Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tussendoor even normaal doen :-)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Tussendoor even normaal doen :-)

Oorspronkelijk geplaatst door Sylvie Huybrecht Bekijk bericht
    Dat laatste moet je me toch eens uitleggen (hoewel ik weet dat je dit als een compliment hebt neergeschreven hoor ), maar ik fotografeer al sinds jaar en dag op die manier en mijn site staat vol van dit soort availble light/statief beelden ...
    *brede glimlach*
    Ken uwe site héél goed juist daarom dit "compliment"dat ik deze reeks in zijn soberheid,door juist dat minder harde erin te leggen mij ook een Gipsy gevoel geeft
    voor mij zijn ze gewoon anders dan uw andere reeksen van de laatste post ins bedoelde ik

grtjs,

jeannot

Comment

De eerste foto toont een fiere, sterke vrouw in een elegant pose en origineel decor/outfitZeer mooi.

De tweede lijkt dan weer een komisch bedoelde foto en botst helemaal met de eerste. Jammer.

En de derde... die disproportionele mini-knietjes

Dusja, vind de eerste foto beetje teniet gedaan door die erna (vooral 2 dan)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
        De eerste foto toont een fiere, sterke vrouw in een elegant pose en origineel decor/outfitZeer mooi.

De tweede lijkt dan weer een komisch bedoelde foto en botst helemaal met de eerste. Jammer.

En de derde... die disproportionele mini-knietjes

Dusja, vind de eerste foto beetje teniet gedaan door die erna (vooral 2 dan)
        Deze commentaar vind ik de juiste aanleiding om iedereen een beetje te antwoorden eigenlijk

Kijk: ALLE DRIE deze foto's zijn met een groothoeklens genomen. Een 11-18. Da's vrij ferm en vervorming is bijna niet te vermijden.
        Ik hoor hier mensen helemaal gaan voor foto nummer 1. Imho is dat nochtans de enige foto die echt een 'groothoekFOUT' heeft. De verhouding van de voorste knie tot haar hoofd klopt niet. Die knie is te groot. Maar het valt niet zo meteen op, je moet iets beter kijken om het te zien. Daarom is het een FOUT naar mijn gevoel. Het had er niet mogen zijn, maar het is er toch en voegt niets in positieve zin aan de foto toe.

Foto 2 en 3 daarentegen zijn zo manifest duidelijk 'gegroothoekt' dat er geen sprake kan zijn van een 'fout', hooguit van een stijl die je ligt of die je niet ligt. Ik hou persoonlijk het meeste van foto 2: het is een foto die mijn 11-18 waardig is. Op die foto zie je wat die lens kan en waarom ik ze heb gebruikt. Ik hou van die stijl. Als ik 'normale' portretten had willen nemen, had ik gewoon mijn portretlens kunnen nemen nietwaar .

Maar ik begrijp best dat sommige mensen dit soort gebruik van groothoek geen meerwaarde op zich vinden. Dat geeft niet, smaken verschillen. Wat ik vooral wou doen is even de drie foto's naast elkaar beschouwen in het kader van 'zoek de fout'

Bedankt in ieder geval iedereen voor de reacties.
        If you always do what you always did, you will always get what you always got.
        www.sylviehuybrecht.be

Comment

Er staat nog altijd showcase boven en niet 'zoek de fout'.
          Hoewel het gezien de reacties van het merendeel hier beter wel zo kan heten want elk draadje en stofje en scheve pixel wordt hier gevonden

Wat jij in no1 fout noemt vind ik gewoon lekker kijken. Ook al zijn de verhoudingen 'scheef' het blijft imho binnen de lijntjes. (mijn mening)

Een mega hand, voet of laars zie ik voor mijn gevoel te vaak en dan haak ik al wat sneller af. En ik zeg dit puur als kijker want over jouw stijl en persoonlijke smaak valt gewoon niet te twisten en is ook niet de bedoeling.
          Ik plaatste hier een aantal keer een foto met een flink 'fout' raster wat ik lekker vond en kreeg toen ook te horen dat mensen daar hoofdpijn van kregen en het niet lekker vonden. Maar ik was er wel blij mee en kreeg er elders wel heel positieve commentaren op. Geen haar op mijn hoofd die er aan dacht om het weg te laten

Gewoon je eigen ding doen en dat doe je goed.

