Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Garage G.V.K.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Garage G.V.K.

Re: Garage G.V.K.

Tweede is wel goed gevonden.

Wel hoog snapshot gehalte allemaal.... verlies alleen het zelfdiscipline niet qua selecteren.

Comment

Als ik dit vergelijk met je vorige post, vind ik dit helemaal niets . Zijn inderdaad snapshots en niet meer dan dat
      D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

Comment

Dus reportage beelden zijn snapshots? Snapshots zijn spontane kiekjes, hier is duidelijk gelet op kadrage en licht en dan spreekt men niet meer van snapshots. Ik heb de indruk dat deze benaming nogal snel gegeven wordt aan alles wat niet geënsceneerd is en met modellen. De vergelijking met "de vorige post" is dan ook totaal irrelevant. 't Is een andere vorm van fotografie en heeft niets met elkaar te maken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door eatjunkbecomejunk Bekijk bericht
          Dus reportage beelden zijn snapshots? Snapshots zijn spontane kiekjes, hier is duidelijk gelet op kadrage en licht en dan spreekt men niet meer van snapshots. Ik heb de indruk dat deze benaming nogal snel gegeven wordt aan alles wat niet geënsceneerd is en met modellen. De vergelijking met "de vorige post" is dan ook totaal irrelevant. 't Is een andere vorm van fotografie en heeft niets met elkaar te maken.
          Jammer dat er dan geen "reportage topic" bestaat. Of misschien "fotojournalistiek"?

Tuurlijk denk je na over licht en compositie, dat doe ik persoonlijk bij élke foto.
          Maar de eerste & laatste foto kan je toch moeilijk wereldschokkende platen noemen.

Ik heb respect voor je doel om mensen vast te leggen in hun omgeving en bezigheid, is vaak zeer boeiend. Maar de beelden hier zijn niet zo spannend en meer voorspelbaar. Met uitzondering van de tweede dus, die geeft nog interessant/grappig perspectief & compositie.

Comment

De kleuren vind ik mooi, het blauw is mooi opgenomen.

Maar op de eerste foto had ik toch eens met een stofborstel gepasseerd zodat de vingers op de deur toch al iets minder zichtbaar waren.

op de 2de had je de kadrage toch beter bekeken, zijnde de 2 liftpalen in beeld ipv 1, de auto recht ipv licht schuin. En nog beter qua onderwerp hab ik toch iets gewacht tot de mekanieker de wagen controleerde onderaan, de camera dichter tegen de bodem van de wagen, AF selektie punt op het gezicht van de mekanieker, klein diafragmagetal (voor de DOF) en alles in zwart-wit.

De 3de is al geen snapshot meer, die vind ik de knapste.
            Canon 5D & 40D, wat gLas van 10 tot 300 maal 1,4.

Comment

Het is in mijn ogen in ieder geval geen showcase-materiaal. Maar meer dan de helft wat hier gepost wordt , hoort daar niet thuis.
              D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

Comment

Als alle 'snapshots' van dit niveau zouden zijn, dan was de wereld een betere plaats. Ik vind het sterke reportage beelden. Mooi van kleur, goed van DOF en compositie

Oorspronkelijk geplaatst door danielsl Bekijk bericht
                Het is in mijn ogen in ieder geval geen showcase-materiaal. Maar meer dan de helft wat hier gepost wordt , hoort daar niet thuis.
                Ik zou zeggen: doe er iets aan!
                www.pixation.be

Comment

leuke reeks, maar zeker geen garage waar ik mijn wagen zou brengen...wat een bende.
                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

goede reportagebeelden met personen die eerlijk in de camera kijken.
                    (geen vals geglimlach en zo)

Comment

Dus reportage beelden zijn snapshots?
                      Hoog snapshot gehalte zei hij, da's geen snapshot, en hoog kan ook nog vanalles zijn

Ik ga in hoge mate akkoord, al weet ik niet zo goed waarom...
                      Mss omdat ik wat spannender licht mis, of omdat het gezicht overal in het midden staat, subtiel tikje vignettering dat kan helpen, de spiegel in de eerste, zelfs geen Laureline-kalender a/d muur, ...

De meeste klanten zullen hier echter al wel tevreden mee zijn.

Comment

dat is dan het nadeel van een supersterke knappe modellenreeks te posten en erna reportagewerk.
                        Alletwee even goed gewoon een ander genre. En de mensen blijven denken aan de reeks met laureline of verwachten telkens een reeks met knappe modellen. terwijl deze topic eigelijk wel MENSEN en modellen heet
                        2 en 3 zijn zeer mooi, 1 kan me minder bekoren.
                        Zoals eerder gezegd, moesten alle 'snapshots' er zo uitzien zouden we allen zonder werk zitten.
                        http://www.melissavanbelle.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Melissa Van Belle Bekijk bericht
                          dat is dan het nadeel van een supersterke knappe modellenreeks te posten en erna reportagewerk.
                          Alletwee even goed gewoon een ander genre. En de mensen blijven denken aan de reeks met laureline of verwachten telkens een reeks met knappe modellen. terwijl deze topic eigelijk wel MENSEN en modellen heet
                          2 en 3 zijn zeer mooi, 1 kan me minder bekoren.
                          Zoals eerder gezegd, moesten alle 'snapshots' er zo uitzien zouden we allen zonder werk zitten.
                          idd, zeer juist,en ik kan enkel hier aan toevoegen dat deze reeks zeer indrukwekkend is voor mij de 2de graag

grtjs

gNo

Comment

Ferme foto's!
                            Dit noem ik bijlange na geen snapshots! Ik vind ze alle drie knap, met lichte voorkeur voor de eerste! Meer van dadde (niet alledaagse fotografie)
                            www.brunodyserinck.be
                            https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                              maar zeker geen garage waar ik mijn wagen zou brengen...wat een bende.
                              grt,bouk.
                              Die met de meeste rommel, zijn meestal de goeie

Knappe reportage fotografie

Comment

Working...
                              X