Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Een vlotte fotografe tegengekomen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Een vlotte fotografe tegengekomen

Ik vind de foto's ook totaal niet showcase-waardig, iedereen kan ze genomen hebben met een compactje. De kadrage heeft niet veel om het lijf, de eerste foto is veel te donker, en ik vind de positieve commentaren hier zelfs een belediging voor de prachtige dingen die vaak in deze schowcase verschijnen.
    www.wannabes.be ~ www.morlion.net ~ Flickr

Comment

In showcase mag je je inderdaad verwachten aan harde kritiek en zeer strenge beoordeling op de foto . . . NIET op de topic starter . . . alle off topic posts werden dus verwijderd, incluis de persoonlijke aanvallen.
      There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
      A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
      Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
        In showcase mag je je inderdaad verwachten aan harde kritiek en zeer strenge beoordeling op de foto . . . NIET op de topic starter . . . alle off topic posts werden dus verwijderd, incluis de persoonlijke aanvallen.
        Ik heb lang nagedacht hoe toch hier weer mee om te gaan.
        Wat de laatste tijd erg opvalt is de kritiekloze applausmachine of het hakken op elkaars mening bij een overproductie van veelal relatief matig overgecorrigeerde foto's in alle SC fora.
        Gewone niet zwaar nabewerkte foto's worden afgesabeld in SC's ten opzichte van bewerkte foto's, en dat kan nooit de bedoeling zijn.
        Deze foto's zijn onbewerkt.
        Het mooie van deze vorm van fotografie is het tonen van die mimiek, dat lijnenspel van het gelaat en die weergave van die stemming in dat gelaat, het leven er in terug herkennende.

Zwaar gecorigeerde en perfect gemaakte glamour gezichten geven een geheel andere catagorie foto's weer die niet te vergelijken zijn met deze vorm van fotografie.
        Maar daarom iseen van beide niet minder goed of inferieur aan de ander.
        Er wordt bij glamourfotografie dan veel meer gewerkt naar alle mogelijkheden van bewerking en het tonen van het perfecte glamour beeld van een model.

Echte rauwe werkelijke foto's moeten kunnen co-existeren naast deze fotografievorm en evengoed eerlijke meningen oogsten die respecteren dat het een ander soort fotografie is.
        En wanner ik via mail wordt benaderd over foto's dan noem ik dat gemiep.
        Hier moet men hun mening zeggen, niet mailen, daar zit ik niet op te wachten.

En als het je smaak of ding niet is, dan reageer je toch niet !.
        Dat kan en mag namelijk ook.
        Iedere dag wat leren is iedere dag kwalitatief geleefd. Iedere dag wat lol is iedere dag kwalitatief lollig geleefd. iedere dag een foto is een kwalitatief super leven met veel lol

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Irineas Bekijk bericht
          Ik heb lang nagedacht hoe toch hier weer mee om te gaan.
          Wat de laatste tijd erg opvalt is de kritiekloze applausmachine of het hakken op elkaars mening bij een overproductie van veelal relatief matig overgecorrigeerde foto's in alle SC fora.
          Gewone niet zwaar nabewerkte foto's worden afgesabeld in SC's ten opzichte van bewerkte foto's, en dat kan nooit de bedoeling zijn.
          Deze foto's zijn onbewerkt.
          Het mooie van deze vorm van fotografie is het tonen van die mimiek, dat lijnenspel van het gelaat en die weergave van die stemming in dat gelaat, het leven er in terug herkennende.

Zwaar gecorigeerde en perfect gemaakte glamour gezichten geven een geheel andere catagorie foto's weer die niet te vergelijken zijn met deze vorm van fotografie.
          Maar daarom iseen van beide niet minder goed of inferieur aan de ander.
          Er wordt bij glamourfotografie dan veel meer gewerkt naar alle mogelijkheden van bewerking en het tonen van het perfecte glamour beeld van een model.

Echte rauwe werkelijke foto's moeten kunnen co-existeren naast deze fotografievorm en evengoed eerlijke meningen oogsten die respecteren dat het een ander soort fotografie is.
          En wanner ik via mail wordt benaderd over foto's dan noem ik dat gemiep.
          Hier moet men hun mening zeggen, niet mailen, daar zit ik niet op te wachten.

En als het je smaak of ding niet is, dan reageer je toch niet !.
          Dat kan en mag namelijk ook.
          echte rauwe werkelijke foto's mogen ook correct belicht worden, de nodige scherpte hebben... boeiende compo's hebben enzovoort...
          meer nog, als je digitaal & zeker als je in raw fotografeert is nabewerking inherent (staan hier genoeg zeer zinvolle topics over op het forum)
          voor mij hebben deze eerlijke rauwe foto's totaal geen showcasemeerwaarde... leuk wel voor alle betrokkenen...
          mijn eerlijke respectvolle rauwe mening
          Scotty... beam me up !!!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lana Bekijk bericht
            echte rauwe werkelijke foto's mogen ook correct belicht worden, de nodige scherpte hebben... boeiende compo's hebben enzovoort...
            meer nog, als je digitaal & zeker als je in raw fotografeert is nabewerking inherent (staan hier genoeg zeer zinvolle topics over op het forum)
            voor mij hebben deze eerlijke rauwe foto's totaal geen showcasemeerwaarde... leuk wel voor alle betrokkenen...
            mijn eerlijke respectvolle rauwe mening
            Je vind ze te donker, dat mag.
            Maar dat is mijn eigenzinnige stijl die ik er op na mag houden.
            Daartegenover zijn de vaak te fel belichte foto's niet mijn smaak.

En om dan te hakken op scherpte, is makkelijk, zeker als je de onderlinge haren kunt tellen en die er letterlijk haarscherp op staan.
            Maar het toont wederom wat ik bedoel te zeggen.
            Iedere dag wat leren is iedere dag kwalitatief geleefd. Iedere dag wat lol is iedere dag kwalitatief lollig geleefd. iedere dag een foto is een kwalitatief super leven met veel lol

Comment

Zo wordt elke (terechte) kritiek over compositie, belichting en scherpte irrelevant natuurlijk.
              Want dit behoort allemaal tot de 'eigenzinnige stijl' van de fotograaf.

groetjes,

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rubenknockaert Bekijk bericht
                Zo wordt elke (terechte) kritiek over compositie, belichting en scherpte irrelevant natuurlijk.
                Want dit behoort allemaal tot de 'eigenzinnige stijl' van de fotograaf.

groetjes,
                Amen.
                Eric Van Aerschot BD0730BE

Comment

Amen 2
                  Groetjes, Jörgen
                  www.beautyshoot.nl

Comment

Working...
                  X