Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fotoshoot Evelyne II

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Fotoshoot Evelyne II

    Hier met een iets mindere centrale positie van de ogen.
    De catchlights komen van softbox l en r...




  • #2
    Re: Fotoshoot Evelyne II

    Moest ik dat meisje zijn, zou ik met zo'n beelden toch niet op een publiekelijk forum willen staan... Geen beetje flatterende beelden, sorry...

    Mvg,
    Frederic

    Comment


    • #3
      Re: Fotoshoot Evelyne II

      Oorspronkelijk geplaatst door Frederic De Smet Bekijk bericht
      Moest ik dat meisje zijn, zou ik met zo'n beelden toch niet op een publiekelijk forum willen staan... Geen beetje flatterende beelden, sorry...

      Mvg,
      Frederic
      Kan je dan eens uitleggen wat er niet flatterend is

      Comment


      • #4
        Re: Fotoshoot Evelyne II

        Oorspronkelijk geplaatst door lionhart Bekijk bericht
        Kan je dan eens uitleggen wat er niet flatterend is
        Daarvoor post je beter in fotodiscussie, want daar moet kritiek onderbouwd zijn

        Maar kom, een uitzondering gun ik je wel.

        Bekijk eens de tweede foto. De schouder/armpartij is in afmeting op de foto >/= haar hoofd. Flatterend? Don't think so
        Eerste foto idem. Best laat je het model haar arm iets draaien zodat hij niet zo breed in beeld komt. Zou stukken flatterender zijn.

        Daarbij nog eens een tangverlichting, en 't is helemaal om zeep.
        'k zou in jouw geval beginnen met simpele geklede modellen, en die lingerie/halfnaakt-toestanden voor later houden, voor als je eens je licht goed beheerst. 'k vind niks zo lelijk overkomen als lingeriebeelden waarbij alles vlak uitgelicht is... Nu ja, jij moet 't weten, maar als model zou ik er niet echt tevreden mee zijn zo op internet gezien te worden

        Mvg,
        Frederic

        Comment


        • #5
          Re: Fotoshoot Evelyne II

          Ga mee met Frederic De Smet. Zet er twee rode lampen bij en je weet wat ik bedoel.
          Lingerie en make up moet een aanvulling zijn op het lichaam van het model. Hier zie ik alleen lingerie.
          Robby
          Minder tijd achter de computer
          Is meer tijd achter de camera

          Comment


          • #6
            Re: Fotoshoot Evelyne II

            Ik kan dit nu ook niet zomaar over me geen laten gaan.
            Harde kritiek kan ik mee leven, maar onrechtstreeks "het model" hier mijn vrouw, er aan herinneren dat ze niet aan de schoonheidsidealen (lees maten) voldoet om op de foto te staan is ondoordacht en zeker niet professioneel!
            Dat haar schouder groter en haar arm dikker of breder overkomt dan wat je zou zien bij een slanker model is wellicht juist. Maar dit is haar arm en haar schouder.
            Ben er mij van bewust dat door de lichtopstelling wat kan aangepast worden, en dat wil ik hier leren!

            Het ging 'ons' hier meer om de stralende ogen en de lach weer te geven ipv de lingerie.
            Bij de eerste post stoorden de bh bandjes... als de borsten er niet opstaan.
            Zet je de ogen op 1/3 dan kan je niet zonder borsten, en snijden onder de kin zou ook geen zicht zijn
            Bij de tweede post stoort de lingerie en zien ze daarbij liever rode lampen!
            Echt subtiele leerdaarmaareensvan !

            Comment


            • #7
              Re: Fotoshoot Evelyne II

              Harde kritiek kan ik mee leven, maar onrechtstreeks "het model" hier mijn vrouw, er aan herinneren dat ze niet aan de schoonheidsidealen (lees maten) voldoet om op de foto te staan is ondoordacht en zeker niet professioneel!
              Ik vind de kritiek van Frederic terecht en is geen kritiek op het model, in dit geval je vrouw.
              Of het nu een model is of je vrouw doet, vind ik, niet ter zake.
              Per slot van rekening heb jij de 'minder flaterende' foto's geplaatst.
              Probeer nog eens opnieuw, met de tips die Frederic gaf.
              Frederic de schuld geven is beetje ver gezocht imo.
              Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

