Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Achter tralies (tone mapping)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Achter tralies (tone mapping)

Gisteren veel via mail gesproken met forumlid KvP.
    We hadden het over tone mapping.
    Ik vindt het wel iets hebben, tone mapping, de aparte sfeer spreekt me wel aan.
    In mijn archief heb ik een geschikte foto opgezocht.
    Eihenlijk was ik net iets te vroeg met afdrukken.
    Liever had ik een klein stukje meer van de paraplu rechts op de foto gezien.
    Dit is het resultaat.
    Olympus E-3 + Zuiko Digital 14-54 f2.8-3.5 + Zuiko 50-200 SWD f2.8-3.5 + Zuiko 50 macro + Zuiko 7-14 f4.0
    http://petermaas.blogspot.com/

Re: Achter tralies (tone mapping)

Heeft wel wat (veel). Kun je iets meer vertellen over tone mapping?
    Henk
    Kijken en zien zijn verschillende dingen. Als je iets ziet, laat maar weten via hatsekideesjingboemtralalalala@gmail.com of tararaboemsidee@gmail.com
    (BD1383NL)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Henk47 Bekijk bericht
      Heeft wel wat (veel). Kun je iets meer vertellen over tone mapping?
      Henk
      Met tone mapping verander je de tonen van je foto.
      Kleuren en licht worden geaccentueerd of het tegengehouden.
      Dit kun je zelf bepalen.
      Als je er in geinteresseerd bent kun je beter even de zoekfunctie gebruiken, tone mapping en onder HDR zal ook veel te vinden zijn.

Ik heb het idee dat onder "mensen en modellen" deze foto niet zo gewaardeerd wordt.
      Ik had hem ook onder bewerkingen kunnen plaatsen maar dan staat de bewerking voorop. Terwijl het mij toch echt om de mens gaat, in dit geval de houding van de vrouw. Terwijl ze de traliedeur naar beneden duwt gaat haar aandacht naar wie er net aan komt lopen (paraplu).
      De getone mapte foto versterkt sfeer van de oude omgeving (Luik).
      Last edited by Peer; 15 maart 2009, 09:32.
      Olympus E-3 + Zuiko Digital 14-54 f2.8-3.5 + Zuiko 50-200 SWD f2.8-3.5 + Zuiko 50 macro + Zuiko 7-14 f4.0

Comment

De bewerking van de foto vind ik wel geslaagd.

Meer problemen heb ik met wat de foto zou moeten vertellen, de inhoud dus. Je ziet hier een vrouw achter tralies die naar een stukje paraplu kijkt. Méér vind ik er niet achter.

Ofwel had je een groter stuk rechts op de foto moeten meefotograferen, waardoor er meer verhaal duidelijk werd, ofwel het er volledig moeten aflaten, wachten tot de vrouw eventueel recht in de lens keek, waardoor je uiteraard een ander verhaal zou krijgen.

Wat ik maar wil zeggen: inhoud is even belangrijk als af/nabewerking van de foto.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door maniac Bekijk bericht
          De bewerking van de foto vind ik wel geslaagd.

Meer problemen heb ik met wat de foto zou moeten vertellen, de inhoud dus. Je ziet hier een vrouw achter tralies die naar een stukje paraplu kijkt. Méér vind ik er niet achter.

Ofwel had je een groter stuk rechts op de foto moeten meefotograferen, waardoor er meer verhaal duidelijk werd, ofwel het er volledig moeten aflaten, wachten tot de vrouw eventueel recht in de lens keek, waardoor je uiteraard een ander verhaal zou krijgen.

Wat ik maar wil zeggen: inhoud is even belangrijk als af/nabewerking van de foto.
          Ja, dat is het nu precies.
          Ik zei al dat ik eigenlijk een halve seconde later had moeten afdrukken.
          Hier lette ik in eerste instantie op de vrouw achter de tralies.
          Ze moet deze openen om binnen te komen.
          Darrop wachttie ik op het moment dat ze het hek weer ging sluiten.
          Ik drukte op het moment af dat ze haar armen niet meer voor haar gezicht hield en dat het hek nog niet helemaal gesloten is.
          Op dat moment druk ik af.
          Tegelijkertijd kijkt ze wie er aan komt lopen, dat kunnen wij nu zien aan het stukje paraplu.
          Maar IK kon niet zien wat er buiten het zoekerbeeld gebeurde.

Deze foto heb ik al een hele tijd geleden gemaakt.
          Iedere keer als ik hem zie vindt ik het toch wel een mooie plaat, met deze bewerking vindt ik hem nu wel af. Ook al heb ik al verschillende keren op het punt gestaan om hem te deleten ben ik nu blij dat ik dat niet heb gedaan.

Dit ook omdat je de foto gewoon wat langer moet bekijken, dan gaat je fantasie werken, je kunt er zelf dingen bij verzinnen. Zie je eenmaal iets dan blijf je dat ook zien.
          Sommige foto's moet je nu eenmaal wat beter bekijken.
          Dat is ook een beetje het probleem op een forum met véél foto's.
          De meeste foto's worden (ook door mij) in een seconde beoordeeld.
          Of hij spreekt je meteen aan of je vindt hem niet mooi of te simpel of anderszins valt hij niet binnen die seconde in de smaak.
          Spreekt een foto je meteen aan dan bekijk je hem langer, spreekt hij niet meteen aan wordt hij meteen weggeklikt.
          De foto's met wat meer diepgang worden nu (helaas) meestal over het hoofd gezien.

Comment

vind dit een heel geslaagde bewerking
            proficiat met je verjaardag vandaag
            Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
            Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

Comment

Ik heb deze foto al eens zien verschijnen op BD...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Smoothvibes Bekijk bericht
                Ik heb deze foto al eens zien verschijnen op BD...
                hijs ook van 13 maart
                Groetjes, Jörgen
                www.beautyshoot.nl

Comment

Working...
                X