaktie van een forummer (henk) wat je niet gepast vindt.
          Ik vind het ook zonde van deze prachtige foto, waar RAF, naar mijn mening, gewoon verdomd trots op mag zijn.
          Back to topic plz?

Comment

hou het draadje proper,en beoordeel de foto,met goed of slecht
            en hou in godsnaam op met dat "selling the drama" spelletje.
            op deze manier komen er meestal slotjes op draadjes door
            op de "man " bal" te spelen
            en is de TS het slachtoffer
            grtjs,

jeannot

Comment

Ik ben ook maar een mens hè en maak dus ook fouten.
              Een van de mooiste understatements die ik in lange tijd heb gehoord

Ik denk dat wij allen dit jasje soms aan kunnen trekken ... zo ook ik

Laten we niet vergeten dat wij allen hier zitten om onze hobby te beoefenen... mooie plaatjes te schieten en deze met jullie (ons allen ) hier te delen.

Soms zijn we dronken.. soms zijn wij de weg kwijt, soms zijn we jaloers en soms hebben we onze dag gewoon niet. Period!

Mijn simpele advies is..... heb respect voor de medemens.... beginner.. blank, bruin, geel, groen, whatever....

Maar aan de andere kant.. wees toch een beetje jezelf.
              Ik pak graag een zak popcorn en volg de topics op mijn eigen... eigenwijze manier
              Groetjes, Jörgen
              www.beautyshoot.nl

Comment

Ik ben ook maar een mens hè en maak dus ook fouten.
                Het is je volledig vergeven.
                Oorspronkelijk geplaatst door MadMax Bekijk bericht
                Een van de mooiste understatements die ik in lange tijd heb gehoord

Ik denk dat wij allen dit jasje soms aan kunnen trekken ... zo ook ik

Laten we niet vergeten dat wij allen hier zitten om onze hobby te beoefenen... mooie plaatjes te schieten en deze met jullie (ons allen ) hier te delen.

Soms zijn we dronken.. soms zijn wij de weg kwijt, soms zijn we jaloers en soms hebben we onze dag gewoon niet. Period!

Mijn simpele advies is..... heb respect voor de medemens.... beginner.. blank, bruin, geel, groen, whatever....

Maar aan de andere kant.. wees toch een beetje jezelf.
                Ik pak graag een zak popcorn en volg de topics op mijn eigen... eigenwijze manier
                Jörgen dit zijn wijze woorden, ikzelf neem het niemand kwalijk als iemand mij zegt dat deze stijl van fotografie niet zijn stijl is, zo probeer ik ook nooit te zeggen dat mijn stijl de enige goede is.
                Ik zeg probeer want ook ik ben niet foutloos.
                Natuurlijk is het zo dat je als fotograaf achter je werk staat, als dat dan als fout of niet goed aanzien wordt ga je trachten dit te verdedigen indien nodig.
                Natuurlijk zou het ook kunnen zijn dat je iets over het hoofd gezien hebt en dat je een fout moet toegeven.

Nu ga ik hier even over uitwijden:
                Onlangs las ik iets waarvan ik dacht dat is mooi (helaas was het niet op het forum).
                Een fotograaf-uitgever (wereldwijd bekend binnen een bepaald fotogebied) had geschreven "Ik heb het boek uitgegeven met m'n eigen foto's en voor bepaalde foto's heb ik gekozen voor die fotograaf want die is daar zoveel beter in".
                Is dat niet mooi, ook al gaat het om publicatie's en centen dan nog primeert het beeld en is alle eidelheid ver zoek.

Als we zouden proberen hier op het forum die mentaliteit aan te houden en de foto's te bekijken binnen de context, stijl en het genre ... en zonder competietie gevoel zouden beoordelen zou het wel iets gemoedelijker zijn.
                Langs de andere kant moet je het ook zo bekijken, niet iedereen heeft het doorzicht om een foto in een bepaalde stijl in te delen en kan objectief beoordelen, dan is het soms wel eens leerrijk om (ook al gaat het van de foto / topic afwijken) het een en ander te bekritiseren en bediscussieren, in de hoop dat mensen ook daarvan bijleren.