En ik blijf bij no1 .... hemels door het totaalbeeld. lekkere sfeer, mooie omzetting, mooi model etc
          Groetjes, Jörgen
          www.beautyshoot.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sylvie Huybrecht Bekijk bericht
            Deze commentaar vind ik de juiste aanleiding om iedereen een beetje te antwoorden eigenlijk

Kijk: ALLE DRIE deze foto's zijn met een groothoeklens genomen. Een 11-18. Da's vrij ferm en vervorming is bijna niet te vermijden.
            Ik hoor hier mensen helemaal gaan voor foto nummer 1. Imho is dat nochtans de enige foto die echt een 'groothoekFOUT' heeft. De verhouding van de voorste knie tot haar hoofd klopt niet. Die knie is te groot. Maar het valt niet zo meteen op, je moet iets beter kijken om het te zien. Daarom is het een FOUT naar mijn gevoel. Het had er niet mogen zijn, maar het is er toch en voegt niets in positieve zin aan de foto toe.

Foto 2 en 3 daarentegen zijn zo manifest duidelijk 'gegroothoekt' dat er geen sprake kan zijn van een 'fout', hooguit van een stijl die je ligt of die je niet ligt. Ik hou persoonlijk het meeste van foto 2: het is een foto die mijn 11-18 waardig is. Op die foto zie je wat die lens kan en waarom ik ze heb gebruikt. Ik hou van die stijl. Als ik 'normale' portretten had willen nemen, had ik gewoon mijn portretlens kunnen nemen nietwaar .

Maar ik begrijp best dat sommige mensen dit soort gebruik van groothoek geen meerwaarde op zich vinden. Dat geeft niet, smaken verschillen. Wat ik vooral wou doen is even de drie foto's naast elkaar beschouwen in het kader van 'zoek de fout'

Bedankt in ieder geval iedereen voor de reacties.
            Ik vind foto 1 niet minder door de kleine vertekening. Ik vind het gewoon iets te gemakkelijk om met een groothoeklens een hand van dichtbij te fotograferen en dan dat effect te bekomen. De foto is dan bijna = het groothoekeffect. Ik snap dat je even anders wil doen, maar dat is geen reden om zwaar groothoekeffect te gaan verheerlijken en in een "gewoon" mooie portretfoto per se te gaan wijzen op de kleine vertekening

Persoonlijk zie ik het groothoekeffect liever in landschap- actiefoto's of komisch bedoelde foto's en niet in portretfoto's met een serene uitstraling.

Anderen zullen het dan weer wel kunnen smaken... stijl, smaken, je weet wel

Bij foto 1 kon er veel meer fout gegaan zijn, omdat de aandacht niet naar het groothoekeffect gaat. Daar is de foto véél meer dan een lenseffect.

Foto 2 is dan nog een lege hand. Had er nu een appel, kunstwerk of een varkenslever of weet ik veel, in gelegen, het had nog iéts te vertellen en minder banaal geleken.

Dusja, ik blijf trouw aan foto 1
            Chapeau dat je wil experimenteren, maar soms lukt het, soms niet.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
              laatste vind ik erg goed.
              grt,bouk.
              en daar blijf ik bij, ondanks (of misschien wel juist door) de uitleg van TS.
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

De kleuren zijn zeer mooi, en bij foto 2 is de speciale hoek zeer goed gedaan!
                Ze zijn naar mijn mening geslaagd!
                Mvg
                We will no longer be oppressed by the fascism of beauty. -MM

Comment

ik vind deze ook mooi hoor, 2 niet zo, hand is echt wel te groot in verhouding.
                  Maar 1ste
                  www.sergioprodi.com
                  Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon!

Comment

Working...
                  X