Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aanpassing: Rusthuis..........

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Aanpassing: Rusthuis..........

Toch nog een gelukkig gezicht in een rusthuis...

Ik heb deze aangepast...
    is idd veel beter

Wij waren op bezoek bij deze dame, en de belichting was alles behalve ideaal.
    Ik heb een reeks snapshots genomen, en veel van de foto's hadden een overbelichting op haar voorhoofd. Ik heb deze met een minimale bewerking gepost.

DMC FZ50
    Last edited by Duvel_lover; 5 maart 2009, 19:59. Reden: reaktie op de post.
    " Make RAW Not WAR"
    Nikon D750. Tamron 15-30mm f2.8, Tamron 24-70mm f2.8, Tamron 70-200 f2.8, Tamron 90mm F2.8 macro, Nikon 85mm f1.8, Nikon 50mm f1.8 Nikon D7100

Re: Rusthuis..........

Leuke shot!
    vriendelijke groeten, Helen
    Updated WWW.HELENICA.NL
    ---- DE INHOUD VAN EEN BEELD IS TOCH VAN GROTER BELANG DAN DE AANTAL PIXELS ----

Comment

Mooie foto zo willen we er nog
      Grts Maddy
      zero

Comment

Dat merk daar rechts onder, dat ken ik... (hik). Zouden ze dat daar schenken, dan ziet m'n toekomst er toch wat zonniger uit dan ik dacht....
        Henk
        Kijken en zien zijn verschillende dingen. Als je iets ziet, laat maar weten via hatsekideesjingboemtralalalala@gmail.com of tararaboemsidee@gmail.com
        (BD1383NL)

Comment

een aandoenlijk vrolijke opname.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Een prachtig portret van een oud besje, met een zeer mooie belichting, scherp en mooi van contrast.
            Dit is echt het soort foto's waar ik van hou. En van het gelikte en geperfectioneerde soort medemensfoto's worden er hier al genoeg gepost.

Maar er is meer uit te halen dan dit volgens mij.

Een paar bedenkingen:
            De foto staat schuin. De vertikale lijn (links) stoort. De foto is naar mijn zin ook te centraal genomen (of gecropt).
            Links mag er dus een heel stuk af. Waardoor je onmiddellijk ook van die storende lijn verlost bent.
            Het gordijn is ook nogal prominent aanwezig, dit zou ik wat wegblurren. Het bleke stukje gordijn (uiterst rechts zou ik in elk geval ook wegwerken).
            Bovenaan mag er ook wel een stukje af volgens mij.
            Samengevat: een andere ( lichtjes gedraaide) crop zou al een grote verbetering zijn voor deze prachtige foto.

Persoonlijk zou ik selectief ook nog wel wat blurren aan deze foto. Een kunstmatige kleinere DOF maken dus. Zodat haar gezicht nog mooier zou uitkomen.
            Na al deze ingrepen zal deze foto, wat mij betreft, klaar zijn om in den HOF te komen .

Oh ja, en die signatuur, die zou ik een beetje kleiner maken, zelfs al ben ik dan ook een fervente Duvel-lover.

Comment

warme, lieve foto
              Groetjes Vicky

Comment

Is het een herinnering die haar plots te binnen schoot? Of glimlachte ze even om de lui die
                het vandaag voor het zeggen hebben? Of vertelde iemand haar zo pas heel goed nieuws?
                Het geeft allemaal niet want het is een mooie, warme foto. Het geeft allemaal wel, want
                ze vertelt ons een verhaaltje. Mooi gedaan. Ook zonder alle voorgestelde veranderingen
                mag deze foto van mij zo het Hofje in.

Comment

Een paar bedenkingen:
                  De foto staat schuin. De vertikale lijn (links) stoort. De foto is naar mijn zin ook te centraal genomen (of gecropt).
                  Links mag er dus een heel stuk af. Waardoor je onmiddellijk ook van die storende lijn verlost bent.
                  Het gordijn is ook nogal prominent aanwezig, dit zou ik wat wegblurren. Het bleke stukje gordijn (uiterst rechts zou ik in elk geval ook wegwerken).

Hier kan ik mee akkoord gaan.
                  Verder is dit een indringende plaat met een heel lang verhaal...
                  Dus:
                  "Te laat komen is gebrek aan respect, niet aan tijd"

Comment

Re: Aanpassing: Rusthuis..........

Jamaar Duvel_lover, azo niet hé. Door het origineel te verwijderen slaan mijn opmerkingen nu op niet veel meer hé .

Die eerste foto is een verbetering (maar dat kan niemand nu nog zien natuurlijk)
                    Op die tweede zit ze wel nogal met haar gezicht teveel tegen de rand aan naar mijn zin.

Om het even, het zijn en blijven aandoenlijk mooie foto's hoor .

Comment

Re: Aanpassing: Rusthuis..........

Oorspronkelijk geplaatst door leonbidon Bekijk bericht
                      Jamaar Duvel_lover, azo niet hé. Door het origineel te verwijderen slaan mijn opmerkingen nu op niet veel meer hé .

Die eerste foto is een verbetering (maar dat kan niemand nu nog zien natuurlijk)
                      Op die tweede zit ze wel nogal met haar gezicht teveel tegen de rand aan naar mijn zin.

Om het even, het zijn en blijven aandoenlijk mooie foto's hoor .
                      Ik probeer steeds om een persoon, dier of object niet centraal te zetten. Meestal crop ik na de opname de foto tot een mooie compositie, maar deze zijn origineel zo van formaat. jammer hé.
                      " Make RAW Not WAR"
                      Nikon D750. Tamron 15-30mm f2.8, Tamron 24-70mm f2.8, Tamron 70-200 f2.8, Tamron 90mm F2.8 macro, Nikon 85mm f1.8, Nikon 50mm f1.8 Nikon D7100

Comment

Working...
                      X