              Comment


              • #8
                Re: Fotoshoot Evelyne II

                Oorspronkelijk geplaatst door lionhart Bekijk bericht
                Ik kan dit nu ook niet zomaar over me geen laten gaan.
                Harde kritiek kan ik mee leven, maar onrechtstreeks "het model" hier mijn vrouw, er aan herinneren dat ze niet aan de schoonheidsidealen (lees maten) voldoet om op de foto te staan is ondoordacht en zeker niet professioneel!
                Dat haar schouder groter en haar arm dikker of breder overkomt dan wat je zou zien bij een slanker model is wellicht juist. Maar dit is haar arm en haar schouder.
                Ben er mij van bewust dat door de lichtopstelling wat kan aangepast worden, en dat wil ik hier leren!

                Het ging 'ons' hier meer om de stralende ogen en de lach weer te geven ipv de lingerie.
                Bij de eerste post stoorden de bh bandjes... als de borsten er niet opstaan.
                Zet je de ogen op 1/3 dan kan je niet zonder borsten, en snijden onder de kin zou ook geen zicht zijn
                Bij de tweede post stoort de lingerie en zien ze daarbij liever rode lampen!
                Echt subtiele leerdaarmaareensvan !
                Ik denk dat Frederic niet meen te zeggen dat uw model/uw vrouw dus niet mooi zou zijn. (integendeel zou ik zeggen) maar zij is niet mooi gefotografeerd. Inderdaad beter eerst gekleed zodat de aandacht meer op de door u gewenste ogen en de stralende lach wordt gevestigd. Probeer dat maar eens en u zult versteld staan van het resultaat!
                Nikon D300, Nikon 12-24mm - 18-200VR - Nikon f 2,8/80-200mm - Sigma 70mm macro - Sigma 50-500mm - tamron 1,4 pro converter en verder veel MF Nikon glas, 4 Gitzo's, Tassen en een complete Haselblad en Leica set die met pensioen zijn

                Comment


                • #9
                  Re: Fotoshoot Evelyne II

                  Oorspronkelijk geplaatst door lionhart Bekijk bericht
                  Ik kan dit nu ook niet zomaar over me geen laten gaan.
                  Harde kritiek kan ik mee leven, maar onrechtstreeks "het model" hier mijn vrouw, er aan herinneren dat ze niet aan de schoonheidsidealen (lees maten) voldoet om op de foto te staan is ondoordacht en zeker niet professioneel!
                  Dat haar schouder groter en haar arm dikker of breder overkomt dan wat je zou zien bij een slanker model is wellicht juist. Maar dit is haar arm en haar schouder.
                  Ben er mij van bewust dat door de lichtopstelling wat kan aangepast worden, en dat wil ik hier leren!

                  Het ging 'ons' hier meer om de stralende ogen en de lach weer te geven ipv de lingerie.
                  Bij de eerste post stoorden de bh bandjes... als de borsten er niet opstaan.
                  Zet je de ogen op 1/3 dan kan je niet zonder borsten, en snijden onder de kin zou ook geen zicht zijn
                  Bij de tweede post stoort de lingerie en zien ze daarbij liever rode lampen!
                  Echt subtiele leerdaarmaareensvan !
                  Misschien moet je eens een nachtje slapen, en dan de kritiek nuchter bekijken. Ik heb dan ook nooit de intentie gehad je model (als ze nu je vrouw/kennis/vriendin of wat dan ook is) negatief te beoordelen. 't ging duidelijk over hoe jij deze dame in beeld bracht, en dat was niet de meest flatterende manier.

                  Nu ja, als jij het anders wilt bekijken, doe dan vooral zo verder met fotograferen... Mij niet gelaten. Ik zei 't maar om je vooruit te helpen. Maar zelfs daarmee loop je tegenwoordig meer met je hoofd tegen de muur, dan dat je er dank voor terug krijgt.

