Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Eerste twee kijken bijzonder lekker. Bij de laatste heb ik toch wat moeite met het lichtverschil, voorgrond, achtergrond... een stopje minder had m.i. ook gekunnen.
Mjah, die commentaar krijg ik wel meer en mss moet ik van de verscherping helemaal afblijven.
Wat ik doe : verscherping in PS niks en Bd sizer op minimale verscherping tijdens verkleining (10%). Misschien moet dat bij D3 gewoon helemaal niet (iemand ervaring ?)
Mjah, die commentaar krijg ik wel meer en mss moet ik van de verscherping helemaal afblijven.
Wat ik doe : verscherping in PS niks en Bd sizer op minimale verscherping tijdens verkleining (10%). Misschien moet dat bij D3 gewoon helemaal niet (iemand ervaring ?)
Bij de 105VR en 50mm, doe ik gewoon geen verscherping. De verkleining past de foto sowieso al wat aan.
Als je smart resize gebruikt, kan dit al teveel zijn.
Ik prefereer Lanczos3 voor portret.
Uiteindelijk moet je uw oogbollen gebruiken en niet naar de cijfertjes kijken.
Als je halo's ziet, dan is het teveel....
Comment