Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

She was only sixteen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • She was only sixteen

    Gisteren heb ik een lokatieshoot gedaan met collegafotografen Leon Verhees en Youri Claessens in Vlodrop.

    Voor de gein ben ik eens helemaal van mijn eigen stijl afgestapt en puur gewerkt met een 50 mm lensje van € 85 in combinatie met een reflectiescherm.
    Het gebruikte diafragma was f. 2.2, dus we hebben gewerkt met zéér weinig scherptediepte.

    Erg leuk om te doen en in mijn ogen zijn daar verrassende resultaten uitgerold.
    We hebben gewerkt met 3 modellen, en een daarvan was de 16 jarige Simone.
    Een prachtmeid om te zien die mij vooral intrigeerde door haar prachtige ogen en waanzinnige lippen.

    Hier de resultaten:

    1.



    2.



    3.




    Ik vond het een geweldige uitdaging en zal zéker meer gaan stoeien in de toekomst.

    Groetjes, Marius
    Zonder *Klik* geen foto!!!http://www.mariussuiker.nl

  • #2
    Re: She was only sixteen

    Voor zover dat ik dat kan beoordelen vind ik het prachtige plaatjes !
    Zeker 1 en 2... Mooie kleuren en precies een zéér goed model dat weet wat ze moet doen !

    Strupie

    Comment


    • #3
      Re: She was only sixteen

      Vind ze alle drie erg mooi, maar mijn voorkeur gaat uit naar de derde.
      Niet geschoten is altijd mis

      Comment


      • #4
        Re: She was only sixteen

        stoei gerust verder !
        http://www.melissavanbelle.be

        Comment


        • #5
          Re: She was only sixteen

          Ik ben erg fan van uw fotografie, laat me daar duidelijk in zijn.
          Ik vind hier het licht opnieuw (heel) sterk bespeeld.

          Ik heb toch twee bemerkingen.
          * Geen probleem om voor enkel een 50mm te gaan. Beperkingen kunnen inspirerend werken. Maar ga dan meteen wel voor een deftige lens.
          De bokeh vb vind ik niet denderend, en da's wel belangrijk als je dan voor weinig scherptediepte gaat. Scherpte kan allicht een beetje beter.
          * Het blurren van de huid valt te sterk op.

          Comment


          • #6
            Re: She was only sixteen

            Voorkeur voor 1 & 2 omdat ze zo stoer overkomen, maar waarom laat

            je deze supermooie meid er als een vinyl-dummy uitzien?

            Dat vind ik echt jammer...
            CANON Inc. Made In Japan

            Comment


            • #7
              Re: She was only sixteen

              Oorspronkelijk geplaatst door Spy-Glass Bekijk bericht
              Voorkeur voor 1 & 2 omdat ze zo stoer overkomen, maar waarom laat

              je deze supermooie meid er als een vinyl-dummy uitzien?

              Dat vind ik echt jammer...
              Eerlijk gezegd ga ik me steeds meer ergeren aan gasten die menen te moeten beweren dat ik modellen platshop. En opmerkingen als "vinyl-dummy" schieten bij mij echt in het verkeerde keelgat!

              Ik heb puur plekjes geheald en kontrast verhoogd, that's it!

              Voor de laatste keer bewijs ik dit met de originele jpeg. Als dit echt elke keer gaat gebeuren zal ik hier niets meer plaatsen aangezien het toch niet op waarde wordt ingeschat.




              Groet, Marius
              Zonder *Klik* geen foto!!!http://www.mariussuiker.nl

              Comment


              • #8
                Re: She was only sixteen

                Hoi Marius,

                mooi platen van een knap modelletje hoor
                Voorkeur voor foto 1.
                Kwestie vinyl dummy, sorry hoor maar waar ze
                dat nu weer vandaan halen

                grtz
                Luc

                Comment


                • #9
                  Re: She was only sixteen

                  Oorspronkelijk geplaatst door Lucky Luc Bekijk bericht
                  Hoi Marius,

                  mooi platen van een knap modelletje hoor
                  Voorkeur voor foto 1.
                  Kwestie vinyl dummy, sorry hoor maar waar ze
                  dat nu weer vandaan halen

                  grtz
                  Luc
                  Ja, sorry, Luc, ik erger me hier gewoon mateloos aan.
                  Het is zó makkelijk te roepen dat het is platgeshopt, terwijl ze geen idee hebben hoe het werkt.

                  Door die 50 mm en het behoorlijk grote diafragma heb je zo'n kleine scherpte dat de onscherpte ook al iets verzacht.
                  En dan is het nog steeds de toon die de muziek maakt. Je kunt zeggen dat een foto nogal zacht is, maar om gelijk termen als "vinyl dummy", "Barbie" of "Plastic fantastic" te gebruiken vind ik gewoon lomp.

                  Ik heb in het verleden best wel vaak gesoft, dat geef ik toe, maar de laatste tijd let ik daar juist meer op, plus het feit dat een verkleining ook al vaak details doet vervagen. Maar schijnbaar willen sommige mensen dat niet inzien.

