Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Huwelijksreportage in het station

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Huwelijksreportage in het station

Omdat het weer niet goed was trokken we naar het station van Antwerpen.
    Deze plaats viel me op door de speciale belichting (koud op de muur, warm op het perron) en ik heb hier dan ook statief verkozen boven flits.
    Op de foto's uit deze reeks kreeg ik erg goede commentaren, dus graag jullie ongezouten mening en natuurlijk ook zaken waar ik een volgende keer op moet/kan letten.

Main Information
    Make : Canon
    Model : Canon EOS 450D
    Sub Information
    ExposureTime : 1/20Sec
    FNumber : F4,5
    ExposureProgram : Program Normal
    ISOSpeedRatings : 800
    ShutterSpeedValue : 1/22Sec
    ApertureValue : F4,8
    ExposureBiasValue : EV0,0
    MeteringMode : Division
    Flash : Not fired(Compulsory)
    FocalLength : 40,00(mm)
    ExposureMode : Auto
    WhiteBalance : Auto
    SceneCaptureType : Standard

Main Information
    Make : Canon
    Model : Canon EOS 450D
    Sub Information
    ExposureTime : 1/20Sec
    FNumber : F4,5
    ExposureProgram : Program Normal
    ISOSpeedRatings : 800
    ShutterSpeedValue : 1/22Sec
    ApertureValue : F4,8
    ExposureBiasValue : EV0,0
    MeteringMode : Division
    Flash : Not fired(Compulsory)
    FocalLength : 40,00(mm)
    ExposureMode : Auto
    WhiteBalance : Auto
    SceneCaptureType : Standard
    Fengari Canon EOS 450D + EF-S 18-200mm f/3.5-5.6 IS + EF90-300mm f/4.5-5.6 USM + Canon EF 100mm F2.8 L Macro IS USM (en Canon Ixus 850IS als het wat compacter moet zijn.)
    vroeger op dit forum bekend als wAckO

Re: Huwelijksreportage in het station

Als je dan toch op statief hebt gewerkt, waarom dan ISO 800?
    Bij de 2de foto had ik het rode lijntje rechts weggeshopt, vraagt nu altijd de aandacht eens je het hebt opgemerkt (imo).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jensdh Bekijk bericht
      Als je dan toch op statief hebt gewerkt, waarom dan ISO 800?
      Omdat ik daar met levende (en onervaren) modellen voor m'n lens stond, en ik was zeer tevreden over de manier waarop ze 'poseerden', ik wilde hen dus niet teveel forceren door te vragen om muisstil te staan...
      Oorspronkelijk geplaatst door Jensdh Bekijk bericht
      Bij de 2de foto had ik het rode lijntje rechts weggeshopt, vraagt nu altijd de aandacht eens je het hebt opgemerkt (imo).
      Klopt. Ik heb het op een aantal weggewerkt, op deze is het blijkbaar ontsnapt...
      Fengari Canon EOS 450D + EF-S 18-200mm f/3.5-5.6 IS + EF90-300mm f/4.5-5.6 USM + Canon EF 100mm F2.8 L Macro IS USM (en Canon Ixus 850IS als het wat compacter moet zijn.)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wAckO Bekijk bericht
        Omdat ik daar met levende (en onervaren) modellen voor m'n lens stond, en ik was zeer tevreden over de manier waarop ze 'poseerden', ik wilde hen dus niet teveel forceren door te vragen om muisstil te staan...
        Daar had ik niet aan gedacht, excuses.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wAckO Bekijk bericht
          Mss was dat toch beter geweest gezien de beweginsonscherpte die je nu nog hebt.
          1/20 is eigenlijk te weinig om een mens te bevriezen.
          No1 vind ik wel de mooiere plaat trouwens qua pose en comp. Het licht vind ik uiteraard in beide heel fraai.
          Groetjes, Jörgen
          www.beautyshoot.nl

Comment

Eerste heel mooi qua kleuren, licht en compositie... alsof hij haar een aanzoek doet en zij
            zopas ja heeft gefluisterd.

Comment

Beiden mooi, jammer van de lichte bewegingsonscherpte.

Het gerief in zijn zak stoort me ook. Het verpest de lijn van zijn broek.
              Doet me denken aan die quote: Is that a gun in your pocket or are you just happy to see me?
              Jeroen

Comment

Het licht is mooi, de sfeer zit goed, maar de bewegingsonscherpte van het koppel stoort mij toch wel hoor...
                www.strobistworkshops.be - www.fotobedrijf.be

Comment

Mooie compositie. Indien mogelijk de volgende keer een reflexiescherm gebruiken om met het aanwezige licht de gezichten een beetje op te lichten zodat de ogen ook wat krijgen.

Comment

Bedankt voor de reacties allemaal. Ik neem een paar aandachtspunten mee voor een volgende keer:

- toch nog meer moeite doen om bewegingsonscherpte te vermijden (misschien kon in dit geval nog een beetje onderbelicht worden om zo de sluitertijd nog wat te verkorten? Of toch een beetje bijflitsen, dat lost ook ineens de schaduwen op de gezichten op?). Een reflectiescherm is niet echt een mogelijkheid in zo'n situatie: te weinig tijd voor de shoot om elke keer dergelijke constructies op te bouwen en ik was al volgeladen genoeg met fotomateriaal en statief...
                    - toch nog een zakje meer rond mijn nek zodat ik kan zorgen voor lege broekzakken...
                    - elke foto nog meer tot in de details bestuderen om eventuele storende punten weg te werken.
                    Last edited by Fengari; 4 maart 2009, 15:22.

Comment

Working...
                    X