Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Model en verf.....

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Model en verf.....

Eigenlijk is het belachelijk dat ik dit doe maar aangezien ik zelfs mailtjes krijg van mensen die simpelweg me voor leugenaar uitmaken en beweren dat de verf CGI is hier een screenshot van de geselecteerde foto's van de sessie, je kan hier duidelijk zien dat het model begint zonder verf en langzaam aan meer verf op haar krijgt en er mee speelt.

Degene die nu nog beweert dat ik de boel fake mag me uitleggen hoe je dit doet in photoshop, ALS de verf fake zou zijn en uit photoshop zou komen dan zou ik er denk ik zo trots op zijn dat ik dit wel meteen vermeld had.

Het is jammer om jezelf te moeten verdedigen en verplicht minimaal 20 screenshots moet posten van de sessie voordat mensen iets geloven.

Maar hier zijn ze dan, zoals gevraagd via PM minimaal 20.

http://www.frankdoorhof.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FrankD Bekijk bericht
      Eigenlijk is het belachelijk dat ik dit doe maar aangezien ik zelfs mailtjes krijg van mensen die simpelweg me voor leugenaar uitmaken en beweren dat de verf CGI is hier een screenshot van de geselecteerde foto's van de sessie, je kan hier duidelijk zien dat het model begint zonder verf en langzaam aan meer verf op haar krijgt en er mee speelt.

Degene die nu nog beweert dat ik de boel fake mag me uitleggen hoe je dit doet in photoshop, ALS de verf fake zou zijn en uit photoshop zou komen dan zou ik er denk ik zo trots op zijn dat ik dit wel meteen vermeld had.

Het is jammer om jezelf te moeten verdedigen en verplicht minimaal 20 screenshots moet posten van de sessie voordat mensen iets geloven.

Maar hier zijn ze dan, zoals gevraagd via PM minimaal 20.

Niet wakker liggen van zulke losers. Zijn gewoon stikjaloers op je resultaat.
      Geweldige platen Frank

Hans
      Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

Comment

Lig er niet echt wakker van gelukkig
        Maar vind het gewoon vreemd dat er altijd een roep blijft om of 100% crops om te bewijzen dat er nog genoeg detail in de huid zit, of nu om meer dan 20 shots om te bewijzen dat de verf niet fake is......

Het is meer een gevoel van, als je zelf iets niet kunt verklaren of kunt namaken waarom er meteen vanuit gaan dat er oplichting in het spel is

Ik lig niet snel ergens wakker van, maar ben wel iemand die soms te eerlijk is denk ik en als er vragen komen dan beantwoord ik die ook, in de workshops is dat een vast onderdeel van het programma wat ik de mensen leer in de basis workshops, nooit liegen om wat je post maar wel jezelf verdedigen als het nodig is

Comment

Jaloezie is een erg iets...

Prachtige beelden. Zoiets krijg je ook alleen maar klaar met de nodige kennis van licht en apparatuur.
          Maar dat is iets wat veel mensen precies niet begrijpen en dan gaan ze al snel andere dingen verzinnen.
          Het is inderdaad héél erg dat je je zo moet verantwoorden. Nu zullen ze nog wel zeggen dat je dat overzicht ook nog in PS gemaakt hebt.

Keep up the great work!
          How a terrible thing is knowledge, when it brings no profit to the wise?

Portfolio Website

Comment

lol dat hoop ik toch niet.

Even voor de compleetheid.
            Hoe bereik je dit ?
            De hele truuk zit in het gebruik van het licht, wat ik gebruik is een deep octa van Elinchrom, deze unit heeft een softdifusser in het midden en de voorkant loopt door met een zilveren coating.
            Door deze goed neer te zetten krijg je een hoog contrast licht met toch een mooie werking op de huid, hierdoor "poppen" de kleuren eigenlijk al direct.

Daarnaast (en dit gaat verloren in de sRGB internet versies) schiet ik met een Leaf digitale achterwand, de Dalsa 16 bits sensor van deze unit laat files veel langer intact dan bv een 12 bits DSLR of zelfs een 14 bits DSLR. MAW ik heb veel meer ruw materiaal in de kleurkanalen om mee te werken, 65536 stapjes per kleur tov 4096 stapjes per kleur(12bits) dit zorgt op de PRINTS voor een enorme verzadiging en mooie verlopen binnen de kleuren omdat ik binnen prophoto RGB kan blijven.
            Bij de conversie naar sRGB verlies je veel van die intensiteit en verlopen maar gelukkig is de foto ook kleiner

MAW bij dit soort dingen grijpt gewoon alles samen, maar de internet versies die je ziet kun je ook maken met een DSLR, misschien tijd voor een leuk bezoek aan Emmeloord voor een........ (zal niet commercieel posten )

Comment

Zover ik weet zitten er geen verfspatten in de ogen maar wel op de wimpers.
              Is misschien moeilijk te zien online, maar ze zitten op de wimpers.
              dank je Frank voor de uitleg, nu zie ik het.
              off topic: ben je/het model nog verder gegaan dan het gezicht met verven?
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Ik moet met schaamrood om de wangen ook toegeven dat ik dacht dat de verf computer generated was.. Echter niet uit jaloezie, maar omdat de verf zo'n surrealistisch effect teweeg bracht.
                Wel had ik van in begin gezegd dat de foto's heel prachtig en speciaal waren wat, nu mijn twijfels weg zijn, zeker en vast nog eens versterkt is.
                In ieder geval mijn oprechte excuses en bewondering voor dit werk! Doe zo verder!!
                Canon EOS 5D MKIV | Canon 24-70mm F/2.8 USM | Canon 70-200mm F/2.8 IS MK II USM | Canon 135mm F/2 USM | Canon 50mm F/1.4 USM

Comment

Fantastische opname. Zo zie je er maar weinig. Op naar de HOF. Je hebt het verdiend.
                  Mvg, Pascal,Schoonspikke
                  Als je schiet..schiet dan raak!
                  500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

vooral 3 is een super plaat,en hoe het gedaan is,maakt niet uit.
                    ze zijn gewoon super goed

Comment

Prachtreeks, waar veel tijd en kennis in ingestoken, 3de is subliem
                      Je kunt alleen tijd verspillen als je vergeet ervan te genieten
                      www.cromagnonman.be

Comment

Voor mij ook nummer 3, ronduit schit-te-rend !

Comment

Eigenlijk is het belachelijk dat ik dit doe maar aangezien ik zelfs mailtjes krijg van mensen die simpelweg me voor leugenaar uitmaken
                          Inderdaad compleet belachelijke toestanden; die je alleen op BD tegenkomt...
                          't is bijna altijd jaloersie.

Hear, hear. Diegene die dit in PS realiseert, mag zich direct aanbieden bij top editing bureaus en een serieus vette pre vragen.

Ik ben wel benieuwd hoe uw prints meer gesatureerd zijn dan de sRGB images, aangezien print typisch een kleinere gamut heeft dan sRGB (zij het niet overal, op sommige plekskes is het groter dan sRGB). Speciale inkten en printer?

Comment

@PSG,
                            Dat is een beetje een verhaal uit het verleden.
                            Als je een MODERNE inktjet gebruikt zoals bv de Epson 3800 dan heb je een grotere kleurspace dan aRGB, in sommige kleuren zit het erg dicht bij prophotoRGB, vooral de printers met de zgn vivid kleuren.

Comment

Komt buitenaards over, maar is dat nu net niet the beauty of it ??
                              Groeten Dirk
                              Website : http://www.gakrid.be

Comment

Zalige foto's!
                                We will no longer be oppressed by the fascism of beauty. -MM

Comment

Working...
                                X