                  Groetjes, Marius
                  Zonder *Klik* geen foto!!!http://www.mariussuiker.nl

                  Comment


                  • #10
                    Re: She was only sixteen

                    Oorspronkelijk geplaatst door mariussuiker Bekijk bericht
                    Ja, sorry, Luc, ik erger me hier gewoon mateloos aan.
                    Het is zó makkelijk te roepen dat het is platgeshopt, terwijl ze geen idee hebben hoe het werkt.

                    Door die 50 mm en het behoorlijk grote diafragma heb je zo'n kleine scherpte dat de onscherpte ook al iets verzacht.
                    En dan is het nog steeds de toon die de muziek maakt. Je kunt zeggen dat een foto nogal zacht is, maar om gelijk termen als "vinyl dummy", "Barbie" of "Plastic fantastic" te gebruiken vind ik gewoon lomp.

                    Ik heb in het verleden best wel vaak gesoft, dat geef ik toe, maar de laatste tijd let ik daar juist meer op, plus het feit dat een verkleining ook al vaak details doet vervagen. Maar schijnbaar willen sommige mensen dat niet inzien.

                    Groetjes, Marius
                    Akkoord. Zou het jammer vinden als je niets meer zou plaatsen.
                    Niet geschoten is altijd mis

                    Comment


                    • #11
                      Re: She was only sixteen

                      Oorspronkelijk geplaatst door Erryt Bekijk bericht
                      Akkoord. Zou het jammer vinden als je niets meer zou plaatsen.
                      Ach, daar gaat het niet om. Ik denk niet dat iemand ervan wakker zou liggen als ik hier weg zou gaan, maar zoiets steekt me gewoon.

                      Groetjes, Marius
                      Zonder *Klik* geen foto!!!http://www.mariussuiker.nl

                      Comment


                      • #12
                        Re: She was only sixteen

                        Oorspronkelijk geplaatst door mariussuiker Bekijk bericht
                        Ach, daar gaat het niet om. Ik denk niet dat iemand ervan wakker zou liggen als ik hier weg zou gaan, maar zoiets steekt me gewoon.

                        Groetjes, Marius
                        ah,toch wel,want je maakt het mij altijd wreed moeilijk om een keuze te maken!!
                        net zoals hier nu,zeg ik :de 2 dan de 1 dan de 3...nee de 1 dan de 2 en dan de 3
                        en dan wordt uiteindelijk:doe ze maar alle drie,Marius geef u een kartonnen doos met een gat in,je maakt nog dijken van platen jongen

                        Comment


                        • #13
                          Re: She was only sixteen

                          Oorspronkelijk geplaatst door mariussuiker Bekijk bericht
                          Ach, daar gaat het niet om. Ik denk niet dat iemand ervan wakker zou liggen als ik hier weg zou gaan, maar zoiets steekt me gewoon.

                          Groetjes, Marius
                          Kan ik best inkomen, de boertige opmerkingen moeten dringend van BD AF !! of het wordt hier nog een leegloop !!
                          Valt me dan ook altijd op dat het verdikke de beste stuurlui zijn die altij staan te gillen....


                          on top:
                          3e is mooi


                          mvg
                          glenn
                          Mijn site...
                          vandaelefotografie.be
                          * BD0916BE *

                          Comment


                          • #14
                            Re: She was only sixteen

                            Oorspronkelijk geplaatst door Mordred Bekijk bericht
                            Valt me dan ook altijd op dat het verdikke de beste stuurlui zijn die altij staan te gillen....
                            Mag ik in deze context ook een beetje respect vragen voor de commentaren.

                            Ik vind dat de TS nogal snel op zijn tenen is getrapt hoor.
                            En uitspraken van ze weten niet waarover het gaat, is ook serieus kort door de bocht.

                            Ik weet heel goed hoe kleine scherptediepte werkt. Ik weet ook heel goed hoe verkleining kleine details laat wegvallen zoals ik zelf al 'k weet niet hoeveel keren heb gezegd.

                            Ik wik dus wel wanneer ik zoiets zeg.

                            Zelfs met wat Marius meegeeft, zien ze er nóg altijd verschrikkelijk soft uit. Maar dat kun je hebben met echte babyhuidjes van 16-jarigen zeker. En zeker als je dan nog de ogen sterker laat uitkomen door het contrast op te hogen.

                            Het had volstaan van gewoon te zeggen dat het model een heel softe huid had.
                            Of als je zelf al ziet dat het heel soft wordt, kun je er zelf iets aan doen. Vb de foto's wat groter maken dat details wél doorkomen. Of het gewoon efkes melden.

                            En op een respectvoller taal heb ik zelf ook al talloze malen aangedrongen.
                            Maar de taal van de TS is voor mij nu ook wel een afknapper.
                            Goede fotograaf. Sympathiek is anders.
                            Als ge het daarvoor moet afbollen, be my guest...

                            Comment


                            • #15
                              Re: She was only sixteen

                              Jij hebt duidelijk een mooie dag gehad. Jezelf beperken tot een prime lensje heeft zeker wat! Ik denk dat jij met een Agfa Clack in de hand ook nog met mooie platen thuis komt
                              Henk
                              Kijken en zien zijn verschillende dingen. Als je iets ziet, laat maar weten via hatsekideesjingboemtralalalala@gmail.com of tararaboemsidee@gmail.com
                              (BD1383NL)

                              Comment

                              Working...
                              X