Dit omdat fotografie in de eerste plaats leuke foto's maken is maar ook een heel ruim medium, veel ruimer dan wat hier op BD te zien is.
                Vriendelijke groeten,Raf

www.rafvandenbogaert.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door photogRAF Bekijk bericht
                  Het is je volledig vergeven.

Jörgen dit zijn wijze woorden, ikzelf neem het niemand kwalijk als iemand mij zegt dat deze stijl van fotografie niet zijn stijl is, zo probeer ik ook nooit te zeggen dat mijn stijl de enige goede is.
                  Ik zeg probeer want ook ik ben niet foutloos.
                  Natuurlijk is het zo dat je als fotograaf achter je werk staat, als dat dan als fout of niet goed aanzien wordt ga je trachten dit te verdedigen indien nodig.
                  Natuurlijk zou het ook kunnen zijn dat je iets over het hoofd gezien hebt en dat je een fout moet toegeven.

Nu ga ik hier even over uitwijden:
                  Onlangs las ik iets waarvan ik dacht dat is mooi (helaas was het niet op het forum).
                  Een fotograaf-uitgever (wereldwijd bekend binnen een bepaald fotogebied) had geschreven "Ik heb het boek uitgegeven met m'n eigen foto's en voor bepaalde foto's heb ik gekozen voor die fotograaf want die is daar zoveel beter in".
                  Is dat niet mooi, ook al gaat het om publicatie's en centen dan nog primeert het beeld en is alle eidelheid ver zoek.

Als we zouden proberen hier op het forum die mentaliteit aan te houden en de foto's te bekijken binnen de context, stijl en het genre ... en zonder competietie gevoel zouden beoordelen zou het wel iets gemoedelijker zijn.
                  Langs de andere kant moet je het ook zo bekijken, niet iedereen heeft het doorzicht om een foto in een bepaalde stijl in te delen en kan objectief beoordelen, dan is het soms wel eens leerrijk om (ook al gaat het van de foto / topic afwijken) het een en ander te bekritiseren en bediscussieren, in de hoop dat mensen ook daarvan bijleren.

Dit omdat fotografie in de eerste plaats leuke foto's maken is maar ook een heel ruim medium, veel ruimer dan wat hier op BD te zien is.
                  Je moet de schuld niet leggen bij de TS of "intolerante ijdele fotografen die niet tegen kritiek kunnen", daar ging het niet om. Het ging om hoe en wat je zegt in je kritiek. Dàt verziekt de sfeer. Dàt is intolerant en dàt is misplaatste ijdelheid ("het is niet mijn ding dus het is slecht".). Logisch dat daarop gereageerd wordt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Irineas Bekijk bericht
                    Hear Hear

Je ziet een polarisatie optreden tussen de glamourboys en de niet glamourboys.
                    Dat zie je steeds meer in alle fora.

Een advies aan allen:
                    Lust je dit soort foto's niet, reageer dan alleen op de foto's die wel je smaak zijn en niet op andere foto's die geheel je smaak zijn zijn.
                    Wederom een link ter overdenken.
                    Forum voor alles over (digitale) fotografie, maar wat niet in de overige forums past. Voor onderwerpen die niets met fotografie te maken hebben, kun je het forum Chit Chat gebruiken.

En deze foto.
                    Ik vind hem lekker ruig, natuurlijk, en vooral werkelijk.
                    En die vloer hoort hier zo bij.
                    Dit is goed gezien, goede compo en lekkere kleuren die het verder afmaken.
                    Geen crols gedoe tegen van alles en nog wat.
                    Geen overbelichte te zwar opgemaakte mensen.
                    Maar een mens zoals het mens echt is.
                    Gewoon op een stoel op een vieze vloer die er daardoor juist aan de foto bijdraagt.
                    En wat nog meer is:
                    Deze fotograaf heeft hier duidelijk een goede interactie met het model.
                    En dat zie je ook aan haar.

Ik hou hier van . helemaal goed.
                    I second that.....

Eigen commentaar nu :

Ik geniet van naar dat model te kijken. Eindelijk eens een natuurlijke pose, geen gemaakt pokerface, maar een mooie natuurlijke lach. Het model is zich duidelijk aan het amuseren.
                    Enige minpuntje in mijn ogen is, dat de tatoo's niet overal even goed uitkomen.

Maar het is een zalige plaat.

Comment

Working...
                    X