                  Mvg,
                  Frederic

                  Comment


                  • #10
                    Re: Fotoshoot Evelyne II

                    Oorspronkelijk geplaatst door Frederic De Smet Bekijk bericht
                    Nu ja, als jij het anders wilt bekijken, doe dan vooral zo verder met fotograferen... Mij niet gelaten. Ik zei 't maar om je vooruit te helpen. Maar zelfs daarmee loop je tegenwoordig meer met je hoofd tegen de muur, dan dat je er dank voor terug krijgt.

                    Mvg,
                    Frederic
                    Integendeel, ik heb geleerd van jouw reactie en dat meen ik!
                    Maar ik miste de oplossing of 'hoe verbeteren" in je antwoordt.
                    Het niet flatterend tonen of overkomen klinkt zowel voor fotograaf als voor model toch wel negatief.
                    Onze nadruk lag puur op portret, maar dan wordt je te ijverig en worden je beelden in een ander opzicht beoordeeld.
                    Ik hoop jullie ook te horen als ik in fotobeoordeling m'n verdere vooruitgang zal posten.

                    Mvg

                    Comment


                    • #11
                      Re: Fotoshoot Evelyne II

                      Ieder begin is moeilijk.
                      Mag ik hier je aandacht vestigen op:
                      - plaats nooit iemand met zijn schouder naar voor omdat je een enorme perspectief-vervorming creëert waarbij het naar voren uitstekende deel te groot afgebeeld wordt.
                      - één van de elementaire opstellingen waarvan men vertrekt in portret fotografie is de 3/4 regel. D.w.z. dat men de persoon niet in profiel en ook niet frontaal opstelt maar hoofd 3/4 naar camera. Daarbij let men op de onthoeking van de schouders die maximaal ook op 3/4 verhouding staan ten opzichte van het hoofd.
                      Om verder te gaan met de hoofdinclinatie is 3/4 verticaal opgeheven (of neergebogen) weer een aangenaam vertrekpunt.
                      - voor de verlichting kan deze 3/4 regel ook weerom toegepast worden samen met de 45° inclinatie. D.w.z. dat je het hoofdlicht plaats op 3/4 van een imaginaire halve cirkel gaande van uiterst links tot uiterst rechts). De lichtinval zal een mooi modelé maken als de invalshoek +/- 45° bedraagt.
                      - plaatsing van invullicht in oppositie met hoofdlicht tot maximaal frontale belichting. Contrast meten en naargelang modelé regelen 1 tot 2 stops kleiner dan hoofdbelichting.
                      - gebruik ook steeds een lens met langere brandpuntafstand zodat je minder perspectiefvervorming krijgt en je ook een beter DOF controle in de hand hebt. Jij hebt volgens exif een fokaal van 55 mm gebruikt en dat is wat klein voor een mooi portret zonder al te veel vervorming.Als je kan (voldoende afstand ts camera , onderwerp en achtergrond) gebruik dan liever een 80 of een 105 mm fokaal lens.
                      - nog een extra aandacht qua hoofdverlichting: licht is als een borstel waarmee je het modelé schildert. Op een breed gelaat zal men proberen schaduw te maken zodat het gelaat een smallere indruk geeft. Op een smal gelaat zal men eerder veel licht zetten om een wat bredere indruk te geven. Let wel dat hierbij de extra moeilijkheid bestaat om te bepalen welk deel van het gelaat naar de camera gekeerd wordt. Meestal is dat het sympathieke deel van de persoon. Klein trukje om te weten welk dat is: laat de persoon naast jou komen zitten en instictief zal hij of zij zijn beste gelaatskant naar jou keren; zit persoon dus aan je linker kant dan is zijn rechterwang de meest geschikte om bij opname naar de camera toe te richten..
                      - Sorry voor de uitwijding, maar hier zou ik nog lang kunnen doorgaan met allerlei wetenswaardigheden en zaken waarop te letten valt. Ik ben evenwel bang dat ik hier al te veel uit de biecht klap en dat ik langdradig ga overkomen.
                      De door mij aangehaalde tips zijn enkel van nut om mee te starten en zijn later vatbaar voor heel wat uitbreiding. Eérst stappen en later lopen.

                      Succes en tot nog eens.

