Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Indy

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Indy

Nou hier is hij dan,ik heb iets meer gedaan dan de bedoeling was,dus het punt van kleurzweem is misschien niet direct zichtbaar (wel in het zwart).
    Ik heb geprobeerd om er iets moois van te maken.(Het is misschien niet ieder zijn smaak, nou dan hoor ik het wel)

Bedankt voor uitleg over posten van pic.

Als je in photoshop met de colorsampler tool op wit,zwart,of grijs klikt dan horen deze kleuren neutraal te zijn ofwel alle drie de waarden R G B horen in het infopallet gelijk te zijn,zit hier verschil in dan is er een kleurzweem aanwezig.

Dit is het geval bij de originele post, (meten is weten).
    Last edited by sjonnie17; 23 januari 2009, 23:15. Reden: Voorna bewerking naast elkaar

Comment

Netjes ... netjes...

Probleem met zwart is altijd.. waar moet je het meten?? Meet je de achtergrond ziet het er goed uit. Meet je het hoofddoek of de pupil dan zie je heb blauw wat overheersen. Zonder te meten had ik mijn twijfels over haar shirt, maar vond dat niet de moeite waard.

Ik heb dat vaak met mijn wit en grijs. Daar zit altijd te veel blauw in. Maar soms laat ik dit weer zitten omdat ik die kleur dan weer mooi vind in het gehele plaatje.

Die deuk en de springharen (voorhoofd) heb je ook netjes weggewerkt. Er zit een mooi contrast in en een mooie kleur achtergrond. En dat met een 800 pix plaatje. Poe poeh.
      Eerlijk is eerlijk. You got a 'big mouth' but you got the skills
      Groetjes, Jörgen
      www.beautyshoot.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MadMax Bekijk bericht
        Netjes ... netjes...

Probleem met zwart is altijd.. waar moet je het meten?? Meet je de achtergrond ziet het er goed uit. Meet je het hoofddoek of de pupil dan zie je heb blauw wat overheersen. Zonder te meten had ik mijn twijfels over haar shirt, maar vond dat niet de moeite waard.

Ik heb dat vaak met mijn wit en grijs. Daar zit altijd te veel blauw in. Maar soms laat ik dit weer zitten omdat ik die kleur dan weer mooi vind in het gehele plaatje.

Die deuk en de springharen (voorhoofd) heb je ook netjes weggewerkt. Er zit een mooi contrast in en een mooie kleur achtergrond. En dat met een 800 pix plaatje. Poe poeh.
        Eerlijk is eerlijk. You got a 'big mouth' but you got the skills
        Bedankt voor je oprechte reactie.Ik weet dat jij vrij ver gevorderd bent met fotografie en er is niks mooier dan dat je op een forum als deze kennis kunt delen.
        We kunnen wel roepen dat alles prachtig is maar daar schiet niemand wat mee op.
        Als ik mensen kan helpen met proffesionele fotobewerking hoor en doe ik het graag.

Sjonnie.

Comment

Working...
        X