Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Akha

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Akha

De Akha stam te Thailand.
    Toen ik frontale foto's nam van de jongere vrouwen werd mijn portefeuille me net niet hardhandig afgenomen.
    Heb er ook een poging bijgestoken voor een zwart wit omzetting.

Commentaar welkom.
    Nikon D90 + kitlens 18-105 mm f/3.5-5.6
    70-300 mm f/4-5.6 + 50mm f/1.4D AF
    35-70 mm f/2.8

Re: Akha

Geef mij de kleurversie maar... daar draait het in dit soort platen om. Los daarvan vind ik de zw niet mooi omgezet. Te grijs.
    Groetjes, Jörgen
    www.beautyshoot.nl

Comment

Voor mij ook kleur, hoewel ik zelf geen fan ben van dit soort fotosalon foto's (maar da's persoonlijke smaak).

Plaat technisch ok
      www.strobistworkshops.be - www.fotobedrijf.be

Comment

Geloof me als ik zeg dat ik gelukkiger ben met de foto's dan dat ik met de reis zelf was.
        Voor mij persoonlijk de eerste en laatste keer dat ik een aziatisch land heb bezocht,
        voor mij ook geen "vooraf gemaakte sets met acteurs die plaatselijken moeten voordoen" meer.
        35-70 mm f/2.8

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nessler Bekijk bericht
          Geloof me als ik zeg dat ik gelukkiger ben met de foto's dan dat ik met de reis zelf was.
          Voor mij persoonlijk de eerste en laatste keer dat ik een aziatisch land heb bezocht,
          voor mij ook geen "vooraf gemaakte sets met acteurs die plaatselijken moeten voordoen" meer.
          Dat ligt dan puur aan jezelf.
          Geloof me azie en vooral Thailand is prachtig. Maar ja, de Akha's die jij gezien gaat hebben zijn "acteurs". Ik ben naar een echte Akha stam geweest, maar als ik dan zeg dat we de auto (grote pickup truck) 2x heb moeten uitgraven en het laatste stuk met brommerkes moeten doen heb omdat de auto er niet door kon snap je wel dat ze daar niet met een bus toeristen naartoe kunnen.
          En dat ze naar je portefeuille komen, dat is die mensen hun bron van inkomsten. In het dorp waar ik zat, kwam ik als eerste toe de mensen wisten totaal nog niet wie ik was of wat ik daar kwam doen. Direct werd er drank voor mij gehaald en mocht daar ook mee eten en koste mij helemaal niets. En ja ik heb die mensen nadien wel iets gegeven.
          Maar als je naar een land gaat en gewoon de toerist wil uithangen moet je niet boos zijn dat ze je behandelen als een toerist want jij bent de rijke blanke en jij komt een kijken hoe die arme mensjes daar wonen.
          Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
          http://www.stevevandegaer.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Doc_Holiday Bekijk bericht
            Geloof me azie en vooral Thailand is prachtig. Maar ja, de Akha's die jij gezien gaat hebben zijn "acteurs". Ik ben naar een echte Akha stam geweest, maar als ik dan zeg dat we de auto (grote pickup truck) 2x heb moeten uitgraven en het laatste stuk met brommerkes moeten doen heb omdat de auto er niet door kon snap je wel dat ze daar niet met een bus toeristen naartoe kunnen
            Heel herkenbaar

On topic : de kleurenversie
            Canikon 40D - D200, D300

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mexicano Bekijk bericht

On topic : de kleurenversie
              mee eens.
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Geloof me azie en vooral Thailand is prachtig. Maar ja, de Akha's die jij gezien gaat hebben zijn "acteurs". Ik ben naar een echte Akha stam geweest, maar als ik dan zeg dat we de auto (grote pickup truck) 2x heb moeten uitgraven en het laatste stuk met brommerkes moeten doen heb omdat de auto er niet door kon snap je wel dat ze daar niet met een bus toeristen naartoe kunnen.
                En dat ze naar je portefeuille komen, dat is die mensen hun bron van inkomsten. In het dorp waar ik zat, kwam ik als eerste toe de mensen wisten totaal nog niet wie ik was of wat ik daar kwam doen. Direct werd er drank voor mij gehaald en mocht daar ook mee eten en koste mij helemaal niets. En ja ik heb die mensen nadien wel iets gegeven.
                Maar als je naar een land gaat en gewoon de toerist wil uithangen moet je niet boos zijn dat ze je behandelen als een toerist want jij bent de rijke blanke en jij komt een kijken hoe die arme mensjes daar wonen.
                Gelijk heb je wat Thailand en Azië betreft... Maar geloof zeker niet dat de mensen van de Akha stam niet wisten wie je was... De tijden dat dergelijke stammen geisoleerd waren is lang verleden tijd en overal in Thailand zijn "Farang" langs gekomen...

Ik ben in Afrika in gebieden geweest waar je alleen kan komen als je 2 dagen te voet gaat en zelf daar kent men de wandelende dollars de ene pakt het alleen iets subtieler aan dan de andere om een centje bij te verdienen.

Kleurenversie is trouwens een mooi portret.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Remco_D Bekijk bericht
                  Gelijk heb je wat Thailand en Azië betreft... Maar geloof zeker niet dat de mensen van de Akha stam niet wisten wie je was... De tijden dat dergelijke stammen geisoleerd waren is lang verleden tijd en overal in Thailand zijn "Farang" langs gekomen...
                  Ik bedoelde met niet weten wie ik ben dat ze toen nog niet wisten dat ik de vriend was van de kleindochter van een vrouw uit de stam. En dat ze zagen dat ik een buitelander was lijkt me logisch.
                  Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX

Comment

hetgeen wij gezien hebben was gewoon bijna iedere dag hetzlefde, en de houding van de meeste Thais was gewoon ongekend. Waar er iets te zien was was het enige wat hen intresseerde de Bath.

En meningen mogen verschillen, maar Thailand was echt geen paradijs zoals de meesten het verslijten.
                    Het land als een geheel is gewoon gigantisch tegengevallen.
                    De taal kennen en ook een Thaise kennis hebben zal misschien een verschil geven.

De meesten gaan het land niet op hun eentje verkennen vermoed ik.

Maar het ging om de foto en met de reacties ben ik blij
                    35-70 mm f/2.8

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nessler Bekijk bericht
                      hetgeen wij gezien hebben was gewoon bijna iedere dag hetzlefde, en de houding van de meeste Thais was gewoon ongekend. Waar er iets te zien was was het enige wat hen intresseerde de Bath.

En meningen mogen verschillen, maar Thailand was echt geen paradijs zoals de meesten het verslijten.
                      Het land als een geheel is gewoon gigantisch tegengevallen.
                      De taal kennen en ook een Thaise kennis hebben zal misschien een verschil geven.

De meesten gaan het land niet op hun eentje verkennen vermoed ik.

Maar het ging om de foto en met de reacties ben ik blij
                      Altijd welkom om eens mee te gaan en het deftig te gaan verkennen.
                      Chiang Mai en Chiang Rai zijn werkelijk prachtig.
                      Maar je moet durven, ik wist dat ik verloren aan het rijden was op een gegeven moment en ben gewoon door blijven rijden. De dingen die je dan allemaal ziet is gewoon onbeschrijfelijk. Maar het helpt natuurlijk wel als je iemand bij hebt die de taal spreekt.

Comment

Working...
                      X