Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

blue eyed girl

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• blue eyed girl

Hallo,

Onlangs foto genomen van een baby'tje en vroeg me af wat jullie ervan vinden? Zijn er tips die deze foto beter kunnen maken? Zowel omtrent compositie als zwart-wit conversie?

of

Koj

Re: blue eyed girl

grappige benadering, maar zie de titel (in zwart wit) niet terug.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Leuke eerste poging, maar er schort nog wel veel aan, misschien beter in beginnershoek of beoordeling plaatsen in het vervolg.
      Niet geschoten is altijd mis

Comment

Dit hoort toch echt niet thuis in showcase??

Comment

Zonder de discussie aan te gaan of dit nu showcase is of niet, mis ik:

- de titel in de foto (blue eyes?)
          - scherpte
          - een stukje van het hoofd en het beentje

Verder vind ik dergelijke vogelperspectief foto's van kinderen niet echt geslaagd, maar dat is mijn persoonlijke mening.

Misschien was je kleurenversie ook beter aangezien ik veronderstel dat het kindje mooie blauwe ogen heeft...

Heb je exif?
          Al doende leert men...

Flickr

Comment

't Is niet omdat het modelletje showcase is dat de foto het ook is .
            Op een kind neerkijken is zelden een goeie positie. Maar hier twijfel ik toch omdat het echt extreem is en dan wordt het soms wél goed.
            De omzetting vind ik eerlijk gezegd toch wel heel grijs.
            En ze zit heel krap in het kader.
            Ook spijtig van het stukje luier dat komt piepen.
            Scherper op de ogen mag ook vind ik. Eigenlijk mis ik scherpte op het hele gezichtje.
            En ik maar zoeken naar blauwe ogen !
            Moet ik zelf bakker zijn om een mening te hebben over het brood van mijn bakker?
            Oók wandelen met GPS?

Comment

Ik doe niet meer mee
              Last edited by edjeB; 21 mei 2009, 16:52.
              ---------------- Ik doe niet meer mee

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door edjeB Bekijk bericht
                Afzeiken is makkelijk, maar motiveren van je kritieken helpt mensen.

OT: niet scherp, slecht gekaderd, te grijs en te weinig contrast...... het standpunt zo heel hoog kan wel wat hebben.
                De blauwe ogen zijn heel ver te zoeken vrees ik
                da's helemaal niet OT. in de showcase zou men enkel een "bevalt me" of "bevalt me niet" mogen verwachten. Alles wat enkel puur fototechnische opmerkingen uitlokt hoort hier niet thuis.

G
                fijnefotografie.be, blog, workshops en fotostudio te huur in Aalst
                Een beeldscherm is geen aanvaardbare manier om je foto's te presenteren. Kwaliteit komt pas bovendrijven in een print...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door geertvandenbroeck Bekijk bericht
                  in de showcase zou men enkel een "bevalt me" of "bevalt me niet" mogen verwachten. Alles wat enkel puur fototechnische opmerkingen uitlokt hoort hier niet thuis.
                  Dat dacht ik ook.

Afzeiken is makkelijk, maar motiveren van je kritieken helpt mensen.
                  Wat een lelijk woord, afzeiken, enfin, dit was zeker niet mijn bedoeling. Ik motiveer altijd mijn kritieken maar dit hoeft niet in showcase, wel in fotobeoordeling of in beginnershoek.

Maar om je een plezier te doen:
                  - scherpte ontbreekt
                  - afgekapte ledematen
                  - pinlights in de ogen
                  - grijze omzetting

Comment

Ik doe niet meer mee
                    Last edited by edjeB; 21 mei 2009, 16:52. Reden: Ik doe niet meer mee

Comment

......
                      Last edited by kadul; 5 mei 2009, 10:11. Reden: op de vingers getikt omdat ik teveel off-topic ging

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door cuddles Bekijk bericht
                        Misschien kwam het cru over, dat kan ik begrijpen. Maar als je iedere dag de zoveelste foto opent in showcase die eigenlijk in beginnershoek thuishoort, dan begint dat wel te storen. En ik ben niet de enige die het zo 'cru' durft stellen hoor, dit wordt regelmatig gezegd in showcase... idd, no harm done!

Zo'n types zijn er idd op BD (enkele weken terug zelf meegemaakt) maar zelf hou ik me daar niet mee bezig. En idd, het is niet omdat je zelf nog aan het leren bent, dat je geen commentaar mag geven, volledig akkoord! Een aantal BD'ers met een groot ego denkt hier anders over maar daar moet je je niets van aantrekken.
                        we hebben ook een Chit-chat hoor.
                        grt,bouk.
                        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Sorry bouk, topic is niet door mij off-topic gebracht, maar zal in het vervolg PM'en.

Comment

Ik doe niet meer mee
                            Last edited by edjeB; 21 mei 2009, 16:53. Reden: Ik doe niet meer mee

Comment

Working...
                            X