Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Steegje (strobist)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Steegje (strobist)

Deze hoort toch wel in HOF...

Comment

het is helemaal niet duidelijk wat je met deze foto beoogde... de muur? het meisje in de verte? door gebruik te maken van licht kan je dit accentueren...

accentueren betekent een stop of meer verschil... nu geeft de straat lamp meer licht dan je flash... meet hiervoor eerst het bestaande licht en ga dan je de flash een stop harder zetten, dan wat je meet, zo krijg je een duidelijk onderwerp...
      door het verschil van kleur temperatuur krijgt het meisje geen mooie huidskleur... je kan dit zoals reeds aangehaald verbeteren door een CTO Gel op je flits te zetten, is makkelijk en goedkoop.

je hebt via de muur een lijn die de kijker naar het onderwerp leidt, doch we lezen van links naar rechts, dus beter was het om de foto te spiegelen (gewoon horizontaal spiegelen in een fotobewerkingsprogramma) en de foto zal vermoedelijk veel verbeteren
      1/3e van je beeld is trouwens een niets zeggende donkere vloer... tracht dit te beperken... dit is niet interessant
      Laat het meisje haar gezicht zien, daar voor moet ze niet in de camera kijken, maar een gezicht is altijd boeiend... nu zien we enkel een paar benen...

denk er ook aan dat je licht hard is als je het ver van je model zet... dit kan een bewuste keuze zijn, doch hier lijkt het daardoor net als een vlek op de muur...

al bij al kan de foto me niet boeien, laat dit je echter niet afschrikken... pas door te doen en door te publiceren leer je bij...
      some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
      Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
        pas door te doen en door te publiceren leer je bij...
        daarvoor doe ik het
        bedankt voor de tips
        Canon EOS 7D + EOS 7/33 + Σ 30/1.4 + Canon 85/1.8 + Canon 17-40L + Canon 100-400L IS + 430EX + Leica M4-P + VC 35/1.7 + Leica Elmar 90/4

Comment

Working...
        X