                      Henri
                      lidnummer: BD0435BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: Fotoshoot Evelyne II

                        Oorspronkelijk geplaatst door lionhart Bekijk bericht
                        Integendeel, ik heb geleerd van jouw reactie en dat meen ik!
                        Maar ik miste de oplossing of 'hoe verbeteren" in je antwoordt.
                        Daarom dat ik zei: ga slapen en lees m'n antwoord nog eens nuchter.
                        Even mezelf quoten:

                        Oorspronkelijk geplaatst door Frederic De Smet Bekijk bericht
                        Best laat je het model haar arm iets draaien zodat hij niet zo breed in beeld komt. Zou stukken flatterender zijn.
                        'k heb daarbij ook gezegd dat tangverlichting het beeld nog minder flatterenend maakt. Dus: iedere andere lichtopstelling zou beter zijn.

                        Oorspronkelijk geplaatst door lionhart Bekijk bericht
                        Het niet flatterend tonen of overkomen klinkt zowel voor fotograaf als voor model toch wel negatief.
                        Nee, toch niet. Jij maakt het beeld. Het zijn zaken die jij moet zien. jij moet het model dirigeren. Modellenfotografie is meer dan alleen het knopje indrukken, remember?

                        Mvg,
                        Frederic

                        Comment


                        • #13
                          Re: Fotoshoot Evelyne II

                          Oorspronkelijk geplaatst door lionhart Bekijk bericht
                          Ik kan dit nu ook niet zomaar over me geen laten gaan.
                          Harde kritiek kan ik mee leven, maar onrechtstreeks "het model" hier mijn vrouw, er aan herinneren dat ze niet aan de schoonheidsidealen (lees maten) voldoet om op de foto te staan is ondoordacht en zeker niet professioneel!
                          Dat haar schouder groter en haar arm dikker of breder overkomt dan wat je zou zien bij een slanker model is wellicht juist. Maar dit is haar arm en haar schouder.
                          Ben er mij van bewust dat door de lichtopstelling wat kan aangepast worden, en dat wil ik hier leren!

                          Het ging 'ons' hier meer om de stralende ogen en de lach weer te geven ipv de lingerie.
                          Bij de eerste post stoorden de bh bandjes... als de borsten er niet opstaan.
                          Zet je de ogen op 1/3 dan kan je niet zonder borsten, en snijden onder de kin zou ook geen zicht zijn
                          Bij de tweede post stoort de lingerie en zien ze daarbij liever rode lampen!
                          Echt subtiele leerdaarmaareensvan !
                          Heb ik in mijn commentaar iets over de schoonheidsidealen gezegd van je echtgenote.Ik denk het niet.
                          Heb ik gezegd dat ik bij de foto's liever rode lampen zie. Ik geloof het niet. Ik heb wel gezegd "Zet er twee rode lampen bij en je weet wat ik bedoel".
                          Als het om de lach en de ogen te doen is dan moet je vooral dit soort foto posten. Als ik eerlijk mag zijn heb ik alles behalve naar haar ogen en lach gezien in eerste instantie.
                          Bij de tweede maal heb ik gedacht dat deze ogen en lach meer verdienen.
                          Als je dit soort foto's plaatst moet je weten en beseffen dat je uw echtgenote voor heel de wereld tentoonsteld, want deze foto's kan men ook aan de andere kant van de wereld bekijken.
                          Bepaalde pose kunnen inderdaad een valse indruk wekken omdat onse hersenen en ogen met ons een spelletje spelen, het spelletje van gezichtbedrog. En dat is wat hier gebeurd. Hier voor mij en andere in de negatieve zin op andere momenten kan dat positief werken.
                          Wat hier bij deze foto's mischien kan helpen is dat de lingerie gedeeltelijk wordt bedekt door de armen en handen. Nu is het zo open en bloot.
                          Laat je door ons niet ontmoedigen want dat is de bedoeling niet maar ik denk dat je hier commentaar hebt gekregen in de aard van de foto's. zonder veel doekjes omheen.
                          Ik denk dat uw echtgenote zeer geschikt is als model maar laat je fantasie een beetje werken.
                          Ik wacht op de volgende foto's.
                          Robby
                          Minder tijd achter de computer
                          Is meer tijd achter de camera

                          Comment

                          Working...
                          X